سه شنبه 22 دی 1383

قوانلو قاجار: آزادي بيان وبلاگ‌نويسان بايد به رسميت شناخته شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس نگاهي به وبلاگ‌ها

دبير سرويس كامپيوتر روزنامه‌ي صبح اقتصاد، گفت: اصلي‌ترين و بديهي‌ترين حقوق يك وبلاگ‌نويس آزادي در نوشتن است و بايد اين موضوع به رسميت شناخته شود.

”مصطفي قوانلو قاجار” در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ”نگاهي به وبلاگ‌ها”ي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين مطلب افزود: حتي اگر نوشته‌ي يك وبلاگ‌نويس بر خلاف هنجارهاي اجتماعي و فرهنگي آن جامعه باشد، نبايد در نوشتن مطالبش ممانعتي به عمل آيد.

وي، گفت: همان‌طور كه در جامعه‌ي اطلاعاتي، حق دستيابي به اطلاعات، اطلاع‌رساني و نشر آزادانه‌ي اطلاعات به رسميت شناخته شده و اين موضوع هم جزو اصول جامعه‌ي اطلاعاتي محسوب مي‌شود كه ايران نيز آن را پذيرفت، بنابراين بايد اين آزادي را قبول كرد.

اين وبلاگ‌نويس، با تاكيد بر اينكه هر وبلاگ‌نويس براي خود حد و مرزي دارد و خود مي‌تواند هنجارها و چارچوبي را براي خود تعيين كند، اظهار داشت: اگر كسي بخواهد براي وبلاگرها مرز تعيين كند در حقيقت آزادي آن وبلاگر به خطر خواهد افتاد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي، تاكيد كرد: نظارت بر عملكرد وبلاگرها غيرممكن است و اين كار اشتباهي است و اگر بخواهيم وبلاگر را محدود يا فيلتر كنيم افراد مي‌توانند مطالب خود را بدون نام منتشر كند و اين يك نوع وبلاگ‌نويسي زير زميني را به وجود مي‌آورد كه اين بسيار براي جامعه خطرناك است.

قاجار، با اشاره به اينكه بهتر است هر وبلاگ‌نويس به سمت تخصصي شدن حركت كند، اظهار داشت: علاوه بر گزارشات روزانه هر شخص مي‌تواند در حوزه‌ي تخصصي خود مطالبي را در وبلاگش بياورد، چون با اين كار نگاه مديران و كساني كه محتواي وبلاگ‌ها را نوعي هجو و هرز مي‌دانند تغيير خواهد كرد.

اين وبلاگ‌نويس، در پايان تاكيد كرد: هيچ وقت فيلتر كردن باعث محدود شدن وبلاگرها نخواهد شد چون راه‌هاي مختلفي براي دورزدن آن وجود دارد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/16779

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قوانلو قاجار: آزادي بيان وبلاگ‌نويسان بايد به رسميت شناخته شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016