سه شنبه 13 بهمن 1383

كروبي: برنامه مشخص براي استفاده از توان مديريتي همه‌ اقشار و اقوام دارم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

مهدي كروبي با ابراز خوشحالي از ديدار همكاران سابق خود اظهار داشت: همان‌طور كه شما گفتيد در قانون اساسي ظرفيت‌هاي زيادي وجود دارد كه مورد توجه كافي قرار نگرفته است. ضمن آن‌كه رهبري نظام و ساير مسوولان عالي‌رتبه نيز ديدگاه كاملا برادرانه نسبت به اهل سنت دارند. اما توجه داشته باشيد كه بخشي از مشكل، فرهنگي و ناشي از تنگ‌نظري‌ها و نگرش‌هاي غيرصحيح است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، دبيركل مجمع روحانيون مبارز كه روز دوشنبه در ديدار 25 تن از نمايندگان اهل سنت شش دوره مجلس شوراي اسلامي سخن مي‌گفت، با تاكيد بر اين‌كه در به‌كارگيري از نيروهاي توانمند و امتحان پس داده اهل سنت كوتاهي‌هايي شده است، گفت: اگرچه اين مشكل در مورد اهل سنت، نمود بيشتري دارد اما آيا گمان مي‌كنيد در به‌كارگيري مديران شيعه، توجه كافي به اصل شايسته‌سالاري وجود دارد؟

رييس سابق مجلس گفت: من معتقدم بعضي از مديراني كه امروز برخي از مسووليت‌ها را به عهده دارند، در جايگاهي هستند كه كفايت آن را ندارند و در مقابل از بسياري از افراد لايق و كاردان استفاده‌ي درست نمي‌شود. پس بايد فكري براي تغيير نگرش نسبت به اصل اساسي شايسته‌سالاري در مديريت‌ها داشته باشيم. در آن صورت گام بلندي در راه به‌كارگيري نيروهاي كارآمد اعم از شيعه و سني برداشته خواهد شد.

وي گفت: البته بايد براي رفع تنگ‌نظري‌هايي كه در همه‌ي حوزه‌ها از جمله در موضوع گزينش مديران وجود دارد نيز فكري اساسي شود.

وي گفت: برنامه مشخص براي استفاده از توان مديريتي همه‌ي اقشار و اقوام دارم و عملكرد گذشته‌ي من در مجلس، بنياد شهيد و كميته امداد نيز نشان مي‌دهد كه نه تنها از مديران باكفايت سني استفاده مي‌كردم، بلكه در برابر فشارهايي كه براي تغيير بعضي از آنها وارد مي‌شد، مقاومت مي‌كردم.

كروبي در ادامه‌ي سخنان خود گفت: البته يكي از مشكلات مهم در اين زمينه، تلاشي است كه عده‌اي براي بهره‌برداري سياسي از همه‌ي مسائل انجام مي‌دهند. برخورد شعاري با مسائل اساسي كشور و سعي بر استفاده از همه چيز براي پيشبرد اهداف گروهي، باعث شده كه حقوق بعضي افراد و اقشار قرباني درگيري‌هاي سياسي شود.

وي گفت: من قبلا نيز گفته بودم بايد مسائل اين‌چنيني با درايت و به دور از برخوردهاي شعاري و البته با سرعت و قاطعيت پي‌گيري شود. الان هم با صراحت مي‌گويم استفاده از برادران و خواهران متعهد اهل سنت جسارت مي‌خواهد كه همه شما مي‌دانيد اين جسارت در بنده وجود دارد. البته مانند همه‌ي كارهاي ديگر بايد بدون تحريك حساسيت‌ها، اين مساله را پيش برد.

به گزارش ايسنا كروبي گفت: همان‌طور كه سوابق مرا مي‌دانيد، از طرح شعارهاي غير قابل اجرا خودداري مي‌كنم و چيزهايي را مي‌گويم كه بتوانم اجرا كنم. قطعا اگر يك برادر يا خواهر سني مذهب اعم از بلوچ، كرد، ترك و تركمن كه وفاداري خود را به كشور و انقلاب ثابت كرده، براي احراز يك پست مديريتي به‌خصوص مديريت منطقه‌اي كفايت داشته باشد از وجود او استفاده خواهم كرد. همان‌طور كه ان‌شاءالله در حد توان در انتصاب برادران و خواهران شيعه خود نيز قبل از وابستگي‌هاي گروهي و جناحي، شايستگي‌هاي او را مورد توجه قرار خواهم داد.

وي با تاكيد بر اين‌كه برنامه‌هي اجرايي خود را در اين مورد به زودي اعلام خواهد كرد، گفت: همان‌طور كه مي‌دانيد خوشبختانه در ساختار نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي و ديدگاههاي امام و رهبري، ظرفيت‌هاي كافي براي بهره‌برداري از ظرفيت‌هاي مديريتي همه‌ي اقشار وجود دارد.

كروبي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: دلسردي‌ها را مي‌دانم و از مشكلات خبر دارم اما در عين حال از شما خواهش مي‌كنم زيان‌هاي شركت نكردن در انتخابات را به مردم يادآوري كنيد. از ميان كانديداهاي موجود هم هركس را داراي توانمندي بيشتري مي‌دانيد به مردم معرفي كنيد.

وي با اظهار تاسف از اين‌كه حتي حل برخي مشكلات كم‌هزينه و تامين برخي مطالبات سهل‌الوصول اقشار مختلف جامعه، گاه به دليل سوءمديريت، تنگ‌نظري، نگرش‌ها غلط، قصورها و تقصيرها به تاخير مي‌افتد، گفت: به همشهريان خود بگوييد كه مشكلات فقط مختص آنها نيست و خواهران و برادران شيعه آنها هم دهها مشكل دارند اما همان‌طور كه در طول سال‌هاي گذشته همه‌ي ايرانيان دست به دست هم براي حفظ استقلال و تماميت ارضي كشور و كيان انقلاب تلاش كرده‌اند، اكنون نيز بايد به‌رغم مشكلات و كمبودها، براي حفظ كليت نظام كوشش كنيم.

كروبي در پايان گفت: با يادآوري حساسيت‌هاي موجود به همه‌ي هموطنان اهل سنت، حضور در راهپيمايي 22 بهمن را به آنها توصيه كنيد و هركدام از شما كه مي‌توانيد با حضور در منطقه‌ي خود، مشوق مردم براي حضور در راهپيمايي باشيد.

به گزارش ايسنا همچنين در اين ديدار كه بيست و پنج تن از نمايندگان اهل سنت دوره‌هاي اول تا ششم مجلس شوراي اسلامي از استان‌هاي كردستان، آذربايجان غربي، كرمانشاه، سيستان و بلوچستان و شهرستان‌هاي گنبد و مينودشت حضور داشتند، تعدادي از نمايندگان به طرح مسايل و مشكلات مختلف مناطق مزبور پرداختند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مهم‌ترين نكته مورد بحث در اين جلسه، عدم توجه كافي به توانايي‌هاي مديريتي برادران و خواهران اهل سنت بود.

دكتر جلال جلالي زاده نماينده پيشين سنندج در مجلس در اين ديدار به طرح ديدگاه‌هاي خود پرداخت.

وي گفت: قبلا كردها را به عدم مشاركت‌جويي متهم مي‌كردند اما در سال‌هاي اخير ثابت شد كه با ايجاد اميدواري در ميان كردها و اهل سنت، مي‌توان آن‌ها را در بالاترين سطوح سياسي فعال كرد.

نماينده‌ي دوره ششم مجلس گفت: من مايلم شهادت دهم كه هر گاه مشكلي در ارتباط با موكلان خود داشته‌ايم آقاي كروبي حتي از تماس گرفتن و مكاتبه با مسوولان رده پايين نيز خودداري نمي‌كردند.

جلالي زاده خطاب به كروبي گفت: پاكي، صداقت، نجابت و يكرنگي شما را هيچ كس فراموش نمي‌كند و همين مساله باعث علاقه‌مندي همه ما با شما شده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با ابراز گلايه از عدم حضور اهل تسنن در برخي سطوح مديريتي گفت: امروز در هيچ يك از سفارتخانه‌هاي جمهوري اسلامي ايران، حتي يك كارمند جزء كه از اهل سنت باشد وجود ندارد و ما انتظار داريم براي رفع اين محدوديت، گام‌هاي اساسي برداشته شود.

وي در پايان تاكيد كرد: از ميان آن عده از اهل سنت كه در انتخابات شركت مي‌كنند، اكثريت آن‌ها به اصلاح‌طلبان راي خواهند داد و راي خود رابه كسي مي‌دهند كه صداقت و شجاعت خود را ثابت كرده باشد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17722

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كروبي: برنامه مشخص براي استفاده از توان مديريتي همه‌ اقشار و اقوام دارم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016