چهارشنبه 14 بهمن 1383

فاطمه راكعي: اعمال نگاه جنسيتي در كليه لوايح و برنامه‌‏ها، مهمترين مطالبه ما از معين است، ايلنا

رييس کميسيون زنان جبهه مشارکت:
زناني را براي تصدي معاون اولي معين، به وي پيشنهاد كرده‌‏ايم

تهران- خبرگزاري كار ايران

رييس كميسيون زنان جبهه مشاركت ايران اسلامي، گفت: اعمال نگاه جنسيتي در كليه لوايح و برنامه‌‏هاي دولت آينده، مهمترين مطالبه ما از مصطفي معين؛ كانديداي جبهه مشاركت در انتخابات رياست جمهوري است كه با وي مطرح شده است.

فاطمه راكعي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" در توضيح اين مطلب، اظهار داشت: خواسته ما اين نيست كه دولت آينده تنها اقداماتي را در ارتباط با مسائل زنان انجام دهد، بلكه خواسته ما اعمال نگاه جنسيتي در كليه لوايح و برنامه‌‏هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و لحاظ شدن نقش و جايگاه زنان در اين برنامه هاست.
وي افزود: اين ديدگاه مورد پذيرش معين است، به طوري كه مهمترين وجه تمايز برنامه‌‏هاي وي با ساير كانديداها، لحاظ كردن نگاه جنسيتي در اين برنامه‌‏هاست.
راكعي با اشاره به ديدگاه مصطفي معين نسبت به زنان، اين ديدگاه را مبتني بر عدالت و برابري بين زنان و مردان و اعتقاد به توانمندي زنان دانست و گفت: معين به اصل شايسته‌‏سالاري معتقد است و در ديداري كه با كميسيون زنان مشاركت داشت، به صراحت و روشني بيان نمود كه زنان بايد در تكيه تصميم‌‏گيري‌‏ها حضور پررنگ داشته باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: بنابراين مطمئن هستم كه اگر شخصي مانند معين، رياست دولت آينده را به عهده بگيرد، نهايت تلاش را براي تحقق مطالبات زنان انجام مي‌‏دهد.
رييس كميسيون زنان جبهه مشاركت با اشاره به ديدار اعضاي اين كميسيون با معين، گفت: در اين ديدار مطالبات زنان در حوزه‌‏هاي اجتماعي، سياسي، اقتصادي و فرهنگي را كه به صورت جامع تدوين كرده بوديم، به وي ارائه داديم و خواستار تبعيض‌‏زدايي و رفع خشونت عليه زنان در كليه زمينه‌‏ها شديم.
وي افزود: در اين ديدار همچنين خواستار حضور زنان در سطح وزارتخانه‌‏ها، سطوح عالي ديپلماتيك و معاونين معين شديم كه ديدگاه وي در اين زمينه كاملاً مثبت و منطبق بر خواسته‌‏هاي ما بود.
راكعي تصريح كرد: زناني را براي تصدي معاون اولي به معين پيشنهاد كرديم كه تصميم‌‏گيري در اين زمينه برعهده خودشان است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17771

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فاطمه راكعي: اعمال نگاه جنسيتي در كليه لوايح و برنامه‌‏ها، مهمترين مطالبه ما از معين است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016