چهارشنبه 28 بهمن 1383

وزير اطلاعات: آتش سوزي در مسجد ارگ تهران، يك آتش‌‏سوزي عادي است، ايلنا

- نظرسنجي‌‏ها درهمين شرايط معمولي، حاكي از مشاركت ‌‏50 درصدي مردم است

- رشد فساد اقتصادي متوقف و فضا براي مفسدان اقتصادي ناامن شده است
----------------

تهران- خبرگزاري كار ايران

وزير اطلاعات آتش سوزي در مسجد ارگ تهران را يك آتش سوزي عادي خواند.

به گزارش خبرنگار"ايلنا"علي يونسي، وزير اطلاعات كه براي پاسخ گويي به سوال نمايندگان در صحن علني حاضر شده بود، پس از جلسه علني در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا آتش سوزي در مسجد ارگ اقدام تروريستي بوده است؟ گفت: آتش سوزي در مسجد ارگ، يك آتش سوز عادي بوده و هيچ اقدام تروريستي در كار نبوده است.
وزير اطلاعات درخصوص انتخابات گفت: با توجه به اين كه هنوز فضاي انتخاباتي در كشور آغاز شده است، اما در همين شرايط معمولي نظرسنجي ها حاكي از مشاركت 50 درصدي مردم است.
وي افزود: هنوز فضاي انتخاباتي و شور انتخاباتي آغاز نشده و شرايط معمولي است .
يونسي گفت: من مطمئن هستم كه اگر نشاط سياسي و انتخاباتي اوج بگيرد، مشاركت مردم قطعا بالا مي رود.
وزير اطلاعات درخصوص جهت گيري و مواضع كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري گفت: اين سخنان و اظهارات هم در چارچوب رقابت هاي انتخاباتي صورت مي‌‏گيرد.
يونسي افزود: من اطمينان دارم انتخابات سالم و با نشاطي خواهيم داشت.
وزير اطلاعات در پاسخ به سوالي درخصوص تعداد نهايي كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري گفت: شما خبرنگاران بهتر مي دانيد.
يونسي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه" گفته شده است در جريان برگزاري انتخابات مجمع ملي عراق، تعدادي از نيروهاي ايراني در عراق دستگير شده اند، آيا اين خبر صحت دارد؟" گفت : اين طور نيست، اين يك شوخي است.
وزير اطلاعات درخصوص پرواز هواپيماهاي جاسوسي در مرزهاي ايران تصريح كرد : اين گونه حوادث هميشه بوده است و اتفاق جديدي نيست و پرواز ماهوازه ها و هواپيماهاي بدون سرنشين، امر پديده پيچيده و مبهمي نيست و همواره اين گونه اقدامات صورت مي‌‏گيرد.
يونسي با تاكيد بر اين كه نبايد نگران اين گونه اقدامات بود، افزود: كشورها همواره از امكانات خود براي جمع آوري اطلاعات استفاده مي كنند و مطلب جديدي نيست، از گذشته هم بوده است.
وزير اطلاعات در ادامه بر آمادگي ايران براي برخورد با هرگونه اقدام ضد امنيتي در كشور تاكيد كرد و گفت: اين گونه اتفاقات در همه جا ممكن است رخ دهد، از ماهواره و هواپيماهاي بدون سرنشين براي كسب اطلاعات استفاده مي‌‏كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از وزير اطلاعات درخصوص آخرين فعاليت هاي وزارت اطلاعات درباره مبارزه با مفاسد اقتصادي سوال شد و وي با اعلام اين كه اكنون به نشست سران قوا براي مبارزه با مفاسد اقتصادي مي رود، گفت: در اين جلسه معاونت اقتصادي وزارت اطلاعات درخصوص پديده زمين خواري به طور مفصل گزارشي را ارايه خواهد داد.
وزير اطلاعات افزود: مبارزه با قاچاق در شرايط مناسبي دنبال مي شود، هماهنگي خوبي كه اعضاي ستاد مبارزه با قاچاق دارند، موفقيت هاي بزرگي را به دنبال داشته است .
يونسي تصريح كرد: در ماه هاي اخير تعداد زيادي از شبكه هاي قاچاق سوخت در جنوب و در سيستان و بلوچستان و خراسان متلاشي و بيش از 20 نفر از قاچاقچيان سوخت دستگير شده‌‏اند.
وزير اطلاعات اعلام كرد: در بحث مبارزه با زمين خواري، بيش از هزار ميليارد تومان به بيت المال كمك شده است، وزارت اقتصاد و دارايي هم اعلام كرده است كه براي اولين بار بيش از ميزان توقع و مصوبه خود ماليات دريافت كرده است و اين ناشي از همكاري نزديك وزارت اطلاعات با اين وزارت خانه است.
يونسي گفت : قاچاق در ماه هاي اخير تقريبا متوقف شده است و بزرگترين ضربه به باندهاي قاچاق در طول سال هاي گذشته وارد شده است.
وزير اطلاعات اين امر را ناشي از همكاري خوب نيروي انتظامي و وزارت اطلاعات دانست و تاكيد كرد: رشد فساد اقتصادي متوقف شده و فضا براي مفسدان اقتصادي ناامن شده است .
وي افزود: مبارزه با فساد نهادينه شده و به يك عزم ملي تبديل شده است.
يونسي گفت : اكنون احساس مي‌‏كنم همه دست اندركاران مثل روزهاي آغاز بعد از صدور فرمان رهبر معظم انقلاب، براي مبارزه با مفاسد اقتصادي جدي هستند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18378

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير اطلاعات: آتش سوزي در مسجد ارگ تهران، يك آتش‌‏سوزي عادي است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016