جمعه 30 بهمن 1383

گزارش خبری، در دفاع از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی رجایی شهر کرج

آزادیخواهان ایرانی و جانبداران منزلت انسانی!


مخالفین دستگیری ، زندان ، شکنجه، سنگسار، اعدام در ایران و جهان !!

بیست (20) روز از اعتصاب غذای 6 تن از زندانیان سیاسی آقایان : دکتر فرزاد حمیدی – بینا داراب زند- ارژنگ داوودی- حجت زمانی- مهرداد لهراسبی- جعفر امامی در زندان رجایی شهر (گوهردشت) کرج می گذرد.

بیست (20) روزی که التهاب، دلشوره و نگرانی از یکسو، مقاومت و پایداری زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کننده را از سوی دیگر بر سر عهد و میثاق اعلام شده اشان به نمایش می گذارد.

بیست (20) روز پایداری و اعتراض به نقض حقوق زندان و عدم تفکیک زندانیان سیاسی از زندانیان عادی ( قاتلین ، اشرار ، معتادین و بزهکاران اجتماعی) که هر یک از آنان ، قربانیان تباهی آور همین نظام اند. وضعیت ناگوار جسمانی اعتصاب غذا کنندگان و ادامه اعتصاب آنان، نگرانی همه جانبه ای را در درون قلبهای یکایک مان بر انگیخته است!

بیست (20) روزی که برای آقای تقی حمیدی، پدر دردمند دکتر فرزاد حمیدی و شهامت اخلاقی تقی حمیدی برای بازگویی و فاش سازی ، فشار و اختناق حاکم بر زندانیان و هر آنچه که بر آنان روا داشته می شود همه اینها توامان امیدواری و دلنگرانی آنان را بر زبان میراند و برای خانم صبح ناز داراب زند ، همسر بینا داراب زند، شور فراوان نجات زندانی جانش را با خود به همراه داشته ودارد.

بیست (20) روزی که چشم براهی یکایک افراد خانواده از همسران وفرزندان، مادران و پدران، خواهران و برادران زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کننده ، شور و التهابی را در درون قلبهای یکایک ما، باورمندان به ارزشهای زندگی می نشاند و بی اعتنائی و دیو صفتی مسئولین نظام جمهوری اسلامی و سخنگوی قوه قضائیه رژیم ( جمال کریمی راد) که اعلام می دارد : « من خودم بامسئولان زندان صحبت کردم و آنها قویاً اعتصاب غذا را تکذیب کردند.» مفتضحانه چنین دروغی را در برابر دیدگان افکار عمومی جامعه جهانی ومجامع حقوق بشری و سازمان دیده بان حقوق بشر، به نمایش می گذارد.

آزادیخواهان بشر دوست!

مبارزه و مقاومت زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کننده در زندان رجائی شهر کرج ادامه دارد....
در فاصله بیش از دو هفته از این اعتصاب غذا ، طی دو فراخوان عام در دفاع از اعتصابیون و حول مرکزی ترین خواسته های آنان ، اعلام داشتیم :

1- ضمن محکوم کردن هر گونه دستگیری فعالین سیاسی، زندان، شکنجه ، خواهان پایان بخشیدن محاکمات در بسته و صدور احکام سنگسار و اعلام در سراسر ایران می باشیم!

2- ما خواهان آزادی بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی می باشیم!

3- اعزام یک هیئت از جانب نهادهای بین المللی، جهت بازدید زندان ها، گفتگو با زندانیان سیاسی و ملاقات باخانواد های زندانیان سیاسی و ارائه گزارش به افکار عمومی جهان، خواست ما می باشد!
این فراخوان عام با بیش از صدها تن از افراد و شخصیتهای آزادیخواه اعم از فعالین سیاسی، دانشگاهیان، نویسندگان، هنرمندان و شاعران و بیش از یکصد و پانزده (115) نهاد و انجمن های فرهنگی – اجتماعی و سیاسی از سراسر اروپا، آمریکا، کانادا، استرالیا و ترکیه امضاء و پشتیبانی شده است.

فراخوان عام توسط یاران ما ( انجمن دفاع از زندانیان سیاسی وعقیدتی در ایران- پاریس) به زبان فرانسه ترجمه و در اختیار اشخاص و نهادهای گوناگون بشرح زیر قرار گرفته است:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پروفسور یاکین ارتورک گزارشگر ویژه کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل- کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل- کمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا- امنستی انتر ناسیونال- امنستی انتر ناسیونال شعبه پاریس- بنیاد فرانس پیرته خانم میتران- صلیب سرخ بین الملل ژنو- ارتباطات بین المللی – صلیب سرخ ژنو- صلیب سرخ بین الملل واشنگتن – سازمان پزشکان بدون مرز- لیگ حقوق بشر فرانسه – حزب کمونیست فرانسه ارتباطات بین المللی- سازمان جوانان حزب کمونیست فرانسه- فراکسیون چپ پارلمان اروپا – روابط بین المللی حزب سبزهای فرانسه- بخش خاور میانه حزب سبزهای فرانسه- حزب سبزهای فرانسه بخش پاریس و حومه – لیگ بین المللی حقوق بشر- رسانه های خبری و اینترنتی فارسی زبان و غیره ...

بشریت مترقی!

بر اساس آخرین اطلاعیه خبری " کمیته دانشجوئی ( دفاع از زندانیان سیاسی" و اخبار دریافتی از جانب سخنگوی اعتصاب غذا کنندگان زندان رجائی شهر آقای حسن زارع زاده اردشیر،اعتصاب غذا علیرغم وضعیت ناگوار جسمی اعتصابیون ادامه دارد. عباس خرسندی عضو شورای مرکزی حزب دموکرات ایران از 7 بهمن بازداشت وزارت اطلاعات در بند 209 به سر می برد. ابراهیمی مومنی به 10 سال زندان در بندر عباس محکوم شد. آرش سیگارچی مسئول روزنامه معتبر گیلان امروز در زندان لاکانی ( گیلان) به سر می برد. خانم نرگس ادیب در منزل خود در حضور فرزندانش توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر و زندانی شده است . زندانیان سیاسی اوین نیز در وضعیت ناگواری بسر می برند .

هم اکنون ما دست اندر کاران فراخوان عام، در سطح کشورهای آلمان، انگلیس، سوئد، هلند در صدد ترجمه این فراخوان به زبان کشورهای نامبرده می باشیم تا بشکل همه جانبه ای آنرا به دست مراکز و مجامع واحزاب مترقی برسانیم.

ما تلاش خواهیم داشت که طی ارتباط زنده و فعال با سخنگوی زندانیان اعتصابی رجائی شهر آقای حسن زارع زاده اردشیر و بستگان زندانیان ، خبر رسانی سریع و همه جانبه ای را در دستور کار خود داشته باشیم .

ما پیشاپیش دستان پر توان یکایک شما، همراهان را بگرمی می فشاریم و در این پیکار اعتراضی زنجیره ای در سراسر جهان، به یاری همگان چشم دوخته ایم. دستان ما زدستان شما یاری طلب می کند، چرا که یک دست بی صدا ست..... !

هماهنگ کنندگان کانون انجمن و فراخوان عام در دفاع از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی رجائی شهر (گوهردشت) کرج
Kanon-anjoman@yahoo.com

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18477

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش خبری، در دفاع از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی رجایی شهر کرج' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016