چهارشنبه 5 اسفند 1383

جلسه محاکمه شيرين عبادي برگزار شد، ايلنا

وكيل مدافع شيرين عبادي:
دفاعيات لازم را انجام داديم
ادامه توقيف ملك و احضار موكلم غيرقانوني است

تهران- خبرگزاري كار ايران

جلسه محاكمه شيرين عبادي؛ برنده جايزه صلح نوبل صبح امروز در شعبه هشتم دادگاه عمومي تهران برگزار شد.

محمد سيف‌‏زاده؛ وكيل شيرين عبادي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" با اعلام اين مطلب با اشاره به اين كه جلسه محاكمه موكلش يك ساعت با تأخير آغاز شد، اظهار داشت: در مقدمه اين جلسه رئيس دادگاه اعلام كرد كه چون پرونده بسيار قطور بوده و فرصت نكرده است كه همه آن را مطالعه كند، بنابراين احضار شاكيان و متهمين صورت گرفت تا توضيحات لازم اخذ تا مشخص شود چه قسمتي از پرونده مفتوح است و هر كجاي پرونده كه با حكم قطعي مواجه شده، بايد مختومه شود.
وي ادامه داد: در ادامه اين جلسه وكيل شاكيان از جمله حسين الله‌‏كرم، مرادي و سايرين شكايت خود را عليه اميرفرشاد ابراهيمي، محسن رهامي، زحمت‌‏كش و خانم شيرين عبادي مبني بر نشر اكاذيب و افترا مطرح كرده كه بنده نيز به وكالت از خانم عبادي توضيحات لازم را ارايه كردم.
سيف‌‏زاده در ادامه به دفاعيات خود از شيرين عبادي در جلسه دادگاه اشاره كرد و گفت: در اين جلسه در دفاع از موكلم عنوان كردم كه با توجه به اين كه اتهام خانم شيرين عبادي نشر اكاذيب و افترا بوده، اولاً به استناد ماده 727 قانون مجازات اسلامي اين موارد اتهامي فقط با شكايت شاكي خصوصي قابل تعقيب است، لذا دخالت مدعي العموم در اين امر غير قانوني است.
وكيل شيرين عبادي ادامه داد: ثانياً به استناد ماده نه آيين دادرسي كيفري كه اعلام داشته؛ شاكي متضرر از جرم است، شكايت شاكيان از جمله الله‌‏كرم و ساير شكات اصولاً صفت شاكي نداشته و حضور و دخالت آنها در پرونده غيرقانوني است، ثالثاً موكل من تمام اتهاماتش نشر اكاذيب و افترا بوده كه در دادگاه بدوي بر خلاف قانون محكوم شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سيف‌‏زاده افزود: پيش از اين دادگاه تجديد نظر، اتهام موكلم را نشر اكاذيب و افترا ندانسته بود و خانم عبادي را از اين اتهامات تبرئه كرده بود، اما اين ميزان عمل ارتكابي را معاونت در نشر اكاذيب دانست و به جزاي نقدي محكوم كرد. علي‌‏رغم غيرقانوني بودن اين رأي به لحاظ قطعي بودن آن، بيش از يك سال است كه ملك موكلم در توقيف اضافه به سر مي‌‏برد، لذا ادامه اين توقيف و احضار خانم شيرين عبادي غير قانوني است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18650

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جلسه محاکمه شيرين عبادي برگزار شد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016