سه شنبه 11 اسفند 1383

لاريجاني: شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب مشكل دروني‌ ندارد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


علي لاريجاني گفت: حركتم را با نظر شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب هماهنگ كرده‌ام.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي لاريجاني، يكي از كانديداهاي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، در نشستي انتخاباتي كه در محل باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد با تاكيد بر اين كه حركتش را با نظر شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب هماهنگ كرده است، افزود: به رفتار دموكراتيك در پروسه انتخابات معتقدم و اصرار دارم حركتم با يك رفتار مدني همراه باشد.


وي هر گونه اختلاف درون شوراي هماهنگي نيروي انقلاب را رد كرد و اظهار داشت: تا آن جا كه بنده مطلعم شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب دچار هيچ گونه مشكل دروني‌ نيست و تنها بر اساس شرايط سياسي كشور و يك رصد بيروني، كار اعلام نهايي كانديداي مورد حمايت خود را به تاخير انداخته است.


لاريجاني با اظهار اميدواري نسبت به اين كه شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب و اصول‌گرايان به يك نتيجه‌ي واحد برسند، گفت: اجمالا ممكن است اين شورا مصلحت را در اين ببيند كه در دو سطح كار خود را دنبال كند، اما در نهايت بنده كار خود را بر اساس تصميم نهايي اين شورا هماهنگ مي‌كنم و از شخص منتخب حمايت خواهم كرد.


وي در پاسخ به اين سوال كه “ در صورت به نتيجه نرسيدن شوراي هماهنگي، آيا در صحنه‌ي انتخابات حضور خواهيد داشت يا خير؟” ، با دور از ذهن خواندن اين مساله عنوان كرد: از آن جا كه از نحوه‌ي فعاليت اين شورا بي‌اطلاع نيستم، اين مساله را دور از ذهن مي‌دانم، اما اگر شخص ديگري به غير از من منتخب اين شورا باشد، در آن شرايط كنار خواهم رفت و از فرد منتخب حمايت مي‌كنم.


اين كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در پاسخ به سوال ديگري كه برنامه‌ي خاص اقتصادي وي را جويا شد، با بيان اين كه تلاش مي‌كند برنامه‌هاي عملي خود را در اين زمينه به شكل جزوه‌اي در آينده‌اي نزديك ارايه دهد، ادامه داد: با مجموعه‌ي مختصات جامعه امروز، معتقدم تئوري توسعه انساني، هرچند كه بحث رقابت در آن وجود دارد، عملي‌تر و پاسخگو‌تر است، چرا كه اين تئوري مي‌تواند عدالت را عملياتي كند.


وي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه “آيا اختيارات رييس‌جمهور كافي است؟“، گفت: اگر كسي بخواهد مسير اجرايي كشور را هموار كند، كار براي انجام دادن زياد است و اگر مديران اجرايي كشور تمام هم و غم خود را براي خدمت كردن بگذارند، ديگر فرصتي براي پرداختن به حواشي پيدا نمي‌كنند.


اين كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با تاكيد بر اين كه مدير ارشد اجرايي كشور به غير از برنامه بايد قدرت هم‌گرايي و جمع‌گرايي ساير بخش‌ها و از هم مهم‌تر، ايجاد هم‌گرايي در مردم را داشته باشد، ادامه داد: شجاعت اجرايي يكي از ويژگي‌هاي اصلي رييس قوه اجرايي كشور است. رييس‌جمهور اگر به مصلحت عامه رسيد، بايد رشادت داشته باشد تا آن را اجرايي كند. مردم مسوولان را به عنوان قبه‌هاي نور انتخاب نمي‌كنند.


وي در ادامه رسانه‌ها را به عنوان مهم‌ترين وسيله‌اي كه بايد حقايق دنيا را نشان دهند، معرفي كرد و گفت: بايد بپذيريم امروز در دنيا حق‌كشي مدرن وجود دارد، به عنوان مثال فلسطيني‌ها را مي‌كشند و به آن‌ها لقب تروريست هم مي‌دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

لاريجاني با تاكيد بر اين كه بايد بر روي رسانه‌هاي برون‌مرزي حساب ويژه‌اي باز كنند، ادامه داد: زمانه اقتضا مي‌كند به كارهاي فرهنگي توجه بيشتري شود.


وي در ادامه درباره‌ي رابطه‌ي فاميلي خود با احمد توكلي كه مورد سوال قرار گرفته بود، عنوان كرد: نمي‌دانم چرا رابطه‌ي من را با احمد توكلي جست‌وجو مي‌كنيد؟ اين رابطه را در مورد افراد ديگر هم مي‌توان جست. كما اين كه اين مساله خيلي از اهميت برخوردار نيست. با وجود اين آقاي توكلي دوست صميمي و فاميل من است و اين در حالي است كه مابقي كانديداها نيز جزو دوستان من هستند و ما همگي در اصول اصلاح مسائل جامعه با يكديگر مشتركيم. بنده از نظر فكري با احمد توكلي در اصولي مشترك هستيم، اما در مديريت تفاوت‌هايي داريم.


لاريجاني در مورد رابطه با آمريكا با اعتقاد به اين كه همه چيز به رفتار اين كشور بستگي دارد، ادامه داد: براي آمريكا جالب نيست كه چهره‌اي دردسرساز در منطقه خاورميانه شناخته شود. سياستي كه ما دنبال مي‌كنيم، نوعي آرامش سازنده در داخل و پيگيري صلحي هدفمند در خارج از مرزهاست.


وي با تاكيد بر اين كه در موقعيت ژئوپلتيك بسيار برجسته‌اي قرار داريم، بر افزايش توان ملي ايران تاكيد كرد و متذكر شد: همه‌ي ما بايد از عنصر الهام‌بخش كشور كه توان ملي است، صيانت كنيم.


لاريجاني با اعتقاد به اين كه نوع تهديدات آمريكا عليه ايران از نوع جنگ نرم است، گفت: از اين رو نبايد در اين باره اضطراب داشت، بلكه بايد طوري عمل كرد كه منافع ملي و حياتي‌مان حفظ شود. امروز آمريكا به ايران نياز دارد، لذا بايد به ايران امتياز دهد نه اينكه امتياز بگيرد.


به گزارش خبرنگار ايسنا، اين كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در پايان سخنانش در اين نشست انتخاباتي، سرمايه‌گذاري در حوزه‌ي ورزش را، سرمايه‌گذاري براي بالابردن توان ملي برشمرد و افزود: نبايد سرمايه‌گذاري در حوزه ورزش و به ويژه ورزش زنان، هدررفتن سرمايه تلقي شود كه اين مساله در مورد حوزه‌ي آموزش نيز بايد مورد توجه قرار گيرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18842

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'لاريجاني: شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب مشكل دروني‌ ندارد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016