یکشنبه 16 اسفند 1383

آغاز تدابير پليسي براي چهارشنبه سوري و وعده هاي انتخاباتي محافظه کاران و سردار قاليباف، پيمان پاک مهر

تبريز نيوز:سرويس حقوق بشر: تدابير پليسي براي مراسم باستاني چهارشنبه سوري در تبريز آغاز شد.

برابر گزارش منابع موثق،طي روز هاي گذشته يگان هاي ويژه امداد پليس تبريز با مراجعه به محل هاي فروش ترقه و فشفشه در تبريز نه تنها برخي از فروشندگان بلکه چند تن از جوانان و نوجوانان را که جهت خريد به آن محل آمده بودند با خود بردند

يک مقام مسيول دولتي در تبريز که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار ما گفت:قرار است امسال برخورد قاطع تري با فروشندگان عمده و خرده ترقه صورت گيرد.

اين منبع آگاه افزود:در مورد افرادي که دستگير شده اند بر اساس تصميم مرجع دستگير کننده و مراجع قضايي چنانچه از جوانان و نوجواناني باشند که جهت خريد به محل ها مراجعه کرده اند با اخذ تعهد کتبي و با اطلاع به خانواده آن ها آزاد مي شوند.

همچنين يک منبع آگاه در پليس تبريز نيز به خبرنگار تبريز نيوز گفت: امسال پليس تبريز نسبت به سال گذشته کشفيات خوبي داشته و بسياري از وارد کنندگان و فروشندگان عمده ترقه در تبريز دستگير شده اند.

وي در ادامه افزود :البته افراد خرده پا پس از طي مراحل قانوني با کسب اجازه از مقام قضايي و با اخذ تعهد آزاد مي شوند ، ولي در مورد جواناني که با سو استفاده از شرايط اسباب آزار و اذيت شهروندان را فراهم کنند به شدت برخورد مي شود.

اين منبع آگاه در پليس تبريز نيز بر برخورد قاطع تر نسبت به گذشته تاکيد کرد.

آگاهان سياسي بر اين باورند آغاز تدابير پليسي براي مراسم تاريخي چهارشنبه صوري در ايران محک و آزمايش خوبي براي وعده هاي فرهنگي و اجتماعي جناح اقتدار گرا و محافظه کار به شمار مي رود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با اين حال با نزديکي به مراسم باستاني چهارشنبه سوري و انتخابات رياست جمهوري بيشتر نگاه ها متوجه سياست هاي محافظه کاران و بويژه سردار قاليباف ، فرمانده پليس ايران است.

در مراسم باستاني چهارشنبه سوري سال هاي گذشته در تبريز ، ده ها تن از جوانان و نوجوانان توسط پليس تبريز دستگير شده و برخي از جوانان نيز در نيمه هاي شب و پس از اتمام مراسم توسط لباس شخصي ها ي موتور سوار به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند.

همچنين برخي از عکاسان خبري نيز با محدوديت هايي از سوي پليس و لباس شخصي ها در تبريز مواجه بودند.

پيمان پاک مهر- روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com
Tel.fax:0098 914 415 7400

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19019

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آغاز تدابير پليسي براي چهارشنبه سوري و وعده هاي انتخاباتي محافظه کاران و سردار قاليباف، پيمان پاک مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016