دوشنبه 24 اسفند 1383

وزير اطلاعات: رايس و بوش بايد محاكمه شوند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


وزير اطلاعات تهيه‌ي مقدمات براي برگزاري يك انتخابات پر اهميت را اولويت اصلي فعاليت‌هاي اين وزارتخانه برشمرد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمين علي يونسي در حاشيه‌ي مراسم تقدير از فخرالدين حجازي در جمع خبرنگاران درباره‌ي آخرين برنامه‌هاي وزارت اطلاعات در قبال انتخابات آتي رياست جمهوري افزود: ما همه‌ي مقدمات را فراهم كرده‌ايم و با اطلاع‌رساني‌ها و تصميم‌سازي‌هايي كه قرار است به انجام برسد، تلاش مي‌كنيم حداكثر حضور و مشاركت ملت ايران را در پاي صندوق‌هاي راي داشته باشيم. معتقديم هرچه حضور و مشاركت ملت در پاي صندوق‌هاي راي بيشتر باشد، امنيت ملي بيشتر تضمين خواهد شد.

وي درباره‌ي اظهارات، وزير امور خارجه‌ي آمريكا كه ايران را حامي تروريسم خوانده بود، گفت: اينگونه حرف‌ها از خانم رايس كه ملكه‌ي خشونت و جنگ‌طلبي است بسيار طبيعي قلمداد مي‌شود. وي از زماني كه دستش به تريبون‌هاي بين‌المللي رسيده، از اينگونه حرف‌ها بسيار مي‌زند. رايس يك شخصيت تروريست است و بسياري از جنايت‌هايي كه در عراق و فلسطين صورت مي‌گيرد با كمك اوست. اگر دادگاه عادلي بود بايد خانم رايس و بوش و همدستانشان به دليل جناياتي كه در حق مردم انجام مي‌دهند در آن دادگاه بين‌المللي محاكمه مي‌شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير اطلاعات در پاسخ به سوالي درباره‌ي پيشنهاد اخير آمريكا به ايران مبني بر اينكه اگر ايران تعليق دائم غني‌سازي را بپذيرد آمريكا با عضويت كشورمان در سازمان تجارت جهاني موافقت خواهد كرد، اين پيشنهاد را مسخره، بي‌ربط و اهانت به شعور ملي ايرانيان دانست و افزود: اين پيشنهاد نه تنها منطقي نيست بلكه آنقدر مسخره است كه ما معتقديم بايد از اين اهانت بزرگي كه در حق ملت ايران روا داشته عذرخواهي كند؛ چراكه آمريكا توقع دارد با دادن چند قطعه هواپيما كه وظيفه‌اش است يا عضويت در يك سازمان بين‌المللي، ما از حق مسلم خود صرف‌نظر كنيم.

هم‌چنين يونسي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري كه آخرين وضعيت پرونده‌ي جاسوسان هسته‌يي را جويا شد، افزود: اين پرونده از نظر ما تكميل و به دادگاه ارايه شده است و ما منتظر محاكمه‌ي آنها هستيم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19276

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير اطلاعات: رايس و بوش بايد محاكمه شوند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016