چهارشنبه 26 اسفند 1383

محسن رضايي: حضورم جدي است، بايد وزارت جوانان درست كنيم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - اراك
سرويس: سياسي

رضايي، كانديداي انتخابات رياست جمهوري گفت: تشكيل دادگاه قانون اساسي، افزايش اختيارات وزير دادگستري و نظارت را سرلوحه‌ي كار خود قرار خواهم داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محسن رضايي طي سخناني در جمع خبرنگاران در اراك خاطرنشان كرد: دولت مقتدر، اگر مقتدر باشد بايد بتواند عمل كند، و آقاي خاتمي با توجه به اين‌كه از پشتوانه‌ي قوي مردمي برخوردار بود مي‌توانست از اين فرصت استفاده كند.

وي با اشاره به بحث نظرسنجي‌هايي كه در جامعه مطرح مي‌شود، گفت: به هر شهري كه مي‌روم و مواضعم را بيان مي‌كنم، با استقبال مردم و نخبگان بيشتري مواجه مي‌شوم.

اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري هم‌چنين در مورد آن چه مبني بر امضاي ميثاق‌نامه بين برخي كانديداها مطرح است، گفت: بحث ميثاق‌نامه نيست، تفاهمي بين كانديداهاست تا نامزدهاي انتخاباتي خود به نتيجه برسند نه اين كه از بيرون برايشان تصميم بگيرند. آمدن و حضور من جدي است.

رضايي در بخش ديگري از سخنانش تاكيد كرد: در مواجهه و چالش آمريكا با ايران بايد به نحوي برنامه‌ريزي كنيم كه يك گلوله به سمت كشورمان شليك نشود.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با عتقاد بر اين كه سازمان ملي جوانان يك طرح شكست خورده است، گفت: بايد وزارت جوانان يا معاونت جوانان درست كنيم.

رضايي با اشاره به حضور جدي زنان در عرصه‌هاي مختلف كشور گفت: دو وزير و يكي از معاونين رياست‌جمهوري را از بين بانوان انتخاب خواهم كرد و به بحث درآمد بانوان رسيدگي جدي مي‌كنم.

وي در پپاسخ به سوالي مبني بر انتخابات مجلس هشتم و امكان ريزش گسترده‌ي كانديداها در صورتي كه از بين نمايندگان مجلس هفتم باشند، گفت: در زمان رييس‌جمهوري سعي مي‌كنم چنين حادثه‌اي به وجود نيايد و با تعامل با شوراي نگهبان به توافقي جدي برسيم كه حادثه‌ها تكرار نشود.

وي از مطبوعات به عنوان ركن اساسي تصميم‌گيري كشور ياد و ابراز عقيده كرد: رسانه‌ها و دولت ارتباط فعال با يكديگر ندارند و برخي از دولتمردان اخبار خود را ابتدا در خارج از كشور مي‌گويند و سپس رسانه‌هاي ايران خبردار مي‌شوند. شكاف جدي بين دولت و رسانه‌ها بايد حل شود. هم‌چنين منافع ملي بايد به صورت واقعي تعريف شوند. در اين راستا با حمايت رسانه‌ها سعي مي‌كنم دولت و رسانه‌ها در يك فضاي بهتر از امروز با هم كار كنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محسن رضايي هم‌چنين در مراسم افتتاح ستاد انتخاباتي خود در جمع مردم اراك گفت: اعلام نام دكتر علي لاريجاني از سوي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب يك گمانه‌زني است و تا زماني كه رسما اعلام نشود، نمي‌توان به آن استناد كرد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام داشتن يك نيروي بازدارندگي و انسجام سياسي را از اصلي‌ترين عوامل امنيت ملي برشمرد و مواجهه‌ي جديد ايران و آمريكا و طرح خاورميانه‌ي بزرگ، شكاف بين مردم و حاكميت و صنف اداري را از جمله مشكلات اصلي فراروي كشور در آينده دانست و اضافه كرد: دولت آينده بايد به دنبال ايجاد ثبات، افزايش رضايت ملي باشد و بازيابي هويت ملي را سرلوحه‌ي برنامه‌هاي خود قرار دهد.

وي در مورد سياست‌هاي پرونده‌ي هسته‌يي ايران ابراز عقيده كرد: سياست هسته‌يي ايران را قبول دارم ولي ديپلماسي را ناكارآمد مي‌دانم؛ چراكه با خوش‌بيني‌هايي امتيازاتي از طرف ايران داده شده كه هنوز پس از گذشت 2 سال هيچ‌گونه امتيازي دريافت نكرده‌ايم. لذا تيم هسته‌يي را تغيير خواهم داد و مذاكرات را ادامه مي‌دهيم.

وي با اعتقاد بر ضعف نظارتي دولت، برخورد ضعيف دولت با تخلفات و نبود قوانين نظارتي آن‌ها را از اصلي‌ترين ريشه‌هاي مفاسد اقتصادي عنوان كرد و گفت: دولت آينده اولين دولتي است كه با چشم‌انداز بيست ساله بايد كار خود را شروع كند. لذا اگر اين دولت بتواند سنگ بناي محكمي در اين راستا بردارد قطعا آينده‌ي كشور بسيار روشن خواهد بود.

محسن رضايي طرح اقتصادي مجلس هفتم را يك بخش از طرح‌هاي كلان اقتصادي كشور بيان كرد و گفت: اگر اين طرح‌ها و برنامه‌ها در چارچوب طرح جامع اقتصاد كلان كشور باشد تاثير مثبت وگرنه اثر منفي در جامعه خواهد داشت.

نامزد نهمين دوره‌ي انتخابات رياست جمهوري، حضور خود را در صحنه‌ي انتخابات بسيار جدي دانست و اضافه كرد: چون دغدغه‌هايي در ذهن دارم كه ديگران نمي‌توانند آنها را حل كنند، نمي‌توانم صحنه را خالي كنم.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام هم‌چنين با حضور در جمع مردم شهرستان بروجرد از اين شهرستان به عنوان قطعه افتخار آفرين جغرافياي ايران نام برد و با تبريك عيد نوروز به مردم شهرستان بروجرد گفت: شهرستان بروجرد قطعه افتخار آفرين جغرافيايي ايران است و تاريخ پر افتخار بروجرد از علما و فرهيختگان گرفته تا حماسه سازان دفاع مقدس، تاريخ افتخارآميزي را به خود اختصاص داده است. به همين خاطر معتقدم كه هر مردم ايران و هم حوزه‌هاي علميه به ويژه به خاطر وجود مرجع عاليقدر عالم تشييع حضرت آيت‌الله بروجردي خود را مديون شهرستان بروجرد مي‌دانند.

اين كانديد انتخابات رياست جمهوري در مورد انتخابات نهم گفت: اين انتخابات از ابعاد مختلف و مهمي برخوردار است چرا كه از يك سو تهديدات خارجي وجود دارد و از سوي ديگر فرصتهاي تاريخي بزرگي براي بهره‌برداري به وجود مي‌آيد،‌ پس دولت آينده كه چهار سال سرنوشت‌ساز را در پيش‌رو دارد بايد با چشماني باز و آگاهي كامل به ميدان بيابد و كارآمدي لازم را براي اداره‌ي قوه مجريه داشته باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص دولتهاي پيشين ابراز عقيده كرد: در زمان رياست جمهوري آقاي هاشمي و خرابيهاي پس از جنگ دغدغه اساسي بازسازي بافت‌هاي فرسوده و ايجاد تحولات زير بنايي اقتصادي بود و دولت آقاي خاتمي نيز با پرداختن به مسائل مانند آزادي بيان و قلم، نقد حاكميت و مشاركت به توسعه سياسي توجه كرد و مسائل سياسي از اهميت بيشتري برخوردار شد. ضمن آنكه در دهه‌ي اول انقلاب دغدغه اصلي مردم و حكومت برقراري نظم و امنيت كشور بود اما دولت آينده بايد به هر سه مسئله امنيت، اقتصاد و سياست بپردازد و هر سه را مورد توجه قرار دهد.

وي افزود: شرايط داخلي و خارجي كشور نشان دهنده‌ي يك شرايط سه بعدي است. آمريكا با حضور در همسايگي، يعني دو كشور افغانستان و عراق و همچنين چالش ميان ايران و اروپا برسر مسائل هسته‌يي ايران فضاي امنيتي را براي ما تنگ‌تر كرده اما با اين حال نمي‌توان مسائل اقتصادي و معيشتي مردم را فراموش كرد چراكه اگر هم بخواهيم در برابر آمريكا بايستيم به اتكاي همين مردم مي‌توانيم اين كار را بكنيم.

وي در پايان گفت: دولت آينده بايد پاسخگو باشد، نه اينكه با سوختن سيزده دانش آموز و يا انفجار يك قطار هيچ مسوولي خود را در برابر مردم پاسخگو نبيند در واقع پاسخگو بودن دولت يكي از مهمترين ويژگي‌هاي دولت آينده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19409

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محسن رضايي: حضورم جدي است، بايد وزارت جوانان درست كنيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016