جمعه 28 اسفند 1383

كودتاي ستاد يكي از كانديداها در بخش پربيننده خبر سيما، بازتاب

خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: مسئولان بخش خبري 20:30 شبكه دوم سيما، به دليل عدم سرويس‌دهي مناسب به ستاد يكي از كانديداهاي رياست‌جمهوري تحت فشار قرار گرفته‌اند.
بنا بر اين گزارش، بخش خبري 20:30 كه با ايده و حمايت ضرغامي، رئيس جديد سازمان صداوسيما، به وجود آمد و توانست در مدت كوتاهي به يكي از بخش‌هاي خبري پربيننده در صداوسيما تبديل و با استفاده از شيوه متفاوتي در انعكاس اخبار، موفق به جذب افكار عمومي شود، پس از چند هفته از آغاز فعاليت، توسط هواداران يكي از كانديداهاي رياست‌جمهوري كه نفوذ قابل توجهي در ميان برخي از مديران مهم صداوسيما دارد، براي تخريب رقبا و فعاليت به نفع كانديداي مورد نظر تحت فشار قرار گرفت.
با توصيه اكيد رئيس سازمان صداوسيما به اين بخش خبري، مبني بر حفظ بي‌طرفي و نظر منفي اكثر خبرنگاران و گردانندگان اين بخش خبري براي فعاليت به نفع كانديداي مذكور، رويه اين بخش پس از چند روز به شيوه سابق خود در خبررساني بازگشت.
با نزديك شدن به زمان انتخابات، معاون سياسي صداوسيما، با هدف تبليغات به نفع اين كانديداي رياست‌جمهوري، گردانندگان بخش خبري مذكور را براي تبليغات به نفع كانديداي مورد نظر خود و تخريب ساير رقبا تحت فشار گذاشت، اما اين اقدام با واكنش منفي خبرنگاران و سردبير اين بخش خبري روبه‌رو شده و آنان اعلام كردند، براي تبليغات سفارشي كانديداها، توصيه‌پذير نيستند.
اين واكنش، معاونت سياسي سازمان صداوسيما را به تهديد اين افراد واداشت. وي اعلام كرده است، در صورت عدم تبليغ كانديداي مورد نظر خود از طريق بخش خبري 20:30، گردانندگان اين بخش خبري را از كار بركنار خواهد كرد. وي اين اقدام خود را به تعطيلات دو هفته‌اي سال نو كه طي آن بخش خبري 20:30 پخش نمي‌‌شود، موكول كرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با اين حال، برخي منابع خبري از نظر منفي رئيس سازمان صداوسيما درباره استفاده از رسانه‌ ملي براي تبليغات به نفع يك كانديدا و تخريب ديگران خبر مي‌دهند.
ضرغامي علاوه بر ابلاغ بخشنامه‌اي كه طي آن مديران و مسئولان صداوسيما، صراحتا از فعاليت انتخاباتي منع شده‌اند، به معاون سياسي و مدير روزنامه صداوسيما دستور داده است تا بي‌طرفي خود را در انتخابات حفظ كنند و از تبليغ يك كانديدا بپرهيزند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19480

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كودتاي ستاد يكي از كانديداها در بخش پربيننده خبر سيما، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016