شنبه 29 اسفند 1383

تجمعي به مناسبت روز جهاني ضد جنگ در پارك دانشجو برگزار شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

صبح امروز تجمعي با حضور ‌٣٠ نفر به مناسبت آنچه روز جهاني ضد جنگ مي‌ناميدند، در پارك دانشجو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين افراد پلاكاردهايي با مضمون «جنگ و استبداد نه، آزادي آري»، «عليه جنگ، عليه جهاني‌سازي، همبستگي همبستگي»، «پيوند‌هاي محلي، منطقه‌اي و جهاني را برقرار سازيم، جنگ افروزي از سياست‌هاي آشكار برنامه جهاني‌سازي است»، «زندگي در صلح، حق طلبي در انسان‌هاست»،‌ «در جنگ سوداگران اسلحه سود مي‌برند»، «جهاني شدن سرمايه = جهاني شدن جنگ و فقر»،‌ «تجارت وحشيانه جنگ را متوقف كنيد» را در دست داشتند.

در دست شركت كنندگان مقواهايي كه بر روي آن‌ها نوشته شده بود: «جنگ هرگز، زندگي هميشه»، «روز حمله آمريكا به عراق را به روز جهاني مبارزه با انواع ستم‌ها تبديل كنيم»، «به جنبش ضد جنگ بپيونديد»، «جنگ شديدترين شكل خشونت است و زنان و كودكان اولين آسيب ديدگان آن هستند»، «عجز و ناتواني بس است، ما نسبت به تمام اطرافيانمان مسووليم» هم به چشم مي‌خورد.

يكي از تجمع كنندگان، هدف از اين تجمع را تبليغ عليه هر نوع جنگ دانست و به خبرنگار ايسنا گفت: از طريق راديوهاي خارجي متوجه شديم كه امروز و فردا روز جهاني ضد جنگ است. ما هم با اين حركت همراه شديم.

وي افزود: مي‌خواهيم همبستگي خود را با نيروهاي مخالف جنگ در سراسر جهان اعلام كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يكي ديگر از تجمع كنندگان گفت:‌ در اجلاس پورتواگلره، قطعنامه‌اي به تصويب رسيد كه بر اساس آن به تاريخ ايران روزهاي ‌٢٩ و ‌٣٠ اسفندماه روز جهاني عليه جنگ و عليه جهاني سازي معرفي شد.

وي افزود: در اين دو روز مردم جهان باآمدن در خيابان‌ها عليه تجاوزات و مداخله‌گرايي‌هاي دولت‌هاي استعماري و جنگ طلب اعتراض مي‌كنند.

تجمع كنندگان در ساعت ‌٣٠/١١ پس از يك ساعت تجمع محل را به آرامي ترك كردند.

تعدادي از ماموران كلانتري ‌١٢٩ جامي در اطراف تجمع كنندگان حضور داشتند و افرادي كه به تماشاي تجمع كنندگان ايستاده بودند را متفرق مي‌كردند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19510

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تجمعي به مناسبت روز جهاني ضد جنگ در پارك دانشجو برگزار شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016