سه شنبه 2 فروردین 1384

کانون وکلاي پاريس، قانون در حال تدوين وکالت در ايران را محکوم کرد، پيمان پاک مهر

پيمان پاک مهر- روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com
Tel.fax:0098 914 415 7400
Date:1384.01.01


تبريزنيوز: سرويس حقوق بشر: "کانون وکلاي پاريس"،قطع نامه اي تصويب کرد که در آن قانون در حال تدوين وکالت در ايران را محکوم نموده و آن را مغاير با استقلال وکلاي ايراني دانست.

"محمد علي دادخواه"، سخنگوي کانون مدافعان حقوق بشر ايران در اولين گفتگوي اختصاصي خود در سال جديد به پيمان پاک مهر گفت:برابر دعوتي که کانون وکلاي پاريس و پارلمان اروپا ، از من و خانم شيرين عبادي رييس کانون مدافعان حقوق بشر ايران داشتند،گفتگوهايي انجام شد و از خانم شيرين عبادي خواستند در خصوص مسايل مطرح شده توضيحاتي اراييه کنند که در نهايت توضيحاتي داديم و "کانون وکلاي پاريس"، مصوبه اي تصويب کرد که در آن قانون در حال تدوين وکالت ايران را محکوم نموده و آن را مغاير با استقلال وکلاي ايراني دانست.

"دادخواه"، افزود:"کانون وکلاي پاريس"،در مصوبه اي ديگري که به تصويب همه اعضا کانون رسيد ،خواهان آزادي آقاي "زرافشان" شد.

"سخنگوي کانون مدافعان حقوق بشر ايران "،در خصوص نشستي که در پارلمان انجام گرفته بود گفت:در نشستي که به دعوت پارلمان اروپا صورت گرفت بود "خانم شيرين عبادي " و من در خصوص وضعيت خلاف قانوني که در خصوص برج جهان نما به عنوان بزرگترين ميراث فرهنگي که کتعلق به بعد از اسلام است انجام گرفته توضيحاتي داديم.به هر حال تمامي مسيولاني که اينگونه عمل مي کنند بايد پاسخگوي تاريخ و مردم ايران و جهان باشند.

"محمد علي دادخواه"،در پاسخ به اين سوال که "کانون وکلاي پاريس"،به کدام موارد حقوقي و حقوق بشر در ايران حساس بودند گفت:همانطوريکه گفتم "کانون وکلاي پاريس"، قطع نامه اي تصويب کرد که در آن قانون در حال تدوين وکالت ايران را محکوم نموده و آن را مغاير با استقلال وکلاي ايراني دانسته است.

وي در ادامه افزود: در جلسه اي که در دانشکده حقوق پاريس تشکيل شد ساير کانون ها و وکلاي فرانسه چنين اقدامي را محکوم کرده و قاعدتا پيرو فرانسه ديگر کشور هاي اتحاديه اروپا نيز آن را محکوم خواهند کرد.

"سخنگوي کانون مدافعان حقوق بشر ايران "،در خصوص موارد مورد اعتراض خانم شيرين عبادي و خود در پارلمان اروپا گفت:در خصوص نقض برخي قوانين فعلي و کيفري در خصوص اطفال، ديه ، ميراث فرهنگي و برج جهان نما ، وضعيت انتخابات و موضوعاتي که مغاير با اعلاميه جهاني حقوق بشر در ايران عمل مي شود مواردي مطرح شد که مورد توجه خاص اعضا پارلمان اروپا و حقوق دانان فرانسوي قرار گرفت.

"دادخواه"،در پاسخ به اين سوال که آيا در خصوص روزنامه نگاران و فعالان سياسي زنداني در ايران صحبت هايي در پارلمان اروپا صورت گرفته گفت:ما برخورد هايي که فارغ از قانون و تنها با يک دستور نسبت به مطبوعات و روزنامه نگاران در ايران صورت گرفته و بطور کلي همه موارديکه در قانون اساسي آمده ولي عمل نشده همچون محاکمات بدون حضور هيات منصفه در دادگاه هاي عمومي و اختصاصي ، را مطرح کرديم.

وي در مورد واکنش پارلمان اروپا و حقوق دانان افزود:اعضا پارلمان اروپا آن را محکوم کردند.اين پارلمان دو گزينه داشت، يا بايد آن را با مذاکره و تفاهم حل کنند يا از طريق ديگر که ما مکراا مطرح کرديم بايد از راه حل هاي مسالمت آميز و گفتگو استفاده شود.ما اميدواريم چنين مسايلي مورد توجه جدي هيات حاکمه ايران قرار گيرد.

"دادخواه"،تصريح کرد:خرد ورزي و خرد گرايي بايد وجه همت مديران و مسيولان قرار گيرد، چرا که اگر به چنين مواردي توج نکنند اصولا اين تداعي که مسيولان و مديران نسبت به حقوق بشر بي توجهند ايجاد خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"سخنگوي کانون مدافعان حقوق بشر ايران "، با مقايسه روند حقوق بشر نسبت به چند سال گذشته در ايران گفت:پيشرفت قابل ملاحظه اي در در خصوص روند حقوق بشر در ايران نداشتيم.متاسفانه بسياري از موارد بسيار غم بار بود.حق اين بود که رييس جهموري که ادعاي حمايت و پاسداشت تمدن و فرهنگ را داشتند با وجود اعتراضشان اقدام عملي در خصوص برخي موارد از خود نشان مي دادند.البته ما نااميد نيستيم ، اميدواريم سال جديد سال شکوفايي و کام يابي براي فعالان حقوق بشر باشد و قانونمداري در موضع خودش قرار گرفته و قانون گريزي در نظر همه دولتمردان مردود باشد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19580

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کانون وکلاي پاريس، قانون در حال تدوين وکالت در ايران را محکوم کرد، پيمان پاک مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016