دوشنبه 8 فروردین 1384

نتايج اوليه نظرسنجي سايت بازتاب درباره كانديداهاي رياست‌جمهوري، بازتاب

با گذشت ده روز از آغاز نظرسنجي بزرگ «بازتاب» درباره انتخابات رياست‌جمهوري، نتايج اوليه اين نظرسنجي منتشر شد.
در شرايطي كه اين نظرسنجي همچنان ادامه دارد، تاكنون حدود سي هزار نفر در نظرسنجي «بازتاب» شركت كرده و كانديداي مورد نظر خود را از ميان دوازده كانديداي معرفي‌شده انتخاب كرده‌اند.
از آنجا كه بالغ بر 97 درصد از شركت‌كنندگان در انتخابات، در داخل كشور آراي خود را به صندوق‌هاي رأي مي‌ريزند، نتايج نظرسنجي «بازتاب» درباره شركت‌كنندگان در داخل و خارج كشور از طريق نرم‌افزارهاي معتبر و بين‌المللي بر حسب كشور شركت‌كننده تفكيك و جداگانه محاسبه مي‌شوند.
در ميان شركت‌كنندگان داخل ايران،‌ هاشمي رفسنجاني با كسب 22 درصد آرا، در رتبه نخست قرار دارد. پس از رفسنجاني، مصطفي معين با 7/16 درصد آرا، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
محمود احمدي‌نژاد با 4/11 درصد در مكان سوم و محمدباقر قاليباف نيز با 3/10 درصد رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.
علي لاريجاني با 4/7 درصد، علي‌اكبر ولايتي با 7 درصد، محسن رضايي با 4/6 درصد و احمد توكلي با 2/6 درصد، در رتبه‌هاي پنجم تا هشتم نظرسنجي قرار گرفته‌اند.
مهدي كروبي نيز با 4/4 درصد در جايگاه نهم قرار دارد؛ محمدرضا عارف با 4 درصد، در رتبه دهم جاي گرفته است؛ محسن مهرعليزاده با 5/2 درصد در جايگاه يازدهم و غلامعلي حداد عادل با 2 درصد در جايگاه دوازدهم قرار گرفته است كه به نظر مي‌رسد، انصراف حداد عادل از كانديداتوري، علت كاهش آراي وي در نظرسنجي نسبت به ديگر كانديداها مي‌باشد.
در ميان آراي شركت‌كنندگان خارج از كشور، مصطفي معين در رتبه نخست قرار دارد، هاشمي رفسنجاني در مكان دوم، علي‌اكبر ولايتي در رتبه سوم، علي لاريجاني در رتبه چهارم، محمود احمدي‌نژاد در رتبه پنجم، محمدباقر قاليباف در رتبه ششم، محسن رضايي در رتبه هفتم، مهدي كروبي در رتبه هشتم، احمد توكلي در رتبه نهم، محمدرضا عارف در رتبه دهم، محسن مهرعليزاده در رتبه يازدهم و حداد عادل در رتبه دوازدهم قرار دارند.
گفتني است با ثبت IP، مشخصات كامپيوتر شركت‌كننده و زمان و مكان شركت‌كنندگان در نظرسنجي، دقت نتايج نظرسنجي «بازتاب» در مقايسه با ديگر نظرسنجي‌هاي اينترنتي در حداكثر ممكن قرار دارد. تفاوت احتمالي جامعه آماري كاربران اينترنتي با جامعه آماري رأي‌دهندگان و عدم امكان استفاده از يك دستگاه رايانه براي رأي دادن چند نفر به يك كانديدا در اين نظرسنجي پيش‌بيني نشده است كه ميزان دقت نظرسنجي‌هاي اينترنتي را نسبت به نظرسنجي‌هاي ميداني علمي كه مطابق با معيارهاي استاندارد انجام شود، كاهش مي‌دهد.
در تحليل نتايج نظرسنجي و با توجه به آرايش سياسي كانديداها، مجموعه كانديداهاي اصولگرا كه از هفت چهره احمدي‌نژاد، قاليباف، لاريجاني، ولايتي، توكلي، رضايي و حداد عادل تشكيل شده است 8/49 درصد كل آرا را به خود اختصاص داده و اصلاح‌طلبان با چهار كانديدا شامل معين، كروبي، عارف و مهرعليزاده 1/28 درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در صورت عدم اجماع اصولگرايان و اصلاح‌طلبان نيز، ائتلاف 4، مركب از احمدي‌نژاد، قاليباف، توكلي و رضايي كه اعلام كرده‌اند يك نفر از آنان در انتخابات شركت مي‌كند، مجموعا يك‌سوم كل آرا (33 درصد) را به خود اختصاص داده‌اند.
ستاد انتخاباتي كانديداهاي رياست‌جمهوري مي‌توانند در صورت تمايل، مشروح و نتايج كانديداي خود و توزيع زماني و مكاني آراي وي را دريافت كنند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19835

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نتايج اوليه نظرسنجي سايت بازتاب درباره كانديداهاي رياست‌جمهوري، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016