چهارشنبه 10 فروردین 1384

مصطفي معين دعوت صدا و سيما براي شركت در برنامه "تا انتخابات" را رد كرد، ايرنا

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۱/۱۰‬
داخلي. سياسي. انتخابات ‪۸۴‬
"مصطفي معين" نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري دعوت صدا و سيما براي شركت در برنامه "تا انتخابات" را رد كرد.

به گفته الهه كولايي ، سخنگوي مصطفي معين، وي نامه‌اي محرمانه از صدا و سيما براي شركت در اين برنامه دريافت كرده است.

مسوولان صدا و سيما گفته‌اند كه از نامزدهاي واجد بيش از پنج درصد آرا در نظر سنجي‌ها، دعوت به شركت در برنامه "تا انتخابات" كرده اند.

كولايي روز چهارشنبه به خبرنگار سياسي ايرنا گفت: متاسفانه جهت‌گيري هاي مشخص صدا و سيما در حمايت از نامزد يا جريان خاص سياسي در دوره‌هاي پيشين انتخابات موجب ناديده گرفته شدن حقوق ساير نامزدها، احزاب و گروههاي سياسي و آحاد شهروندان در اين رسانه ملي شده است.

سخنگوي معين افزود: علاوه بر اين، ماده ‪ ۲۶‬قانون انتخابات مقرر كرده است كه كميته‌اي قانوني مركب از وزير كشور ، دادستاني كل كشور و مديرعامل صدا و سيما نحوه تبليغات نامزدهاي رياست جمهوري را در صدا و سيما مشخص كند كه اين كميته تاكنون تشكيل نشده است.

وي اضافه كرد: با توجه به اين نكات لازم است صدا و سيما خود را ملزم به گونه‌اي فعاليت كند كه در خدمت عموم مردم و درجهت منافع عمومي قرار گيرد.

كولايي خاطرنشان كرد: با توجه به اين كه پرسش‌هاي دفتر معين در همين زمينه از صدا و سيمارسما بي‌پاسخ ماند، او از شركت در اين برنامه خودداري كرد.

سخنگوي معين گفت: به عقيده ما صدا و سيما مي‌تواند در فرايند برگزاري انتخابات آزاد و عادلانه با ارايه فرصت‌هاي برابر براي همه نامزدهاي انتخابات و ايجاد شرايط مناسب براي عرضه ديدگاهها و برنامه‌هاي گوناگون، سطح مشاركت ور قابت و قدرت انتخاب مردم را ارتقا دهد.

وي افزود: مشاركت گسترده و آزادانه و همه جانبه عموم مردم ايران در انتخابات رياست جمهوري ايجاب مي‌كند كه صدا و سيما در همه برنامه ريزي هايي كه به طور مستقيم يا غيرمستقيم به انتخابات مربوط مي‌شود، سياستي پيشه كند كه استفاده از اين رسانه ملي حق مسلم همه مردم ايران باشد و از اختصاص نابرابر امكانات به جريانها و نامزد خاص عملا پرهيز شود.

كولايي تاكيد كرد كه هدف اوليه معين و حاميان او " برگزاري انتخابات قانوني، آزاد، عادلانه و دمكراتيك" است.

سخنگوي معين اضافه كرد: براي تامين حقوق و آزادي‌هاي عمومي و خصوصي و تقويت فرايند دموكراسي در كشور، لازم است شرايط عادلانه وقانوني در عرصه تبليغات انتخاباتي و جلب مشاركت همه ايرانيان و رقابت برابر همه نامزدها و حاميان آنها در رسانه ملي مد نظر باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي اظهار اميدواري كرد با رعايت جوانب و لوازم دمكراتيك، امكان استفاده همه نامزدها از حق استفاده آزاد و عادلانه و برابر از رسانه ملي و در نتيجه، افزايش سطح مشاركت همگاني و رقابت قانوني بوجود آيد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19938

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مصطفي معين دعوت صدا و سيما براي شركت در برنامه "تا انتخابات" را رد كرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016