دوشنبه 22 فروردین 1384

عليزاده : آيت‌‏الله شاهرودي نسبت به پرونده وبلاگ نويسان دستوراتي را صادر كرده‌‏اند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

رئيس دادگستري كل استان تهران اعلام كرد: آيت‌‏الله شاهرودي نسبت به پرونده وبلاگ نويسان دستوراتي را صادر كرده‌‏اند كه از طريق سخنگوي قوه قضاييه اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، عباسعلي عليزاده در حاشيه اولين ديدار مردمي خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين كه برنامه هاي دادگستري استان تهران در سال همبستگي ملي و مشاركت عمومي چيست؟، گفت: در راستاي فرمايش مقام معظم رهبري در آغاز سال 84 آيت الله شاهرودي در جلسه خاصي كه در مشهد در حضور ايشان داشتيم، اعلام كردند كه دادگستري استان تهران در اين زمينه پيشگام باشد و دستور العملي تنظيم كند كه قضات و كارمندان در مقام اجرا و عمل طوري عمل كند كه مردم به صورت مشهود آن را لمس كنند.
وي افزود: در همين راستا ما از قبل دستور العمل اجرايي سال 84 دادگستري تهران را تنظيم كرديم كه فردا خدمت رياست قوه قضاييه تقديم مي‌‏شود.
عليزاده تصريح كرد: در اين دستورالعمل، توسعه شوراهاي حل اختلاف در بعد كيفي و اجرايي در دستور كار قرار دارد. ما از آيت‌‏الله شاهرودي تقاضا كرديم كه چون كمبود قاضي و كارمند داريم، معادل يك پنجم قضات سال گذشته را در اختيار ما قرار دهيد كه رياست قوه قضاييه فرمودند كه قاضي به دادگستري استان تهران داده نمي‌‏شود و توسعه فيزيكي دستگاه قضايي را اجازه نمي‌‏دهم، توسعه كيفي دستگاه قضايي در دستور كار است كه شما هم در اين راستا كار كنيد.
رئيس دادگستري كل استان تهران در ادامه خاطر نشان كرد: آيت الله شاهرودي تأكيد كردند كه قضات دادگاه‌‏هاي تجديد نظر در رسيدگي به پرونده‌‏ها مي‌‏توانند هم به صورت شكلي و هم به صورت ماهوي رسيدگي كنند تا حقايقي كه براي كشف حقيقت و اجراي عدالت و تحقق عدالت لازم است، كشف شود.
عليزاده در مورد عدم ارجاع پرونده سوالات كنكور به شعبه‌‏اي خاص، گفت: شعبه رسيدگي به اين پرونده تعيين شد، اما قاضي پرونده به شعبه‌‏اي در مجتمع قضايي عدالت منتقل شد، نتيجتاً شعبه مذكور فاقد قاضي بود كه همين امروز شعبه و قاضي ديگري براي اين پرونده معرفي كرديم كه از امروز رسيدگي به پرونده آغاز مي‌‏شود.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا شكايتي در دفاتر رسيدگي به حقوق شهروندي مرود رسيدگي قرار گرفته است يا خير؟، گفت: حقوق شهروندي يكي از برنامه‌‏هاي دادگستري استان تهران است. شكاياتي هم رسيده است كه برخي از آنان مربوط به مسوولان مربوطه است كه تحت رسيدگي است.
رئيس دادگستري كل استان تهران در مورد رسيدگي به پرونده حادثه ورزشگاه آزادي، گفت: هيأت تعيين شده براي رسيدگي به اين پرونده نتيجه كارشناسي‌‏اش را اعلام كرده است كه سخنگوي قوه قضاييه بايد در اين زمينه اطلاع رساني كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي درپاسخ به سوال خبرنگار "ايلنا"، مبني بر اين كه نتايج بررسي هيأت ويژه رئيس قوه قضاييه جهت رسيدگي به پرونده وبلاگ نويسان چه زماني اعلام مي‌‏شود؟، گفت: در جلسه‌‏اي كه در خدمت آيت الله شاهرودي بوديم، ايشان دستورات لازم را صادر كردند كه قرار است سخنگوي قوه قضاييه آن را اطلاع رساني كند.
عليزاده در خصوص رسيدگي به پرونده حادثه مسجد ارك تهران، گفت: در اين پرونده كسي مجرم اعلام نشده است، بلكه بحث اين است كه آْيا وقوع اين حادثه تسامح و سهل‌‏انگاري بوده يا جرم تقصير بوده است و اگر سهل انگاري بوده و به مقتولين حادثه را چه كسي بايد پرداخت كند؟ بحث ديگر اين است كه چرا ما بايد طوري عمل كنيم كه در چنين شب مقدسي در مسجد آن هم در هنگام نماز، اين اتفاق حادث شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20905

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عليزاده : آيت‌‏الله شاهرودي نسبت به پرونده وبلاگ نويسان دستوراتي را صادر كرده‌‏اند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016