یکشنبه 28 فروردین 1384

وزير كشور: عده‌‏اي از توزيع كنندگان نامه هاي جعلي در اهواز بازداشت شده‌‏اند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

وزير كشور گفت: براي كشف و شناسايي ريشه‌‏ها و عوامل اصلي پشت صحنه پخش نامه‌‏هاي جعلي در استان خوزستان، عده‌‏اي كه در حال توزيع اين شب‌‏نامه‌‏ها بودند توسط دستگاه اطلاعاتي وانتظامي بازداشت شده‌‏اند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، عبدالواحد موسوي لاري در حاشيه همايش فرمانداران گفت: ما اصل مسائل استان خوزستان را توطئه تلقي مي‌‏كنيم و جعل نامه را يك حركت تخريبي كه ريشه در برون مرزها دارد، مي‌‏بينيم اما برخوردي كه جريانات فعال استان خوزستان با اين مساله داشتند، خط بطلاني بود بر برنامه‌‏هايي كه آنها پيش‌‏بيني كرده بودند.
وي افزود: آنها پيش بيني كرده بودند كه با جعل اين نامه و توزيع آن در بين مردم عرب زبان خوزستان، فاصله‌‏اي بين نيروهاي فعال ايجاد كنند و يك انشقاق داخلي درست كنند اما آن گونه كه دوستان به من اعلام كرده‌‏اند، در تمام سطوح تصميم‌‏گيري مردمي، سياسي و اجتماعي استان، وحدت نظري به وجود آمده كه با اين توطئه اخلال‌‏گرانه برخورد فرهنگي و صحيحي كنند.
موسوي لاري خاطر نشان كرد: عرب زبانان، فارسي زبانان, متعهدين جامعه و آنهايي كه بر سر كار دستگاه اجرايي و دولتي هستند، همه متوجه اين واقعيت شده‌‏اند و با اين مساله برخورد كرده‌‏اند و من فكر مي‌‏كنم با اين فضاي خوبي كه به وجود آمده، مردم به خصوص خواهران و برادران خوزستاني كه حماسه هشت سال دفاع مقدس را با بزرگواري پشت سر گذاشته‌‏اند، نشان داده‌‏اند كه اين توطئه‌‏ها كارساز نيست و دشمنان درس خوبي از اين همبستگي خواهند گرفت
وي تصريح كرد: گرچه در لحظه‌‏هاي اول توزيع اين نامه جعلي، تعدادي از نوجوانان و جوانان احساساتي كه تعداد آنها به صد تا دويست نفر نمي‌‏رسيد، اقداماتي كردند كه ناخوشايند بود اما بعد از روز جمعه، همه عناصر تاثيرگذار تاكيد داشتند كه اين توطئه است و بايد به عنوان يك توطئه با آن برخورد كرد.
موسوي لاري در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا جريان خاصي پشت اين قضيه وجود دارد، گفت: مشخص نيست كه جريان خاصي پشت اين مساله باشد و الان نمي‌‏توانم در اين مورد چيزي بگويم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي درپاسخ به سوالي در خصوص پر رنگ شدن بحث قوميت‌‏ها در آستانه انتخابات رياست‌‏جمهوري، گفت: مردم ما با هر زبان، لهجه و مذهبي كه باشند، روي يك اصل كه صيانت از مرزهاي ايران است، تكيه دارند به همين دليل حركت‌‏هايي كه در گوشه و كنار براي استفاده از اين عناوين صورت گرفته، رنگي ندارد.
موسوي لاري در خصوص تعيين فرمانده نيروي انتظامي براي تامين امنيت انتخابات گفت: مصلحت در اين بود كه تا برگزاري انتخابات، سردار عبداللهي كه در گذشته به عنوان جانشين فرمانده نيروي انتظامي كار مي‌‏كرد و تقريباً همه فرماندهان مناطق و نواحي با او همكاري مي‌‏كنند، مسووليت امور را به عهده داشته باشند و ما از اين نظر مشكلي نداريم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21157

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير كشور: عده‌‏اي از توزيع كنندگان نامه هاي جعلي در اهواز بازداشت شده‌‏اند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016