یکشنبه 28 فروردین 1384

کروبي به مردم خوزستان پيام فرستاد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


***دبير مجمع روحانيون مبارز گفت : قطعا ملاك تصميم‌گيري مردم ما ، با توجه به درك نگرشهاي باز آنها، برنامه هاي ارائه‌شده براي اداره كشور است .


به گزارش ايسنا مهدي كروبي در مصاحبه با وفاق افزود : مشاركت و حضور مراقبت مردم در امور دولتي تنها راه سالم بودن قدرت است و از آن رو كه اين قدرت در معرض خطر طغيان و فساد است ، نظارت مردم جايگاهي كليدي مي يابد . امام (ره) هم با تشويق و اصرار ، انتخابات خبرگان رهبري را در زمان خود به راه انداختند . توجه به خواسته مردم ، هميشه مبناي تصميم‌گيري امام بود و بر همين اساس هم بود كه براي هيأت بازنگري قانون اساسي نامه اي فرستادند؛ چرا كه با انتخاب مستقيم و مردمي مجلس خبرگان ، عملا حكم رهبري ناقذ خواهد شد .

وي تأكيد كرد : متأسفانه اكنون در كشور جريانهاي مشكوك براي بازگشت تحجر مشاهده مي‌شود . اما مشاركت مردم در انتخابات توطئه‌هاي اخير را خنثي خواهد كرد . اگر مردم چيزي را نمي‌خواهند ، بايد نخواستن خود را پاي صندوقهاي رأي نشان دهند.


عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد : همة آحاد مردم بايستي در چارچوب حكم الهي و قانون اساسي آزاد باشند، چرا كه شالوده حكومت اسلامي بر مبناي مردمي بودن آن است . بايستي كاري كرد تا مردم همانند سالهاي اوليه انقلاب ، با شور و شوق و با ديد و نگرش باز نسبت به كانديداها در انتخابات شركت كنند ، بايستي براي حضور مردم در انتخابات برنامه‌ريزي كنيم . بدين گونه نباشد كه بعد از انتخابات ، دوباره مردم فراموش شوند و نظرات آنها را در برنامه‌ها دخالت ندهيم .

كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در پاسخ به سؤالي مبني بر ارزيابي قانون اساسي جاري در ايران تصريح كرد : قانون اساسي ما يكي از بهترين قوانين جاري در دنياست . البته مشروط بر اينكه به درستي به آن عمل شود . هر چند ضعفهايي نيز وجود دارد، ولي اگر از تمام ظرفيتهاي آن به درستي استفاده كنيم ، بسياري از معضلات كنوني مرتفع خواهند شد .

كروبي در ادامه ضمن اشاره به توانمنديهاي ساير كانديداهاي رياست‌جمهوري ، خواستار بيان برنامه‌هاي انتخاباتي آنان شد.

وي از ساير كانديداها و هواداران آنها خواست تا از تخريب سايرين و زير سوال بردن مغرضانه عملكردهاي مسوولان كشوري خودداري كنند و نكات مثبت خود را اعلام كنند .

وي تأكيد كرد : مطمئنا آثار منفي اخلاقي و فرهنگي و اجتماعي برخي اقدامات در راستاي انتخابات در ذهن جامعه باقي خواهند ماند . اينكه كسي براي خود اوصافي را در نظر گيرد و ديگران را تخطئه كند و آنها را بي‌تجربه يا ضعيف معرفي نمايد، مردم اين حرفها را باور نخواهند كرد .


*** همچنين حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي كروبي در پيامي به علما و مردم خونگرم استان خوزستان، بر حفظ اتحاد و همبستگي تمام ايران تاكيد كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا وي با اشاره به سابقه درخشان مردم خوزستان در دوران دفاع مقدس تصريح كرده است: خوزستان زادگاه و سرزمين خوزستاني‌ها است و به دليل موقعيت خاص جغرافيايي و سياسي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، بنابراين خوزستان هميشه باقي مي‌ماند.

دبيركل مجمع روحانيون مبارز در ادامه پيام خود آورده است: شما نيز مانند ساير اقشار جامعه براي دفاع از سرزمين و خاك خود جانفشاني كرده‌ايد و متحمل ضررهاي جاني، مالي و روحي فراواني شده‌ايد.

كروبي افزوده است: هركس بخواهد به هر قوميت و مليتي خدشه وارد كند، بايستي به شدت با او برخورد كرد؛ ولي نبايد از شيطنت بيگانگان كه با پخش نامه‌اي مجعول درصدد ايجاد تفرقه بين آحاد ملت، در اين لحظه حساس، از سرنوشت ميهن اسلامي مي‌باشند، غافل بود.


*** بر اساس اين گزارش كروبي پيش از سفر خود به ايلام، ضمن اشاره به تاريخچه درخشان مردم اين استان، اظهار داشت: ايلام استاني است كه پس از بوشهر بيشترين منابع گازي و ‌١١ ميليارد بشكه نفت شناخته شده دارد، از اين رو نبايد با فقر و گرفتاري دست و پنجه نرم كند و در آينده به خواست خدا و با توجه به استعدادهاي اين استان، نام ايلام براي هميشه تاريخ خواهد درخشيد.

رييس مجلس ششم با ابراز خرسندي از انجام پروژه‌هاي عمراني مانند ساخت پالايشگاه گاز و مجتمع پتروشيمي نفت در استان ايلام عنوان كرد: تنظيم بودجه براي مناطقي مشابه ايلام به گونه‌اي باشد كه فاصله زياد آن با نقاط توسعه‌يافته را كاهش دهد.

وي خواستار تخصيص اعتبارات جهشي براي اين استان شد.

كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در پاسخ به سؤالي مبني بر فعاليتهاي آينده “دولت مقتدر كروبي“ براي اين استان علاوه بر تكميل پروژه‌هاي قبلي افزود: با توجه به ‌٤٣٠ كيلومتر مرز مشترك با عراق اين امر به فرصتي براي مردمان اين ديار تبديل مي‌شود و ساز و كار لازم براي رفت و آمد زائران از مرز مهران و مبادله اقتصادي با كشور همسايه عراق در دستور كار دولت بنده خواهد بود.

كروبي تجهيز فرودگاه را براي سفر عتبات عاليات مورد اشاره قرار داد و ساماندهي ارتباطات جاده‌اي بين استانهاي ايلام و خوزستان و كرمانشاه را از ضروريات توسعه خواند و تصريح كرد: اتمام جاده‌هاي ايلام ـ كرمانشاه از طريق سرابله كه مسير فعلي را ‌٦٠ كيلومتر كاهش مي‌دهد و زمان را از ‌٥ / ‌٢ ساعت به ‌٥ / ‌١ ساعت تقليل خواهد داد يك ضرورت است و بي‌درنگ بايستي فعال شود.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام بر ضرورت اين امر كه راه ايلام به دهلران و بالاخره خوزستان بايستي سامان يابد، تأكيد كرد و در مورد بخش كشاورزي اين استان گفت: وجود بيش از ‌٤ ميليارد متر مكعب آب استان و دشتهاي مستعد مهران، دهلران و دره شهر پتانسيلي براي تبديل استان به قطب كشاورزي مدرن است.

كروبي اولويتهاي دولت آينده خود را تسريع در اتمام پروژه‌هاي انتقال آب از سد كرخه و آبياري بالغ بر ‌٥٠ هزار هكتار از بهترين زمينهاي ايران در دشت عباس و دهلران، اتمام سد عظيم برق آبي بر روي رودخانه سيمره، اجراي سد سازبن و نيز سد چناره اعلام كرد.


*** رييس ستاد انتخاباتي كروبي در هرمزگان برنامه‌هاي سفر وي را به اين استان اعلام كرد.

ذوالقدر با تأكيد بر اشتياق اقشار مختلف مردم براي ملاقات با كروبي گفت: برنامه‌هايي همچون جلسه سخنراني و پرسش و پاسخ با دانشجويان و نخبگان، ملاقات با اصناف، كسبه و بازاريان و حضور در امام زاده سيد مظفر (ع) و ديدار با مردم براي آقاي كروبي پيش بيني شده است.

وي ضمن تبريك هفته وحدت به نام تمام مسلمانان جهان، به برگزاري نشست دوستانه كروبي در مسجد گله داري بندر عباس با اهل تسنن استان اشاره كرد و افزود: در همين راستا قرار است ايشان ملاقاتهاي مستقيمي با علماي اهل تسنن و تشيع استان داشته و در مراسم جشن ميلاد پيامبر گرامي اسلام (ص) در ميان آنان باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نماينده دوره‌هاي دوم، سوم و ششم مجلس شوراي اسلامي بازديد و سخنراني در شهرستانهاي ميناب، رودان، خمير و قشم را از ديگر برنامه‌هاي آقاي كروبي اعلام كرد.

ذوالقدر در بيان مشكلات مردم مرزنشين استان، به انتظارات اين مردم جهت ايجاد تسهيلات بيشتر در كنار قوانين و مقررات گمركي و قانونمندشدن مبادلات مرزي و برخورد قانوني با خاطيان اشاره كرد و افزود: ارتقاي سطح رفاه مردم با توجه به آسايش موجود در كشورهاي همسايه از اساسي‌ترين نيازهاي مردم است. تمام اين مسائل سبب بروز دلسردي و دلزدگي مردم و ايجاد جو بدبيني مي‌شود.

وي مشكلات كشاورزان و صيادان را گوشزد كرد و خواستار تكميل طرحهاي نيمه‌تمام عمراني از جمله احداث بيمارستان، مدرسه و اسكله‌هاي ماهي‌گيري شد.

نماينده سابق مردم بندرعباس با اشاره به شخصيت كروبي و فعاليتهاي گسترده وي در دوره‌هاي مختلف، اضافه كرد: شخصيت آقاي كروبي براي مردم فوق‌العاده ناشناخته مانده است و بايستي وي را به مردم معرفي كرد.

به گزارش خبرنگار ايسنا اعلام شده است كه كروبي در تاريخ ‌٣١ فروردين‌ماه جاري به هرمزگان سفر خواهد كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21170

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کروبي به مردم خوزستان پيام فرستاد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016