سه شنبه 30 فروردین 1384

شمخاني تعداد کشته شدگان حوادث اهواز را 3 يا 4 نفر اعلام کرد، ايسنا

علي شمخاني، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، شب گذشته با گروهي از صاحب‌نظران، نخبگان و اعضاي احزاب سياسي عرب خوزستان در اهواز ديدار كرد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خوزستان ـ در اين جلسه شمخاني با اشاره به ناآرامي‌هاي اخير و انتشار نامه جعلي منتسب به ابطحي اظهار داشت: ترديد نكنيد كه اين نامه جعلي است.

وي با تاكيد بر لزوم برقراري آرامش در مناطق ناآرام تصريح كرد: دستور آزادي بازداشت شدگان حوادث اخير صادر شده است.

شمخاني تعداد بازداشت شدگان را 310 نفر اعلام و خاطرنشان كرد: دلجويي از خانواده‌هاي آسيب‌ديدگان و شركت در مراسم درگذشتگان از ديگر برنامه‌هاست.

وي از احتمال برگزاري تجمع و راهپيمايي همبستگي خبر و توضيح داد: اين غائله عميق نيست و ما هم به دنبال حل موقتي آن نيستيم. بايد ريشه حوادث بررسي شود.

وزير دفاع در عين حال تعداد كشته‌شدگان حوادث اخير خوزستان را سه يا چهار نفر اعلام كرد.

شمخاني به جايگاه اعراب در نظام جمهوري اسلامي اشاره و عنوان كرد: هر حكومتي جز حكومت جمهوري اسلامي اعراب را ريشه‌كن خواهد كرد، همانگونه كه رژيم شاه اين نگاه را داشت. هسته مركزي نظام هيچ نوع نگرش منفي و نگراني از اعراب ندارند و خوزستان را محل صدور انقلاب مي‌دانند. من به عنوان يك عرب در عالي‌ترين سطح نظام و در سري‌ترين تصميمات نظام شركت دارم. اين انقلاب و امنيت استان مال ماست.

وي ادامه داد: فداكارترين مردم به كشور در طول سال‌ها اعراب هستند.

وزير دفاع يادآور شد: خوزستان مشكلات و عدم توسعه نيافتگي و خرابي ناشي از جنگ دارد و بايد اين مشكلات ريشه‌اي برطرف شوند. نگاه دولت هم همين است طرح سند توسعه استان نشان از اين نگاه دولت به استان دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين جلسه حاضرين به بيان ديدگاه‌هاي خود درباره لزوم رفع مشكلات، ريشه‌يابي علل حوادث و راه‌هاي برقراري آرامش در مناطق ناآرام پرداختند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21242

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شمخاني تعداد کشته شدگان حوادث اهواز را 3 يا 4 نفر اعلام کرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016