یکشنبه 4 اردیبهشت 1384

شيرين عبادي: توجه مسوولان را بر لزوم درمان اكبر گنجي در بيرون از زندان جلب مي‌كنم، ايسنا

انتظار مي‌رود با تخلف بازجويان پرونده‌ي وبلاگ‌نويسان برخورد شود

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي


يكي از وكلاي مدافع گنجي از ملاقات امروز خود با اكبر گنجي در آستانه‌ي ورود به ششمين سال حبس وي خبر داد و بر لزوم درمان وي بيرون از زندان تاكيد كرد.


شيرين عبادي به خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: امروز به اتفاق يوسف مولايي، ديگر وكيل مولايي به ملاقات اكبر گنجي كه 5 سال در زندان است و 2 ارديبهشت‌ماه، ششمين سال حبس‌ وي شروع شد، رفتيم.


وي افزود: گنجي به‌خاطر سخنراني در كنفرانس برلين، به 6 سال حبس محكوم شد كه 5 سال آن به اتمام رسيد.


وكيل گنجي با انتقاد از اين‌كه موكلش كه سابقه‌ي خدمت به جمهوري اسلامي را نيز دارد، به خاطر بيان نظراتش محكوم به حبس شده، ابراز اميدواري كرد كه با روزنامه‌نگاران برخورد مناسب و قانوني انجام گيرد.


وي گفت: موكلم علاوه بر مدت محكوميتش، در سال 76 نيز به مناسبت سخنراني در شيراز به سه ماه حبس تعزيري و 9 ماه تعليقي محكوم شده بود كه متاسفانه پرونده‌ي كنفرانس برلين موجب خواهد شد كه 9 ماه تعليق وي نيز فعال شود؛ علاوه بر اين دو اتهام، متاسفانه پرونده‌هاي ديگري نيز براي موكلم مطرح بوده كه راجع به كتاب‌ها و مقالاتي است كه در مطبوعات چاپ و ظاهرا عنوان شده كه اتهاماتي براي وي مطرح و پرونده مفتوح است و آقاي گنجي از نتيجه‌ي محاكمه و اين‌كه چه خواهد شد، اطلاعي نداشت.


عبادي با بيان اينكه در تمام مدتي كه با گنجي ملاقات داشته، وي به شدت سرفه مي‌كرده است، خاطرنشان كرد: موكلم از بيماري آسم رنج مي‌برد كه من يك بار ديگر توجه مقامات قضايي را به نياز مبرم گنجي براي معالجه بيرون از زندان جلب مي‌كنم.


وي همچنين درباره‌ي گزارش كميته‌ي پي‌گيري پرونده‌ي وبلاگ‌نويسان اظهار داشت: انتظاري كه در اين‌باره از دستگاه قضايي مي‌رود، آن است كه با تخلف مسوولان قضايي و بازجويان پرونده‌ي وبلاگ‌نويسان با مسببان و آمران اين تخلفات، برخورد قانوني شود نه از بابت اين‌كه قصد انتقام‌جويي در بين باشد بلكه به خاطر اين‌كه نظاير اين تخلفات در آينده تكرار نشود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عبادي افزود: در زمينه‌ي حداقل و حداكثر مجازات برحسب نوع تخلف هركس و پرونده و مدافعات او بعدا بايد اظهارنظر كرد اما آن‌چه مهم است اين‌كه دستگاه قضايي هرچه زودتر برخورد با متخلفان را آغاز كند با اميد اين‌كه ديگر كسي جرأت تخلف از قانون را نداشته باشد و كسي خود و قدرت خودش را بالاتر از قانون نداند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21516

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شيرين عبادي: توجه مسوولان را بر لزوم درمان اكبر گنجي در بيرون از زندان جلب مي‌كنم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016