یکشنبه 4 اردیبهشت 1384

دادستان اهواز: دستگيري تيم 5 نفره عناصر اصلي حوادث اخير اهواز، خبرگزاري فارس

دادستان اهواز از دستگيري يك تيم 5 نفره كه از عناصر اصلي و محرك در حوادث اخير اين شهرستان بودند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس اميرخاني با بيان اين مطلب گفت: تعدادي از عناصر اصلي و محرك در ناآرامي‌هاي اخير از جمله يك تيم 5 نفره توسط وزارت اطلاعات دستگير شده اند كه داراي سوابق متعدد زندان و شرارت بوده اند و در تخريب و به آتش كشيدن چند بانك در اهواز در روزهاي گذشته نقش اساسي داشته ‌اند.
وي افزود: اين افراد قصد داشته اند كه چند بانك و پمپ بنزين ديگر را در شهر اهواز به آتش بكشند كه با دستگير شدن آنها اين اقدامات نيز خنثي شد.
دادستان اهواز كه در گفتگو با نشريه داخلي قوه قضائيه سخن مي‌گفت، تصريح كرد: با دستگيري اين تيم 5 نفره و كسب اطلاعات دقيق تر عاملان اصلي اين ناارامي ها به زودي دستگير خواهند شد.
وي اضافه كرد: تاكنون 349 پرونده به بازپرس ها ارجاع شده كه تحقيقات اوليه با نظارت معاون‌هاي دادستان و اين جانب شروع شده است و طي آن 330 نفر بازداشت شده اند.
وي افزود: در اين بررسي ها مشخص شد كه 155 نفر از دستگير شدگان نقش چنداني در ناآرامي ها نداشته اند و فقط به علت حضور در محل دستگير شده اند و چون اتهام خاصي متوجه آنها نبوده پرونده تعيين تكليف شده و دستگير شدگان آزاد شدند.
اميرخاني در مورد ديگر پرونده هاي اين جريان گفت: بقيه پرونده ها در دست بررسي است و به محض وصول نتايج تحقيقات و دستورات قضايي كه بازپرسان صادر كرده ‌اند اقدامات قضايي پيگيري و تصميم لازم اتخاذ خواهد شد.
دادستان اهواز اظهار داشت: يكي از معاونان دادستان در معاونت اطلاعات انتظامي مستقر شده است و بر كار تكميل تحقيقات اوليه توسط مأموران نظارت دارد كه در حال حاضر كار روي 49 پرونده كه به تازگي دستگير شده‌اند انجام مي‌گيرد كه به محض تكميل، اين پرونده ها هم به دادسرا ارجاع خواهد شد.
وي تصريح كرد: تعدادي ديگر از دستگير شدگان كه تحت قرار هستند چنانچه خانواده‌هاي آنها مراجعه كنند و براي معرفي وثيقه يا كفالت اقدام كنند در صورت پذيرفته شدن وثيقه يا كفالت به تدريج آزاد خواهند شد.
دادستان اهواز در مورد ارسال اين پرونده براي تحقيقات تكميلي به تهران گفت: با توجه به اين كه محل وقوع جرم شهر اهواز است و كارشناسي دقيق و كاملي دراين پرونده صورت گرفته است بعيد به نظر مي‌ رسد كه اين پرونده به تهران ارسال شود.
اميرخاني در پاسخ به پرسشي مبني بر حمايت مالي از اشرار بر شركت در اين ناآرامي ها گفت: طبق اخبار و اطلاعات واصله در بعضي از محلات اهواز از جمله شهرستان ماهشهر وجوهي بين اشرار توزيع شده است كه در اين ناآرامي ها شركت كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دادستان اهواز در مورد تعداد كشته شدگان و مجروحان اين حادثه گفت: در حال حاضر آمار دقيقي از كشته شدگان و مجروحان اين حادثه در دست نيست و اطلاعات كامل تر در اين باره متعاقباً اعلام خواهد شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21527

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادستان اهواز: دستگيري تيم 5 نفره عناصر اصلي حوادث اخير اهواز، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016