دوشنبه 5 اردیبهشت 1384

نشانه هاي بلوغ در جمهوري اسلامي از ديدگاه دکتر ولايتي، طنزنوشته اي از ف. م. سخن

خواهران، برادران
يک بار ديگر در آستانه ي انتخابات رياست جمهوري اين افتخار را دارم که در خدمت شما عزيزان باشم. خداوند اين سعادت را نصيب ما کرد که در سفرهاي خود به بورکينافاسو و گينه بيسائو و جزاير بي نام و نشان خاور دور، دچار مالاريا و تب مالت و آبله مرغان نشويم و همچنان به امت اسلام خدمت کنيم. ما در طول شانزده سال وزارت خود با بدوي ترين قبايل آفريقائي و کم اهميت ترين کشورهاي جهان ارتباط برقرار کرديم و موفق شديم پروازهاي ايران ار را به مقصد آن کشورها برقرار کنيم. اين پروازها البته براي هيچ کس سودي نداشت چون مسافري نبود ولي توانستيم مِهر و محبت ملت ايران را به اين کشورهاي فلک زده صادر کنيم و آنها را از ميزان علاقه ي خود آگاه نمائيم.

اما امروز قصد ندارم راجع به مردم خونگرم و مهربان بورکينافاسو و کتابخانه و مسجدي که در آنجا راه انداختيم صحبت کنم بلکه قصد دارم در باره انتخابات رياست جمهوري چند کلمه اي به استحضار برسانم بلکه اين خدمتگزار کوچک را براي پست رياست جمهوري شايسته بدانيد و او را انتخاب کنيد.

مشکل بزرگي که در کشور ما حاکم است نبود تخصص در پست هاي اجرائي کشور است. مثلا آقائي که نظامي و خلبان است مي خواهد رئيس جمهور مملکت شود! آخر برادر! مگر کلانتري و هواپيما ربطي به رياست جمهوري دارد که شما مي خواهي رئيس جمهور شوي؟ يا آن يکي به جاي اين که دوربين دستش بگيرد و از سبزه و گل و گياه پارک ملت فيلم تهيه کند مي خواهد بر صندلي رياست کشور تکيه بزند! تو اول برو بده مو و ريشت را اصلاح کنند تا از اين وضع نابسامان خارج شوي بعد بيا رئيس جمهور شو! فکر کرده است هي مي گويد "موقف" "موقف" مردم فکر مي کنند او عالم و دانشمند است. حالا داداش هايش را بگوئيد يک چيزي! يا آن آقاي لر که مي خواهد ماهي پنجاه هزار تومان به مردم بدهد براي رئيس جمهور شدن خيز برداشته. لابد تا مسئله ي حادي پيش بيايد مي رود دفترش بست مي نشيند و يکي دو بار کلمه ي داروي نظافت را به زبان مي آورد و اينکه آن شهيد ِ سعيد اين دارو را کجا خريده بود که اينقدر قوي بود و با يک قُلُپ کارش ساخته شد، تا او را با سلام و صلوات بيرون بياورند و امتيازي را که مي خواهد به او بدهند تا لوس بازي و تهديد را کنار بگذارد و آشتي کند.

خب ممکن است سوال کنيد که تخصص بنده که پزشک اطفالم چه ربطي به پست رياست ِ جمهوري دارد. من در اين جلسه مي خواهم به شما نشان دهم که دارد و خوب هم دارد. به همين خاطر مي خواهم در باره بلوغ جمهوري اسلامي که خيلي شبيه بلوغ بچه هاست با شما صحبت کنم.

خواهران، برادران
وقتي جمهوري اسلامي به دنيا آمد او را به دست ما سپردند تا بزرگش کنيم. اکنون بيست و شش هفت سال از آن موقع مي گذرد ولي متاسفانه اين نوزاد به دليل ضربه هاي پي در پي ئي که در دوران طفوليت خورد مونگول شد و رشد فکري و جسمي اش عقب افتاد. اکنون بعد از بيست و خرده اي سال اين جمهوري مقدس، احساس بلوغ مي کند و نشانه هائي از خود بروز مي دهد.

ما اگر جمهوري مقدس اسلامي را پسر در نظر بگيريم بلوغ او را در دو قسمت داخلي و خارجي مي توانيم تشخيص دهيم که عبارتند از آلت تناسلي، دو عدد بيضه -که هر کدام در داخل کيسه بيضه (اسکروتوم) قرار دارند- ، مجاري خروجي (وازدفران يا اسپرم بر) و دو غده به نام سمينال وزيکول. تشبيه اينها به حضرت رهبر در مرکز، و مجمع تشخيص مصلحت نظام و شوراي نگهبان در طرفين ِ ايشان، تشبيه دور از ذهني نيست. علت اين تشبيه هم آن است که ما معتقديم غرب خونخوار مي خواهد با زدن ِ ريشه ي رهبري و مجمع تشخيص و شوراي نگهبان، جمهوري اسلامي را ابتر و خنثي کند و زاد و ولد او را در سطح جهان مانع شود. اما مجاري خروجي يعني لوله هاي سمينيفر و اپيديديم که در نهايت به پيشابراه منتهي مي گردد هم همين نهادهاي اجرائي هستند که زياد وارد "ديتيل" آن ها نمي شوم چون خود ما هم در نهايت اگر انتخاب شويم قسمتي از اين مجاري و پيشابراه خواهيم شد.

اما نشانه هاي بلوغ چيست؟ يکم تغيير صدا. تکامل اين صدا از زمان حضرت امام آغاز شد و تا خاتمي ادامه يافت. آنهائي که سن شان قد مي دهد مي دانند که در دوران نوزادي جمهوري اسلامي، امام نمي توانست درست حرف بزند و جمله ها را سر و ته ادا مي کرد و فعل و فاعل و مغعول در کلام ايشان همه در هم ريخته بود. بعد ها طفل، قاعده ي سخنگوئي اش وضع بهتري پيدا کرد ولي کوتاه سخن مي گفت و سوال را با سوال جواب مي داد، و اين در زمان آقاي هاشمي بود. چند سال بعد صداي نسبتا گوشنواز ِ خاتمي نويد نوجواني سخنور و سرحال مي داد که متاسفانه به دليل همين تغييرات فيزيولوژيک، تبديل به صداي دو رگه و گوشخراش حضرت آيت الله جنتي شد که البته دوران حاد بلوغ را نشان مي داد.

دوم پيدايش موهاي ناحيه زير بغل و نواحي حساس ديگر که اين را مي توانيم با يک نمونه گيري آماري در مجلس محترم هفتم به طور دقيق اندازه گيري کنيم که قطعا رشد بسياري داشته است.

سوم تحولات در غدد عرق که باز بهترين محيط ِ تحقيق همان مجلس محترم و استنشاق هواي آنجاست که به خوبي کار کرد اين غدد و ترشح بيش از حد آن را نشان مي دهد.

مي دانيم که تحولات سريع و عميق در سيستم مغزي و بدني باعث تغييرات در عواطف هيجانات و روان و رفتار نوجوان مي شود. اين علايم عبارتند از گوشه گيري و انزوا طلبي -که ما به خوبي در سطح جهاني آن را نمايش مي دهيم-؛ پاسخ نامناسب نسبت به محرک ها -که رفتار آيت الله خامنه اي بهترين نمودار آن است-؛ بي تفاوتي و بي اعتنائي -که در همه ي دستگاه هاي کشور به خصوص قوه قضائيه مشهود است-؛ فرو رفتن در رويا -که در حضرت رهبر به وضوح قابل رويت است-؛ خود رائي و عدم تحمل انتقاد و نصيحت و چيزهاي ديگري که خودتان بهتر مي دانيد و نمودهاي آن را در تمام ارگان هاي جمهوري اسلامي مي توان مشاهده کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اگر هم جمهوري اسلامي را –معاذالله- با دوشيزگان مقايسه کنيم بايد بگوييم که هيپوتالاموس در ارتباط با هيپوفيز و تخمدان موجب توليد آندروژن و پروژسترون و استروژن مي شوند که موجد صفات ثانويه جنسي هستند و مسائلي در طفل به وجود مي آيد که به دليل حضور خواهران، زياد اين بحث را نمي شکافم ولي جمهوري اسلامي با نابساماني هائي که در ايران و جهان به وجود آورده به خوبي اين علائم را هم نشان داده است.

پس همان طور که ملاحظه فرموديد امر رياست جمهوري کاملا مرتبط با مسائل پزشکي است و يک پزشک حاذق که پرونده ي بيمارش را ازبدو تولد تا کنون در دست دارد و به تمام قسمت هاي بدن بيمار –بالاخص قسمت هاي حساس- آشناست بهتر مي تواند او را اداره و در صورت لزوم درمان نمايد.

من از شما مي خواهم که در مجامع علمي براي اينجانب تبليغ کنيد و مطمئن باشيد که با رياست جمهوري اينجانب، آينده ي روشني در انتظار همه ي ما خواهد بود.

از توجه شما متشکرم.
والسلام عليکم و رحمة الله و برکاته

[وب لاگ ف.م.سخن]

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21574

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نشانه هاي بلوغ در جمهوري اسلامي از ديدگاه دکتر ولايتي، طنزنوشته اي از ف. م. سخن' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016