چهارشنبه 14 اردیبهشت 1384

دري نجف‌آبادي: «اجراي عدالت و پرهيز از سياسي شدن» تاكيد مقامات قضايي ايران و كانادا در رسيدگي به پرونده‌ي زهرا كاظمي، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

بررسي پرونده‌ي زهرا كاظمي در مسيري خارج از مسايل سياسي مورد تاييد دادستان كل كشور ايران و وزير دادگستري كانادا قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام دري نجف‌آبادي در نشست مطبوعاتي ظهر امروز، با بيان اين مطلب، اظهار داشت: در حاشيه همايش «پيش‌گيري از جرم و عدالت اجتماعي» سازمان ملل متحد ديدارهايي با مسوولان قضايي كشورهاي مختلف حاضر در اين نشست از جمله دادستان كل كانادا داشتيم كه در آن‌جا با اظهار تاسف از اين مساله (پرونده‌ي زهرا كاظمي) عنوان كرديم با اين قضيه نبايد در شكل سياسي برخورد كنيد و تنها مي‌توانيد از ايران توقع اجراي عدالت را داشته باشيد.

دري نجف‌آبادي هم‌چنين با بيان اين‌كه موضع دولت كانادا در برابر اظهارات فردي كه با هدف دريافت مجوز پناهندگي مطالبي را درباره‌ي اين پرونده عليه ايران مطرح كرده بود، گفت: در اين قضيه دادستان و وزير دادگستري ايران و كانادا نسبت به اعمال نظارت در پرونده اظهار آمادگي كردند.

وي افزود: با توجه به اين‌كه دو طرف حاضر در اين جلسه از مسوولان قضايي ايران و كانادا بودند اجراي عدالت و پرهيز از سياسي شدن اين پرونده مورد تاكيد قرار گرفت.

دادستان كل كشور هم‌چنين از وزير دادگستري انگلستان، اندونزي و پاكستان، دادستان كل استراليا، وزير دادگستري كويت، دادستان كل قطر و كانادا به عنوان ديگر مسوولاني كه وي با آنها در حاشيه‌ي همايش سازمان ملل ديدار داشته، نام برد و گفت: در اين ديدارها بحث‌هاي خوبي در زمينه‌ي همكاري‌هاي چندجانبه انجام شد و هيات جمهوري اسلامي توضيحاتي را درباره‌ي تحولات قضايي ايران ارايه كرد.

وي با اشاره به سخنراني خود در همايش پيش‌گيري از جرم و عدالت كيفري اظهار داشت: برخي از مواد اين سخنراني از قبل مسايل مربوط به زندان‌زدايي همكاري‌هاي بين‌المللي در زمينه‌ي مواد مخدر و شوراي حل اختلاف در بيانيه‌ي پاياني همايش مورد انتقاد قرار گيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دري‌نجف آبادي هم‌چنين درباره‌ي اين‌كه آيا بحثي درباره‌ي موانع مداخله‌جويانه دولت انگلستان در ديدار وي با وزير دادگستري اين كشور مطرح شد، نيز گفت: در صورت پيروزي بلر در انتخابات، وزير دادگستري فعلي اين كشور در مقام خود باقي مي‌ماند و ديداري از تهران خواهد داشت كه در اين صورت قطعا به صورت جدي با وي وارد بحث مي‌شويم اما بايد توجه داشته باشيم ملت ايران نسبت به ماهيت اين دخالت‌ها آگاه است و امروز نيز اگر موضع شفاف و روشني در برابر اين موضع‌گيري‌ها داريم به خاطر سوابق تلخي است كه دخالت بيگانگان در سرنوشت كشور به همراه داشته است.

Copyright: gooya.com 2016