جمعه 16 اردیبهشت 1384

نامه جمهوری خواهان دمکرات و لاييک به نهادهاي بين المللي مدافع حقوق بشر درباره حکم اعدام اسماعيل محمدی و حجت زمانی

سازمان عفو بين الملل
کميسيون حقوق بشر پارلمان اروپا
کميسيون حقوق بشر پارلمان المان
ليگ بين المللی حقوق بشر، خانه دمکراسی و حقوق بشر
فدراسيون بين المللی حقوق بشر فرانسه
جامعه ناظر حقوق بشر

موضوع: حکم اعدام آقايان اسماعيل محمدی و حجت زمانی
خانم ها و اقايان محترم
در ماه گذشته برای دو زندانی سياسی کرد حکم اعدام صادر شده و اين حکم به انها ابلاغ شده است.
1. طبق اطلاعيه ای که حزب کومه له صادر کرده است که حکم اعدام اسماعبل محمدی، يکی از زندانيان سياسی ايران که هوادار اين حزب در کردستان ايران می باشد، به تاريخ پنجشنبه ۲۱ آوريل شعبه ۳۲ ديوان عالی کشور طی ابلاغيه ی شماره ۱۰۲ صادر و به او ابلاغ شده است. اسماعيل محمدی زندانی سياسی کرد و اهل شهر بوکان دارای همسر و ۵ فرزند ميباشد و به مدت ۳ سال است که به جرم فعاليت سياس زندانی می باشد
2. طبق اطلاعيه ای که توسط خانواده زندانی سياسی کرد اقای حجت زمانی صادر شده است ديوانعالی كشور ايران حكم اعدام آقای حجت زمانی ۲۹ ساله را تائيد کرده و اين حکم در تاريخ ۱۳۸۴-۱-۱۷ به او ابلاغ شد. طی ابلاغيه شماره ۲۰۲/۸۳/۶-۲۷/۴/۸۳ صادره از شعبه ششم دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام فعاليت سياسی محارب ومفسد به دو بار اعدام (آويختن به دار) محكوم گرديده است. لازم به ياد اوريست که اقای حجت زمانی که در تاريخ ۱۳۸۳-۱۰-۱۱ همراه تعدادی از زندانيان سياسی به يك اعتصاب غذای چند هفته ای دست زده بود، توسط مسئولين زندان مورد تهديد واقع شده با اين مضمون که در صورت ادامه اعتصاب و عدم همكاری با ما، در آينده نه چندان دور اعدام خواهدشد.
از انجاييکه در جمهوری اسلامی ايران، قاضيان شرع حتی به قوانين مصوب خودشان يکسان برخورد نمی کنند و به صورت سليقه ای و موردی تصميم می گيرند، نگاهی کوتاه به وضعيت خانواده حجت زمانی ميتواند کمکی در جهت روشن کردن وضعيت بحرانی اين زندانی ميباشد. دو دايی اقای حجت زمانی بنامهای هدايت کريم بيگی در سالهای ۱۳۶۱ و ۱۳۶۷ اعدام و دو برادر او بنامهای خزعل و فلاح و هم چنين پدر او در بين سالهای ۱۳۷۸ تا ۱۳۷۹ معادل با ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰، توسط مامورين امنيتی رژيم به قتل رسيده اند.
درسال ۲۰۰۳ ميلادی که جمهوری اسلامی تحت فشار جامعه يبن المللی به بازديد گروه های کاری کميسيون حقوق بشر سازمان ملل تن داده بود، همزمان با حصور گروه کاری مربوط به بررسی بازداشتها ی خود سرانه در ايران، ساسان ال کنعان شبانه اعدام ميشود و در سال پيش از ان نيز در حاليکه در ساير مناطق ايران هيچ حکم اعدام رسمی اجرا نشده بود، در کردستان جمعا يازده نفر رسما به اعدام محکوم شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خانمها و اقايان محترم
ما ضمن بيان اينکه، مخالف مجازات اعدام هستيم و تمام تلاش خود را در جهت مبارزه با نقض حقوق بشر در ايران صرف ميکنيم، به لحاظ حساسيت وضع اين دو زندانی، به موارد ديگر ادم ربايی و نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی ايران اشاره ای نمی کنيم. در شرايط امروزه که در سايه بحران هسته ای، بحران زندانيان سياسی ايران تحت الشعاع قرار گرفته و حکومت ايران در پی محکوم نشدن توسط کميسيون حقوق بشر سازمان ملل دست خود را در تشديد سرکوب و شکنجه بازتر می بيند، خطری که جان اين دو زندانی را تهديد می کند جدی است وما از شما درخواست عاجل داريم که با تحت فشار گذاشتن جمهوری اسلامی خواهان الغای اين احکام و خواهان ازادی اقايان اسماعيل محمدی و حجت زمانی شويد.
با تشکر پيشاپيش از شما
گروه كار سياسی شورای هماهنگی جمهوری خواهان دمکرات و لاييک ايران

(تاريخ انتشار: دوم مه ٢٠٠٥- ١٢ ارديبهشت ١٣٨٤)

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22123

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه جمهوری خواهان دمکرات و لاييک به نهادهاي بين المللي مدافع حقوق بشر درباره حکم اعدام اسماعيل محمدی و حجت زمانی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016