شنبه 17 اردیبهشت 1384

دبيركل موتلفه: نهضت آزادي و مشاركت موافق حكومت ديني نيستند؛ مديران نالايق كه عرصه را به مديران لايق واگذار نكردند شريك آمريكا هستند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

دبيركل حزب موتلفه اسلامي، گفت: اصول‌‏گرايان ثابت كرده‌‏اند و خواهند كرد كه قدرت طلب نيستند و به دنبال تكليف شرعي مي‌‏باشند و اميدواريم اين تكاليف منتهي به نامزد شدن يك فرد در انتخابات رياست جمهوري شود.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، محمدنبي حبيبي در پنجمين اجلاس منطقه‌‏اي خواهران حزب موتلفه اسلامي در استان همدان، گفت: نامزد ما نامزد شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب است و در حال حاضر شوراي هماهنگي نامزد خود را دكتر لاريجاني معرفي نموده است، اما اگر تا نزديك انتخابات شرايط تغيير عمده‌‏اي كند و نياز به تغيير نامزد باشد، اين تغيير ناممكن نيست.
وي با بيان تاريخچه تشكيل شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب، افزود: اصول‌‏گرايي كه امروز مطرح است، مبتني بر چهار اصلي است كه رهبر معظم انقلاب در سال 78 بر گروه‌‏هاي مختلف تأكيد كردند، بر مبناي آن وفاق كند و خطوط بين خودي‌‏ها را حذف و مواضع خود را از غيرخودي‌‏ها پررنگ كند.
دبير كل حزب موتلفه اسلامي چهار اصل اصول‌‏گرايان را اسلام، نظام اسلامي، خط و سيره امام و ولايت فقيه بر شمرد و تصريح كرد: وقتي از نظام اسلامي سخن مي‌‏گوييم، مشخص است كه منظور اسلام داعيه‌‏دار حكومت است و امروز صف اصلي ميان داعيه‌‏داران حكومت اسلامي و مخالفان آن تشكيل شده است.
وي اظهار داشت: بنده اعتقاد دارم نهضت آزادي و حزب مشاركت موافق حكومت ديني نيستند.
حبيبي در ادامه گفت‌‏: خيانت هايي كه برخي از افراد انجام داده‌‏اند، در مسير فعاليت‌‏هاي گروهك‌‏هايي است كه سعي داشتند نظام را ناكارآمد جلوه بدهند، زيرا قوت استدلال حكومت اسلامي را ديده‌‏اند.
وي افزود: مديران نالايق كه توانايي ندارند و عرصه را به مديران لايق واگذار نكردند را شريك آمريكا مي‌‏دانيم.
حبيبي ولايت فقيه را رمز ماندگاري نظام دانست و افزود: مبارزه ياران مصدق با دو توطئه خنثي شد، اما در اين 26 سال مستكبرين و ابر قدرت ها با تمام توان به توطئه‌‏گري پرداخته‌‏اند و هنوز راه امام ادامه دارد و اين از بركت ولايت فقيه است.
وي در پاسخ به توهين‌‏هاي يك عنصر سياسي افراطي در همدان، گفت: صبر ملت درباره اين گونه سخنان اندازه‌‏اي دارد و همان گونه كه جواب آمريكا را با تو دهني داديم، جواب دنباله‌‏روهاي آمريكا را نيز خواهند داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبيركل حزب موتلفه اسلامي در پاسخ به سوالي پيرامون سازمان مجاهدين انقلاب، گفت: موضع ما نسبت به اين سازمان‌‏ها، تحليل جامعه مدرسين حوزه علميه قم است كه در بيانيه خود اعلام كرده بود.

Copyright: gooya.com 2016