دوشنبه 26 اردیبهشت 1384

عذرخواهی سعید مرتضوی دادستان تهران از خانم فرح کریمی نماینده ایرانی تبار پارلمان هلند، سیامک ثناالدین

خبر : خانم فرح کريمي، نماينده مجلس هلند که اصليت ايراني دارد، روز سه شنبه اعلام کرد که ماموران امنيتي هنگام ترک تهران از فرودگاه مهرآباد، از وي درباره ملاقات هايش در ايران بازجويي کرده و او را مورد "تهديد و ارعاب" قرار دادهاند. به گفته وي، نيروهاي پليس مستقر در فرودگاه نيز دفتر تلفن، دفترچه خاطرات و يادداشت هاي او نيز براي مدتي ضبط کرده و احتمالاً مورد نسخه برداري قرارداده اند.
در پي اعتراض رسمي دولت هلند به شيوه رفتار مأموران امنيتي با فرح کريمي نماينده ايراني تبار مجلس هلند در جريان سفر به ايران، ديروز سفير جمهوري اسلامي در لاهه به وزارت امور خارجه احضار شد. در اين ديدار، سفير ايران با عذر خواهي از بابت رفتار انجام شده با قانونگذار هلندي، تأکيد کرد که اين برخورد، در چهارچوب سياست هاي دولت ايران نبوده است.
روزنامه روز – 22 اردیبهشت

متن نامه سعيد مرتضوي دادستان تهران به فرح كريمي نماینده ایرانی الاصل پارلمان هلند
سرکار خانم فرح كريمي
نماینده محترم ایرانی الاصل پارلمان هلند
با سلام
بدين وسيله مراتب ناراحتی ، تاسف و انزجار خود را از برخورد ماموران فرودگاه مهر آباد با سرکار عالی بیان می دارم و همگام با وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و بعنوان دادستان تهران رسما از بابت اتفاقات پیش آمده در فرودگاه مهر آباد تهران پوزش می طلبم .
بدون شک این برخوردهای غیر انسانی و چندش آور در شان این ماموران نبوده و فقط در شان این دادستانی محترم می باشد . با توجه به سوابق درخشان این دادستانی در برخورد با مرحومه مغفوره زهرا کاظمی ، بسیار مناسب بود اگر روزهایی مهمان این دادستانی در یکی از سوئیتهای دادستانی در اوین بودید . گرچه جمهوری اسلامی ایران تابعیت دوگانه را قبول ندارد و همین باعث بوجود آمدن سوء تفاهماتی با مرحومه مذکوره گردید – که بحمد ا... از طریق جسم سخت حل گردید – اما قطعا مقام شما بالاتر از این حرفهاست بعبارتی جمهوری اسلامی ایران مشکلی با تابعیت دوگانه ندارد و ضمن به رسمیت شناختن حقوق شهروندان ایرانی تابعیت دوم آنها را بمثابه کشک قلمداد می کند ، لکن مشکل اصلی آن مرحومه خبرنگار بودن ایشان بوده است که این رقم اصلا تو مرام ما نبوده و نیست ! اما احترام شما که نماینده پارلمان هلند هستید بر ما واجب می باشد و بهمین دلیل مقرر شده است بر اساس رونوشت دفترچه تلفن شما مراتب احترام ویژه ما نسبت به دوستانی که در ایران دارید ابلاغ شود تا دفعه بعد که به ایران می آیید خدای نکرده جرات نکنند شما را به خانه شان راه دهند و مجبور شوید و شویم قدم رنجه فرموده و یکی از سوئیت های اوین را با حضور خود منور فرمائید . ضمنا این کار حسن دیگری هم دارد و خودتان بصورت مستند با روند پذیرایی و گفتگو با یک خانمی مثل زهرا کاظمی آشنا خواهید شد و می بینید که حتی اگر شما هم جای ایشان بودید سرتان به جسم سخت برخورد می کرد . شایان ذکر است اگر سفر بعدی شما به ایران در ماه مبارک رمضان نباشد به شما اطمینان می دهم به هیچ وجه گاز اشک آور به اتوموبیل حامل شما در مسیر سوئیت اوین انداخته نخواهد شد و این رسم سنتی فقط در ماه مبارک رمضان به اجرا در می آید .
به هر حال حضور سرکار عالی در ایران جهت بررسی موقعیت حقوق بشر و وضعیت زنان در ایران فرصت مغتتنمی بود تا سرکار عالی با حقایق بیشماری که استکبار جهانی و ایادی داخلی شان سعی بر انکار آنها می نمایند واقف شوید .
اکنون که به هلند بازگشته اید اجازه دهید مطالبی را در باب حقوق بشر و وضعیت زنان در ایران به اطلاع شما برسانم .
همانگونه که شاید مطلع باشید در کشور ما علی رغم توصیه و بخشنامه رئیس قوه قضائیه ، پلیس نیرومند با آگاهی به وظایف خود دستور برخورد با زنان بی حجاب را صادر کرده است که این نشاندهنده استقلال پلیس از قوه قضائیه و استقلال قوه قضائیه از قاضی است و نشان می دهد نیروی انتظامی و ما به تکلیف خودمان آگاه هستیم ولو بالاترین مقام قضائی ما را از آن نهی کند و این از افتخارات جمهوری اسلامی است که اروپا و امریکا از آن بی بهره اند .
گرچه بنده شخصا از اینگونه برخوردها با زنان در خیابان نارضایتي ندارم اما بزودی لزوم اینگونه برخوردها با انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در 27 خردادماه حل خواهد شد .
چرا که همانطور که می دانید ، اساسا یکی از معضلات کشور ما زیاد بودن تعداد بانوان بدون شوهر نسبت به برادران است که منجر به بسیاری از این ناهنجاریهای اجتماعی می گردد . بر همین اساس اخيرا آقای لاریجانی رئیس جمهور آینده جمهوری اسلامی ایران که مورد حمایت اعضای محترم شواری هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی (روحی لهم فداء) نیز هست از صیغه طرفداری کرده است و برنامه هایی برای آن دارد که البته این برنامه ها فعلا شامل صیغه کردن کارمندان توسط مدیران پولدار نمی شود و فقط مشمول مدیران بی مال و منال می گردد (که البته امیدواریم در آینده نزدیک در این مورد نیز اقدامی شود تا با رفع این تبعیض ، روحیه مدیران اسلامی تضعیف نگردد .) و بدین ترتیب با اجرای طرح مبارک صیغه ، تعداد بانوان بی شوهر نسبت به مردان بی زن و با زن به تعادل منطقی خواهد رسید و حجم ناهنجاریهای اجتماعی و خودنمایی اینگونه زنان به شدت کاهش خواهد یافت .
خواهر کریمی ! جامعه بین الملل از نقش نداشتن زنان در دولت و کابینه در جمهوری اسلامی ایران بسیار گلایه می کند اما باور کنید ما اینجوری ها هم نیستیم و بشدت با این امر موافقیم .
شاید شما ندانید اما واقعا این موضوع صیغه کارمندان و مدیران که آقای لاریجانی مطرح کرده اند نقش موثری در سیاست داخلی ما و حتی وضعیت کابینه جمهوری اسلامی تعیین می کند . در اولین روزهای پیروزی این یارو خاتمیه!! در انتخابات ریاست جمهوری علمای ما نگران این بودند که نکند خدای نکرده موضوع صیغه کارمندان و مدیران به کابینه هم کشیده بشه و گرچه خود آنها مروج عملی و مشوق این امر مبارک در اسلام و جامعه اسلامی هستند و خود ید طولائی در این زمینه دارند اما از آنجا که همه می دانیم دولت اصلاحات از اول هم اسلامی نبوده و نیست لذا برخی از همین علما بروز چنین امری را در بین مدیران و کارمندان دولت و حتی بین وزرای کابینه غیر اسلامی ایشان موجب ضربه خوردن اسلام می دانستند و در همان ایام پیروزی آقای خاتمی ، به ایشان گفتند که اگر وزیر زن در کابینه اش انتخاب کند فتوا خواهند داد که ملت به این دولت مالیات ندهد .
وگرنه می بینید در که خاور میانه شاهد تحولات بسیاری است کشور درب و داغونی مثل عراق 5 تا وزیر زن در کابینه اش دارد و آیت ا... سیستانی نه تنها هیچ مخالفتی نداشته اند بلکه کابینه را تایید کرده اند . پس اسلام با حقوق اجتماعی و سیاسی زنان مخالف نیست فقط باید شرایط بگونه ای باشد که صیغه دچار مشکل نشود . لذا به امید خدا در کابینه آقای لاریجانی تعداد زیادی زن حضور خواهند داشت و طبعا از آنجا که کابینه ایشان کاملا اسلامی خواهد بود ، صیغه بین مدیران دولتی و کارمندان آنها حتی می تواند در کابینه نیز طرح و اجرا گردد و بدین ترتیب حضور زنان در کابینه چشمگیر خواهد شد .
( توضیح انتخاباتی :
خانم کریمی ! پیشنهاد می کنم شما نیز در همان هلند به برادر لاریجانی رای بدهید چرا که مقرر شده است ایشان رئیس جمهور ایران شود و اگر هوای ایشان را داشته باشید قطعا با توجه به سوابق ایشان در توسعه فله ای شبکه های تلویزیونی ، به تاسیس شبکه تلویزیونی فارسی زبان مورد بحث پارلمان هلند نیز کمک خواهند نمود . محض اطلاع شما کارناوال عصر عاشورا ،کنفرانس برلین ، هویت و چراغ نیز از بهترین آثار هنری ایشان است که بزودی جایزه ای برای خلق این آثار- در مراسمی که روز 27 خرداد ماه در ایران برگزار می گردد - توسط مردم به ایشان اهدا خواهد گردید .)

خانم کریمی! حقوق زنان در جمهوری اسلامی کاملا مشخص شده است و موضوعی مثل حجاب در کشور ما کاملا حل شده است . گرچه در قوانین ما حجاب بدرستی تعریف نشده اما به هر حال نیروی انتظامی و ضابطین بسیجی بهترین معیار تشخیص حجاب نامناسب هستند به هر حال هر وقت زنی–بعنوان کارمند یا بعنوان یک هموطن جامعه اسلامی _ حاضر نشود صیغه این برادارن شود پش حتما حجاب مناسبی ندارد و باید با او برخورد گردد .
اصلا همین خانم ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست که( بنوعی تنها زن کابینه هم هست) هفته پیش زیر چادرشان کت و شلوار پوشیده بودند. علی رغم اینکه سازمان حفاظت از محیط زیست در بیانیه ای کت و شلوار ایشان را پوشیده و "حجاب کامل " معرفی کرده اند اما در بیانیه خود با هزار ادله خواسته بودند ثابت کنند که لحظه ثبت شده در عکس که کت و شلوار ایشان از زیر چادر نمایان شده بود فقط یک لحظه بوده و تداوم زمانی نداشته است . چرا که گرچه از نظر نویسندگان این بیانیه و بسیاری از علمای عالم اسلام ، کت و شلوار زنانه ، حجاب کامل است اما از نظر مقام معظم رهبری چادر سیاه جزو مقدسات و ارزشهای اسلامی و بالطبع حجاب کامل است و زنان آزادند که مجبور باشند این پوشش را انتخاب کنند .
به هر حال گرچه زنان مسلمان دیگر کشورهای اسلامی همچون لبنان و مالزی و اندونزی از کت و شلوار و روسری استفاده می کنند اما همین کت و شلوار به دلیل اینکه کت آن به نوعی مانتو کوتاه هم قابل تفسیر است مشمول قانون مبارزه با بدحجابی می گردد و براداران متعهد ما می توانند با این زنان برخوردی در مایه های زهرا کاظمی انجام بدهند.
مسئله زندانیهای سیاسی و پرونده وبلاگ نویسها و روزنامه نگاران هم که اینقدر در اروپا برای آن داد و بیداد براه انداخته اند دخالت اروپا در امور داخلی سایر کشورها تلقی می شود . به هر حال موضوعات اینچنینی مثل دعوای درون خانواده است و پدر خانواده مختار است که یکی از فرزندان خطاکار خود را که آزارگر جنسي شهرک غرب تهران است با وجود 12 شاکي و تشکيل پرونده در 3 دادگاه تهران به اتهام تجاوز به کودکان 8 تا 16 ساله، تجاوز به دختر جوان، ضرب و جرح، و سرقت، با 10 میلیون وثیقه آزاد کند تا آنقدر بی خیال شود که در دادگاه نيز حضور نيابد ( بلاخره می دانید که انسان و بویژه جوانان عزیز جایز الخطا است و بالاخص در مورد جرائم جنسی باید با آنان با رافت اسلامی برخورد کرد ) و از طرف دیگر فرزند ناخلف دیگر خود را بنام مجتبي سميع نژاد، فقط و فقط به خاطر نوشتن عقايدش در وب لاگ شخصی اش با قرار 150 ميليون تومان ، در زندان نگاهدارد و او را زنجير به پا به دادگاه بفرستد . ( این تنها متهم پرونده وبلاگنويسان است كه در زندان به سر ميبرد و در اعتراض به اينكه تا به حال مقامات قضايي هيچ اقدامي در مورد پرونده او نكرده اند، با کمال گستاخی دست به اعتصاب غذا زده است . )

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به هر حال جمهوری اسلامی ایران نیز قوانین خاص خود را دارد و همانطور که می دانید قاضی مستقل است حتی از قوه قضائیه و قانون مملکت و اینکه قضات محترم با من در تماس اند و از من استقلال ندارند نشانه لطف آنها به بنده و فقط محض ایجاد هماهنگی بیشتر است . چرا که گاهگاهی عدم هماهنگی هایی کوچک منجر می شود که مثلا شخص معلوم الحالی مثل عباس عبدی از اتهامات وارده ( همكاري با دول خارجي و تبليغ عليه نظام اسلامي در پرونده نظرسنجي) که اینجانب و برخی از دوستان آنهمه برای اثبات اتهامات مذکور زحمت کشیدیم ، تبرئه شود که البته بنده به این امر اعتراض کرده ام و اینکه بر اساس ماده 18 قانون اصلاح قانون تشكيل دادگاههاي عمومي و انقلاب، " آراء صادره از سوي شعب تشخيص، قطعي و غيرقابل اعتراض است مگر اينكه رييس قوه قضائيه به هر طريقي رأي صادره را خلاف تشخيص دهد " دلیل نمی شود که بنده تکلیف شرعی خود را بر اساس فهم شخصی انجام ندهم و رئیس قوه قضائیه را امر به معروف نکنم چرا که بهر حال تکلیف شرعی شخصی از همه چیز حتی قانون مصوب نظام مقدس جمهوری اسلامی بالاتر است و این تکلیف شرعی شخصی لامصب بدچیزی است که برخی برادران متعهد همچون بنده گرفتار و معتاد به آنند .
همین است که می بینید درخواست اعتراض بنده از رييس قوه قضائيه پس از ابلاغ حكم از سوي شعبه يك تشخيص ديوان عالي كشور، مفید واقع شده و رييس قوه قضائيه نيز درخواست را به ديوان عالي ارجاع دادند كه به يكي از شعب ديگر تشخيص ارجاع شده و بايد منتظر رسيدگي باشيم که به شما اطمینان می دهم ایندفعه چنین ناهماهنگی های اتفاقی در دستگاه قضائی صورت نخواهد گرفت و دستگاه قضائی نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنان با افتخار بعنوان الگوی عدالت و قانون محوری در بین سیستمهای قضائی تمام کشورهای دنیا خودنمایی خواهد کرد .

با احترام و آرزوی دیدار سرکار عالی در دادستانی تهران
دادستان عمومی و انقلاب تهران - سعید مرتضوی

سيامك ثنا الدین - وبلاگ يك ذره حرف http://yekzareharf.blogspot.com

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22665

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عذرخواهی سعید مرتضوی دادستان تهران از خانم فرح کریمی نماینده ایرانی تبار پارلمان هلند، سیامک ثناالدین' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016