سه شنبه 27 اردیبهشت 1384

درخواست آزادي در نامه‌ي مجتبي سميع‌نژاد به رييس دادگاه انقلاب اسلامي، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي


مجتبي سميع‌نژاد، از متهمان پرونده‌ي وبلاگ‌نويسان كه در بازداشت به سر مي‌برد، در نامه‌اي به رييس دادگاه انقلاب اسلامي، آزادي خود را درخواست كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، در اين نامه كه نسخه‌اي از آن در اختيار ايسنا قرار گرفت و سيف‌زاده، وكيل وي در تماس تلفني خبرنگار ايسنا آن را تاييد كرد، سميع‌نژاد، بازداشت خود به مدت شش ماه را بر خلاف قانون حفظ حقوق شهروندي و آزادي‌هاي مشروع خوانده و مدعي شده است كه سه ماه از مدت بازداشتش را به صورت انفرادي و تحت فشار نگهداري شده و محل بازداشتش در مكاني نامعلوم در زندان قزل‌حصار بوده است.

وي در اين نامه اعلام كرده است كه در اعتراض به رفتار و اعمالي كه آن را خلاف حقوق بشر و اسلامي خوانده، از اين تاريخ رسما اعتصاب غذا مي‌كند.

آزادي بي قيد و شرط و فوري با توجه به اصل برائت قانون اساسي، رسيدگي مجدد به پرونده اتهامات بر طبق قانون حفظ حقوق شهروندي و آزادي‌هاي مشروع مصوب سال 83 مجلس شوراي اسلامي، پيگيرد قانوني مسوولان رسيدگي كننده به پرونده به علت آن چه ”نقض مكرر قانون“ خوانده شده و برگزاري دادگاه علني با حضور ارباب رسانه‌ها و مطبوعات، خواسته‌هاي ذكر شده از سوي سميع‌نژاد در نامه‌اش به رييس دادگاه‌ انقلاب اسلامي، است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين نامه به رييس قوه‌ي قضاييه، بازرسي و حفاظت اطلاعات قوه‌ي قضاييه، بازرسي كل كشور، دادسراي انتظامي قضات، رييس اندرزگاه 3 قزل‌حصار، رييس مددكاري اندرزگاه 3قزل‌حصار و... رونوشت شده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22704

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'درخواست آزادي در نامه‌ي مجتبي سميع‌نژاد به رييس دادگاه انقلاب اسلامي، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016