چهارشنبه 28 اردیبهشت 1384

رئيس‌‏جمهوري: بناي‌‏ ما اين بود كه در زمينه اطلاع‌‏رساني پرونده‌‏ مفاسد اقتصادي، چندان سر و صدا نكنيم، ايلنا

* نمي‌‏توان انتظار داشت كه يك شبه همه چيز درست شود


تهران- خبرگزاري كار ايران

رئيس جمهوري گفت: رويه يك سال و نيم گذشته در زمينه اطلاع‌‏رساني در مورد پرونده‌‏هاي مفاسد اقتصادي، عدم ايجاد سر و صدا در اين پرونده‌‏هاست.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، سيدمحمد خاتمي نيز پس از پايان جلسه سران سه قوه در پاسخ به سوال خبرنگار "ايلنا"، مبني بر اين كه دستاوردهاي دولت در هشت سال اخير در زمينه مبارزه با مفاسد اقتصادي را چگونه ارزيابي مي‌‏كنيد؟ گفت: خوب شد پرسيديد كه عملكرد دولت در زمينه مفاسد اقتصادي چگونه بوده است، والا بنده بايد چند ساعتي در مورد عملكردها و نقاط ضعف دولت صحبت مي‏كردم.
وي ادامه داد: مفاسد اقتصادي يكي از مواردي است كه انجام مي‌‏شود و يك زمينه‌‏هايي است كه موجب اين مفاسد مي‌‏شود و در زمينه برخورد با اين مفاسد، هم وزارت اطلاعات به صورت گسترده عمل مي‌‏كند و هم دستگاه‌‏هاي ما كه براساس ستاد ارتقاي سلامت اداري تشكيل شده و زير نظر خود وزرا بر عملكردها نظارت دارند و هم قوه قضاييه كه يك مجتمع قضايي براي مبارزه با مفاسد اقتصادي تشكيل داده، با اين مفاسد مبارزه مي‌‏كنند.
خاتمي افزود: بسياري از مفاسد اقتصادي شناسايي، رسيدگي و پرونده‌‏هاي آنان در دست اقدام است كه البته بناي ما در طول يك سال و نيم گذشته اين بود كه در زمينه اطلاع‌‏رساني در مورد پرونده‌‏هاي مفاسد اقتصادي، چندان سر و صدا نكنيم و اگر هم تبليغ مي‌‏كنيم در زمينه آمادگي ذهن جامعه براي سلامت اقتصادي باشد.
رئيس‌‏جمهوري تصريح كرد: فكر مي‌‏كنم كارهايي كه وزارت اطلاعات با همكاري دستگاه قضايي و ساير دستگاه ها در زمينه هاي برخورد با قاچاق، زمين‌‏خواري، برخي معاملات و به خصوص پيشگيري از اينگونه مفاسد و شناسايي آنها انجام داده، كارهاي خوبي بوده است.
وي افزود: مهمتر از اين مسايل، زمينه‌‏سازي براي پيشگيري از وقوع جرم است كه هم به صورت لوايح جداگانه‌‏اي به مجلس ارجاع شده و هم مجلس طرح‌‏هاي متعددي ارايه كرده و هم سعي شده است كه در بودجه كل كشور لحاظ شود.
رئيس‌‏جمهوري، فساد را امري موذي و گسترده خواند و گفت: نمي‌‏توان انتظار داشت كه يك شبه همه چيز درست شود، فكر مي‌‏كنم همه دستگاه در حد توان‌‏شان در زمينه مبارزه با مفاسد اقتصادي تلاش كردند و علاقه داشتند و مصمم بودند كه اين معضل رفع شود. هماهنگي خوب همه دستگاه‌‏ها به بركت ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي، براي من جالب است و البته تذكر آيت‌‏الله شاهرودي هم در اين جلسه اين بود كه همگي بايد سعي كنيم هماهنگي‌‏هاي بيشتري ايجاد شود و تداخلات احتمالي چه در نظارت و چه در اجرا و بازپرسي كمتر شود، تا اثر خودش را بگذارد.
خاتمي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه انتظار شما از رئيس‌‏جمهوري آينده در امر مبارزه با مفاسد اقتصادي چيست؟ در لحني طنزگونه گفت: رئيس جمهوري بايد خوب باشد و با مفاسد اقتصادي مبارزه كند، علم از ثروت بهتر است و اين مسايل.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حداد عادل در ادامه اين لحن طنز گونه خاتمي، گفت: اگر علم بهتر از ثروت بود كه آنقدر گرفتار مفاسد اقتصادي نمي‌‏شديم.
سيدمحمد خاتمي در ادامه در پاسخ به خبرنگاري مبني بر اين كه چه اقداماتي در دولت در جهت جلوگيري از جعل‌‏ها در دستگاه‌‏هاي دولتي شده است؟ گفت: يكي از مهمترين كارهاي ستاد ارتقاي سلامت اداري، جلوگيري از همين موضوع است كه وزارت اطلاعات هم در آن فعال است و يك مسووليتي به بالاترين مسوول دستگاه‌‏هاي دولتي داده كه با هماهنگي خود وزارت اطلاعات، اين نظارت را اعمال كنند.
وي تصريح كرد: در كنار كشف اين مسايل كه برعهده وزارت اطلاعات است، علل به وجود آمدن اين فساد نيز كشف و با آن برخورد مي‌‏شود. موارد زيادي از اين جعل‌‏ها كشف و عوامل و ريشه‌‏هايش نيز شناسايي شده است.
سيدمحمد خاتمي همچنين در هنگام ترك حوزه رياست قوه قضائيه در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از پرونده عباس عبدي پرسيده بود؟ گفت: اين پرونده در حال رسيدگي است.
هاشمي شاهرودي؛ رئيس قوه قضائيه نيز در اين مورد اعلام كرد كه پرونده را جهت رسيدگي مجدد به ديوان عالي كشور ارجاع داده‌‏ايم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22814

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رئيس‌‏جمهوري: بناي‌‏ ما اين بود كه در زمينه اطلاع‌‏رساني پرونده‌‏ مفاسد اقتصادي، چندان سر و صدا نكنيم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016