پنجشنبه 29 اردیبهشت 1384

امنيت اخلاقي و امنيت ملي! س. باستان

(از مجموعه مقالات طنز در طنز)

سردار زارعي: نيروي انتظامي با جرائم مشهود برخورد مي كند

سردار زارعي مي گويد: برخورد با زناني كه با پوشش هاي زننده در خيابان ها رفت و آمد مي كنند به عنوان جرم مشهود از سوي نيروي انتظامي انجام مي شود.
به گزارش فارس وي افزود: منظور زناني هستند كه با پوشيدن شلوارهاي كوتاه كه گاهي تا زيرزانو هم مي آيد و روسري هايي كه نمي توان اسم آن را روسري گذاشت امنيت اخلاقي جامعه را تهديد مي كنند.
سردار زارعي با بيان اينكه مطابق قانون برخورد با جرايم آشكار در مرحله اول نيازي به حكم قضايي ندارد، گفت: در برخورد با جرايم آشكار به دليل اينكه ممكن است تا اخذ حكم قضايي اتفاق ديگري رخ دهد، نيازي به حكم قضايي در مرحله مقدماتي نبوده و پليس در اينگونه جرايم ضمن برخورد با مجرم و دستگيري وي، مقدمات تحويل آن را به مراجع قضايي انجام مي دهد. نقل از كيهان ولايت.

موارد خطرناك براي امنيت ملي را زياد شنيده بوديم. اما خطر براي امنيت اخلاقي مفهوم جديدي است كه در واژگان اجتماعي ـ فرهنگي، وارد شده است كه جاي تفسير دارد. اينطوري كه معلوم است جامعه ما با دو خطر عمده روبرو است كه به مفاهيم امنيت اخلاقي و ملي مربوط ميشود كه جا دارد توضيح آن برود تا قبل از اينكه خوني از دماغ ( بيني ) جاري شود و خداي نكرده كسي حلق آويز جرثقيل شود، رعايت آن شود تا خدشه اي بر جامعه پاكان وارد نشود! از قضا خانم هاي ايراني ، خصوصا لباس آنان ، چنان به مهمترين مسئله روز ما تبديل شده كه بر قضيه انتخابات و غني كردن اورانيوم و مرگ بر آمريكا و اسرائيل و شيشكي براي اروپا ، مي چربد!

اين روح امنيت اخلاقي ، چنان جامعه اسلامي و فرهنگي ما مردم را تحت شعاع خويش قرار داده كه فكر نان و پياز را از سر مردم ، دور ساخته است. حاضريم از گرسنگي بميريم اما بد حجاب نداشته باشيم. به اين مي گويند غيرت ، تعقل و خرد! كار مهمتري غير از اين در مملكت وجود ندارد كه شبانه روز در كوچه و خيابان به شكار بد حجاب باشيم تا درس عبرت از ياد خانم ها نرود! گويا ماموران راهنمائي و رانندگي غير از قبض جريمه براي اتومبيل رانان ، قبض جديدي را هم بايد همراه داشته باشند براي شلوار كوتاه و زلف و روسري بانوان مملكت! خوب وقتي مورد روسري و انداختن چند تار مو ، تهديدي است براي امنيت اخلاقي جامعه ، طبيعتا براي رفع اين معضل بسيار بزرگ ، بايد فكر بكري كرد! چطور مي شود رانندگان محترم اتومبيل هاي بدون پلاكات جريمه شوند آنوقت ـ در جامعه اسلامي ما ـ بد حجاب اجازه داشته باشد براي خودش آزادانه بچرخد و كسي آنان را جريمه نكند؟! در جامعه ما قراردادهائي نوشته و نانوشته وجود ( مانند تمام جوامع) دارند كه لازم الاجرا است!

جور در نمي آيد كه جامعه همه چيزش مطابق اصول شرعيات باشد و اين مورد حياتي نباشد. در جامعه اي كه پاكي و پاكيزگي در آن پرپر ميزند! دزدي و جنايت و فحشا ، قاچاق و رشوه خواري ، اعتياد و آدم ربائي ، حق السكوت و.....وجود ندارد! مردان آن از تورم غيرت زيادي نمي دانند چه بلائي سر خود و ديگران بيآورند! بايد شديدا از مورد بد حجابي و يا كم حجابي ، جلوگيري كرد! معني ندارد ، خانم ها آنچرا كه خود مي پسندند ، بپوشند و در خيابان ها پرسه بزنند و خودي نشان دهند. اگر به اين بانوان جوان ايراني روي زيادي بدهند، بعيد نيست با شورت در خيابان ها ظاهر شوند و بقيه اش را خود تفسير كنيد! آنهم با شورت هاي ( تانگا ) جديدي كه مد روز شده كه گويا هموطنان قزويني ما ، به آن نخ در بهشت ، مي گويند! خدا لعنت كند طراح آن را!

اين سرداران و حافظان امنيت اخلاقي ، اين تصاوير و حكايت ها را ديده و مي شناسند. براي همين مورد است كه در جلوگيري از اين پديده هاي رنگارنگ، به پيشگيري مي انديشند و جامعه پاك و منزه ما را از آلودگي برخذر مي دارند. خدا پدرشان را بيآمرزد. شما تصور بفرمائيد ، خانمي جوان ايراني با يك چنين هيبتي ( مانند بانوان جوان ساكن اروپا يا آمريكا در فصل گرما ) هوس كند ، از ميدان شوش پاي پياده تا ميدان خراسان و يا برعكس ، گردش كنان ، عبور كند! اگر كشت و كشتاري رخ ندهد. يقينا ، تمام مغازه ها بسته خواهد شد و رانندگان محترم و غيرتي در جا پارك كرده و سر از پنجره در خواهند آورد و چهار چشمي ، به تماشا ي صحنه خواهند نشست. اگر فكر مي كنيد آقايان با غيرت ايراني ، چشم را درويش مي كنند، كور خوانده ايد. غيرت ورم كرده آقايان ايراني فقط براي زن و بچه خودشان است؛ نه ديگران!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خوب با اين مسائلي كه امكان دارد ، شهر ( يا بخشي از شهر را ) را از نفس بندازد. شرط عقل در آن است كه حافظان امنيت اخلاقي ، قبل از وقوع جنايت ، پيشگيري لازم را بعمل آورند! اين جلوگيري لازم است ، چون امكان دارد با تصاويري كه برايتان طرح شد، امنيت ملي بد طوري به مخمصه افتد. يعني اينكه با يك بدحجاب كه اصول را زير پا گذاشته و با لباس آنچناني ، شوش تا ميدان خراسان را به خاك و خون كشانده . امنيت ملي به خطر افتد و بقيه اش ( با به خطر افتان امنيت ملي ) با كرام الكاتبين است! لذا براي خانم هاي جوان كشور لازم است كه دست از بدحجابي و كم حجابي بردارند و بدون آنكه اجباري در كار باشد( كه هست ) داوطلبانه از مد خانم هاي افغاني عصر طالبان پيروي كنند كه هم براي سلامت خويش مفيد است و هم براي سلامت جامعه! چون با تصويب طرح لباس ملي ، بعيد است كه اصلا بشود قرص صورت خانم هاي ايراني را مشاهده كرد!

قبلا با پديده بدحجابي و كم حجابي ، آقايان محترم اراذل و اوباش ، برخورد مي كردند. حالا باز جاي شكرش باقي است كه امروزه ( يا قرار است اينطور شود!) پاسبان هاي سركوچه و برزن با برگ جريمه در جستجوي بانوان كم حجاب و بد حجاب، خواهند بود. اگر توقيفي هم قرار است صورت پذيرد ، بجاي مكان هاي بي نام و نشان ، در كلانتري خواهد بود. لااقل والدين اين بانوان جوان مي فهمند فرزندان بد حجابشان براي چه و در چه مكاني توقيف شده اند. اميدواريم كه اينطور باشد. گفتن آزادي ، نه اينكه هر كس هر كاري دلش مي خواهد بكند. يكي از اصول اساسي آزادي ، رعايت احترام بزرگتر است! از مسئولين مملكت هم هيچكس بزرگتر وجود ندارد. قربانشان برم تين ايجر آنان بالاي هفتاد است! اصل ديگر آزادي ، حرف گوش كردن خلق الناس است از فرمايشات بزرگان قوم ما. كه از رهبري شروع ميشود تا پاسدار و فراش مدرسه و قهوه چي است. اگر حرف اين آقايان را گوش ( خانم ها ) ندهند! آزادي در خطر مي افتد كه بد طوري كار دست ملت و مملكت مي دهد. آزادي اين مردم در گروي حجاب خانم هاي ايراني است. بيش از بيست و پنج سال رعايت حجاب نشد ، براي همين مورد است كه آزادي در كشورمان به قفل و زنجير كشيده شد! بيائيد همت كنيد اين حجاب را جدي بگيريد ، شايد مردم به آزادي برسند. خدا را خوش نمي آيد كه همه آزادي داشته باشند و ما مردم رنگش را هم نبينيم. با تشكر از خانم هاي بد و كم حجاب. ارديبهشت 84.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22874

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'امنيت اخلاقي و امنيت ملي! س. باستان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016