پنجشنبه 29 اردیبهشت 1384

گزارشي از مراسم صد و بیست و سومین سال زادروز دکتر مصدق در قلعه احمدآباد

مراسم صد و بیست و سومین سال زادروز دکتر محمد مصدق پیشوای جبهه ملی ایران
پنجشنبه بیست و نه اردیبهشت ماه به مناسبت صدو بیست وسومین سال زادروز دکتر محمد مصدق نخست وزیر دولت ملی ایران و پیشوای نهضت ملی ایران مراسمی با حضور رهبران جبهه ملی ایران، حزب ملت ایران، حزب ایران، جاما، شخصیت های ملی مذهبی و تعداد زیادی از جوانان در قلعه احمد آباد تبعیدگاه و جایگاه ابدی دکتر محمد مصدق برگزار شد. در این مراسم در ابتدا رهبران و اعضای جبهه ملی ایران به صورت منظم وارد قلعه احمد آباد شدند و با درود فرستادن بر روان دکتر مصدق تاج گلی که تشکیل شده از ترکیب پرچم ایران بود را بر مزارش قرار داده سپس به قرائت فاتحه پرداختند و از سوی حزب ملت ایران، حزب ایران، جاما تاج گل هایی بر مزار وی قرار داده سپس جوانان با شاخه های گل گلایل مزار و اتاق دکتر مصدق را گل باران کردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنرانان مراسم مهندس علی اکبر معین فر وزیر نفت دولت بازرگان و محمد بسته نگار نویسنده و فعال سیاسی بودند که هر یک به تشریح خدمات و مبارزات دکتر مصدق و تاریخچه نهضت ملی ایران پرداختند. سپس با پخش سرود "ای ایران" و دست زدن حاضرین مراسم پایان یافت.

در حاشیه مراسم:

1_ حضور گسترده نیروی انتظامی و اطلاعاتی
2_ یادداشت اسامی حاضران و پلاک اتومبیل ها
3_استقبال پر شور از عباس امیرانتظام قدیمی ترین زندانی سیاسی جمهوری اسلامی
4_از حاضرین مراسم می توان به مهندس سحابی، دکتر موسویان، مهندس نظام الدین موحد و خسرو سیف اشاره کرد
5_ ساکنان روستای احمد آباد با روی باز جمعیت و رهبران نهضت ملی ایران و هواداران راه مصدق را پذیرا بودند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22887

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارشي از مراسم صد و بیست و سومین سال زادروز دکتر مصدق در قلعه احمدآباد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016