شنبه 7 خرداد 1384

انجمن دفاع از زندانيان در نامه اى به رئيس قوه قضائيه خواستار مرخصى براى گنجى، رحماني، صابر، عليجانى، بينا داراب زند شد


شرق آن لاين : انجمن دفاع از حقوق زندانيان در نامه اى به رئيس قوه قضائيه خواستار صدور مرخصى براى «اكبر گنجى»، «هدى صابر»، «رضا عليجانى» و «بينا داراب زند» به دليل نياز به رسيدگى هاى پزشكى شدند.
هاشمى شاهرودى چندى پيش با صدور بخشنامه اى مجوز اعطاى سه ماه مرخصى به زندانيان مبتلا به بيمارى هاى سخت را صادر كرد.
با اين وجود چندين نفر از زندانيان سياسى كه براساس اظهارات وكلا و خانواده هاى آنان نيازمند مراجعه به مراكز درمانى با امكانات كامل تر از امكانات درمانى زندان هستند، هنوز مرخصى صادر نشده است.
انجمن دفاع از حقوق زندانيان در نامه خود به قسمتى از سابقه بيمارى هاى اين پنج زندانى اشاره كرده و آورده است: «اكبر گنجى كه بيش از پنج سال است در زندان به سر مى برد، از عارضه آسم رنج مى برد و نياز به مراقبت هاى درمانى جدى و رسيدگى هاى عاجل دارد.»
اين نامه در شرايطى ارسال شده است كه «يوسف مولايى» وكيل اين روزنامه نگار زندانى امروز اعلام كرد كه «اكبر گنجى» از صبح روز پنجشنبه اعتصاب غذاى خود را از سر گرفت. همچنين «معصومه شفيعى» همسر وى نيز در نمابرى به ايسنا پاسخ «اكبر گنجى» به معاون دادستان تهران را اعلام كرد.
گنجى در اين پاسخ پيشنهاد كرده است: «پنج تن از پزشكان مشهور و مستقل كشور كه در رشته خود جزء متخصصان بنام محسوب مى شوند، مرا معاينه و نظر خود را اعلام نمايند.»
گنجى با تاكيد بر اينكه هرگونه خبرى درباره وى فقط از سوى همسر و وكلايش اعلام خواهد شد، تصريح كرده است: «از صبح روز پنجشنبه به اعتصاب غذاى خود تا بى نهايت ادامه خواهم داد. هر چند كه (چهارشنبه) هم جز مقدارى آب سوپ چيزى نخوردم.
اما انجمن دفاع از حقوق زندانيان در نامه خود علاوه بر اكبر گنجى نسبت به وضعيت چهار زندانى ديگر نيز اظهار نگرانى كرده و خواستار اقدام ويژه رئيس قوه قضائيه در مورد آنها شده است.
در اين نامه راجع به وضعيت جسمانى «هدى صابر» آمده است: «بيمارى قلبى موروثى ايشان كه تاكنون برخى از اعضاى خانواده آنها را از ميان برده است، به نحوى است كه چندى پيش در اتاق محل گذران حبس خود ناگهان نقش بر زمين شده و به حال اغما افتاده است. مسئولان زندان سريعاً وى را به بيمارستان بقيه الله رسانده و از خطر جانى نجات دادند.»
انجمن دفاع از حقوق زندانيان كه در جهت حمايت از حقوق اجتماعى زندانيان فعاليت مى كند، با تشكر از مرخصى درمانى اخير «هدى صابر» به مدت دو هفته يادآور شده است: «اين مرخصى بسيار ناكافى بوده و احتمال تكرار حادثه فوق فراوان است و بدون شك در صورت بروز هر حادثه اى تبعات سنگينى خواهد داشت و لازم است دستور آزادى فورى وى صادر شود.»
همچنين در اين نامه با اشاره به اينكه «تقى رحمانى» از دهه ۶۰ تاكنون جمعاً ۱۴ سال را در زندان به سر برده، تصريح شده است: «ايشان دچار عوارض گوناگونى از قبيل سردردهاى مزمن و هموروئيد شده و لازم است پيوسته تحت نظارت پزشك باشد.»
ادامه اين نامه به وضعيت جسمانى «بينا داراب زند»، متهم به سه سال حبس پرداخته شده است: «وى كه ۴۸ سال سن دارد تاكنون نيمى از دوران محكوميت خود را در زندان رجايى شهر سپرى كرده است. علاوه بر آنكه زندان رجايى شهر، مكان بسيار نامناسبى براى زندانيان سياسى است. وى از پيش از زندان داراى ناراحتى قلبى بوده و سابقه دو بار حمله قلبى داشته و اينك با ناراحتى دندان مواجه است.»
در انتهاى اين نامه، توجه رئيس قوه قضائيه به وضعيت «ارژنگ داوودى» جلب شده است كه دوران حبس پانزده ساله خويش را مى گذراند: «وى دچار نوعى آلرژى و همچنين عفونت گوش است كه به ريه سرايت كرده و نيازمند معالجه و مداواى جدى است.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اما انجمن دفاع از حقوق زندانيان در نامه ديگرى به رئيس قوه قضائيه خواستار رسيدگى به وضعيت «مجتبى سميعى نژاد» متهم پرونده وبلاگ نويسان و «محمدمهدى اعتماد» شده اند .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23336

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انجمن دفاع از زندانيان در نامه اى به رئيس قوه قضائيه خواستار مرخصى براى گنجى، رحماني، صابر، عليجانى، بينا داراب زند شد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016