یکشنبه 8 خرداد 1384

قطعنامه‌ي روزنگامه‌نگاران متحصن، ايسنا

تعدادي از روزنامه‌نگاران كه در سه تجمع متوالي در اعتراض به برخورد با خبرنگاران در مجلس و درخواست براي آزادي اكبر گنجي در مقابل ساختمان مجلس شوراي اسلامي تجمع كرده بودند ، در پايان اين سلسله تجمعات قطعنامه‌اي را صادر كردند.


به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا در اين قطعنامه با اشاره به تجمع‌هاي برگزار شده آمده است:

ركن چهارم دموكراسي يكي از اركان مهم اقتدار ملي هر جامعه است. ايجاد هرگونه محدوديت، تهديد، ارعاب و سلب امنيت از فعاليت خدمتگزاران اين ركن، ديگر اركان اقتدار ملي را به مخاطره مي‌اندازد و نقش و ساز و كارهاي نظارتي ملت را بر قواي سه گانه تضعيف مي‌كند. روزنامه‌نگاران متحصن از نهادهاي وابسته به قواي سه گانه كشور به ويژه قوه مقننه مي‌خواهند از هرگونه اقدامي كه به تضعيف و تهديد ركن چهارم دموكراسي منجر مي‌شود، پرهيز كنند.


در ادامه اين قطعنامه آمده است: طي سال جاري، اخراج يك خبرنگار از مجلس و اهانت به خبرنگاران، دو رويداد اسف‌باري است كه در تاريخ فعاليت مجلس هفتم ثبت خواهد شد. روزنامه‌نگاران معترض از هيات رئيسه مجلس و رياست آن مي‌خواهند با توبيخ نماينده هتك كننده حرمت خبرنگاران، مانع از تكرار برخوردهاي زيان‌بار شود. به همين منظور لازم است رياست مجلس به خاطر اين وقايع از روزنامه‌نگاران كشور عذرخواهي كند.


تحصن‌كنندگان ضمن ابراز نگراني از وضعيت جسماني اكبر گنجي، رسيدگي به موضوع درمان نامبرده و آزادي فوري وي و ديگر زندانيان مطبوعاتي و وبلاگ‌نويسان و آنچه آن را پايان سياستهاي محدودكننده آزادي بيان خوانده‌اند، خواستار شده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين روزنامه‌نگاران در پايان تحصن خود اعلام كرده‌اند كه چنانچه به خواستهاي منطقي، قانوني و مشروع آنها عمل نشود، اعتراض‌ها و واكنشهاي خود را با صلاحديد انجمن صنفي روزنامه‌نگاران ايران تداوم خواهند بخشيد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23435

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قطعنامه‌ي روزنگامه‌نگاران متحصن، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016