دوشنبه 9 خرداد 1384

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تبريز و علوم پزشكي: تفكّر نظامي تهديدي اساسي عليه جمهوريت است، پيمان پاک مهر

تبريز نيوز: سرويس سياسي:انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تبريز و علوم پزشكي در پايان تجمع و تريبون آزاد خود قطعنامه اي پيرامون انتخابات رياست جمهوري صادر کرده است.

در اين تريبون آزاد عوامل يک تشکل شبه نظامي در دانشگاه تبريز تريبون آزاد دانشجويي"نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري –رفراندوم جمهوريت،آري يا نه؟"را به تشنج و تعطيلي کشاندند.


متن کامل اين قطعنامه در زير آمده است.

قطعنامه پاياني تجمع و تريبون آزاد دانشجويي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تبريز و علوم پزشكي پيرامون انتخابات رياست جمهوري

امروز ملت ايران پس از 27 سال از پيروزي انقلاب مردمش در شرايطي 27 خرداد 84 را به خاطرخواهند سپرد كه ركن جمهوريت نظام به شدت از درد تازيانه­هاي ارباب زر و زور و تزوير بر خويش مي­پيچد و مي­نالد وهمه ياران سابق به اسارت و انزوا كشيده ­شده­اش را به استمداد مي­طلبد و همه وجدانهاي آگاه و ارواح پاك شهيدانش را به نظاره و دادگري مي­خواند . در اين زمان كه همه ياران صديق و باوفاي انقلاب يكي پس از ديگري به تيغ نهادهاي انتصابي حذف مي­شوند آيا به ادامه راه اميدي هست و آيا اندك شرري هست هنوز؟!

يكبار ديگر ما دانشجويان وحافظان حريم حرم مدنيّت و خردورزي براساس وظيفه اساسي خويش اعلام مي­داريم :

يک.نظام جمهوري اسلامي ايران به عنوان ثمره جان ها و خونهاي هزاران انسان پاك و مطهر امروز بشدت از سوي تشنگان قدرت مصادره به نفع مي­شود. تنگ تر شدن حلقه خودي­ها و بر مسند نشستن دايه­هاي دلسوزتر از مادر عينيّت آشكار نزاع بي­امان كارگردانان سلسله استبداد و انحصار است كه بنام خداي لطيف و دين حنيف جلوه­ها مي­خرند و عشوه­ها مي­فروشند و تملّق ها مي­كنند ومعلق ها ميزنند .

دو. ما دانشجويان اقدام اخير شوراي نگهبان درردّ صلاحيت گسترده كانديداهاي مردمي و اصلاح­طلب و تأييد همگاني كانديداهاي محافظه­كاران را اقدامي كاملاَ مذبوحانه و غيرقانوني دانسته و بشدّت آن را محكوم نموده و تأكيد مي­كنيم ادامه اين روند مسلّما" آحاد جامعه را بيش از پيش نسبت به اصلاح­پذيري حكومت ايران نااميد ساخته و موجبات وهن داخلي و خارجي نظام را فراهم نموده و آن را به بن­بست مي­كشاند و با تضعيف مشروعيت داخلي، موجبات استيلاي خارجي را فراهم مي­نمايد و از اين نظر ضربه شوراي محترم نگهبان به كليّت نظام ، بسي مهلك­تر و اثر­گذارتر از اپوزيسيون خارجي خواهد بود.

سه.ما، كليّه گروه هاي خودسر، قانون­شكن و مردم­ستيز را به تمكين در برابر خواست عمومي و مطالبات اساسي ملت شريف ايران فرا مي­خوانيم و مشفقانه به همه نهادهاي انتصابي از جمله شوراي محترم نگهبان، فرياد بر مي­آوريم : «گر پرده­دار به شمشير مي­زند همه­را كسي مقيم حريم حرم نخواهد ماند».

چهار.ما تأييد صلاحيت مجدّد دو تن از ياران ديرين انقلاب را بعد از رد صلاحيت ايشان اقدامي فريب­كارانه و حربه­اي سياسي جهت مچ­گيري و زمين­گير كردن آتي ايشان مي­دانيم . قطعا" تأكيد شوراي نگهبان و شبكه­هاي زنجيره­اي جريان محافظه­كار در نقش و جايگاه حكم حكومتي رهبري در تأييد صلاحيت كانديداهاي اصلاح­طلب ، به رغم عدم رسميت و پذيرش چنين احكامي از سوي اصلاح­طلبان، عملا" الزام و تحميل اين گونه احكام و فرامين فراقانوني را مدنظر داشته و زمينه سازي براي روزها و سالهاي آتي را در پي خواهد داشت.

پنج . ما دانشجويان، شركت يا عدم شركت در انتخابات را حق مسلّم و لاينفك شهروندي مي­دانيم و هر نوع تكليف و تحريم انتخابات را اهانت به شعور عالي و كرامت والاي شهروند ايراني مي­دانيم و از همه صاحبان امر و دلسوزان ملك و ملّت مجدّانه و مصرّانه مي­خواهيم، زمينه­ها و پيش شرطهاي همبستگي ملي و مشاركت حداكثري را به صورت عملي و واقعي فراهم سازند . آزادي كليه زندانيهاي سياسي و حضور همه سلايق در انتخابا ت آزاد و سالم جهت تعيين سرنوشت خويش ، يكي ازاين پيش شرطها است .

شش.ما دانشجويان ورود هر نوع تفكّر ميليتاريستي ونظامي كه كوچكترين اعتقاد و التزامي به مباني دموكراسي ندارد را در تقابل با منشور اوليه انقلاب و تهديدي اساسي عليه جمهوريت نظام و دستاوردهاي آن مي دانيم . رضاخان هاي حزب اللهي كه به حق پرسشگري مردم با عينك توطئه مي نگرند و سرمستانه فرياد برمي آرند : «تيغ سزاست هر كه را درك سخن نمي كند »، ديري نمي پايد كه همين اندك شرر امروز را نيز با تاريكخانه اشباحشان به كام نيستي و تباهي بكشانند .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هفتم. ما به همه رجل هاي سياسي ! تازه به دوران رسيده اي كه شعارهاي مزوّرانه و فريبكارانه تأمين معيشت براي مردم را ايده آل واوج دولت هاي آرمانشهري خويش قرار داده اند ، اعلام مي كنيم كه از نظر هر دبستان رفته اي اين امور اقلّ وظايف هر مدعي رياست جمهوري است و اگر جسارت مي كنيد ، در باب توسعه سياسي ، مردم سالاري ، دموكراسي ، جمهوريت ، نهاد هاي مدني و آزادي زندانيان سياسي ، حمايت از حقوق اپوزيسيون ، مخالفت با احكام فرا قانوني ، مخالفت با شوراي عالي انقلاب فرهنگي ، مخالفت با اقدامات شوراي نگهبان و هزاران مورد ديگر لب بگشاييد .

و در پايان ما دانشجويان ، تنها راهكار تثبيت جمهوريت در ايران و تحقّق آرمانهاي اصيل مردم ايران را حضور درهمه صحنه هاي جمهوري خواهي و دموكراسي خواهي ميدانيم و بر حقوق طبيعي و اساسي خويش پاي مي فشريم و لحظه اي از مبارزه متعهّدانه خويش جهت تثبيت جمهوريت و مردم سالاري دست بر نخواهيم داشت و اعلام ميكنيم ‌؛ « جمهوري اسلامي ، نه يك كلمه بيش و نه يك كلمه كم ». وبه همه جريانهاي انحصارگرا ومدنيّت گريز هشدار مي دهيم ادامه مقابله با نهضت دمو كراسي و آزادي خواهي ملّت حق طلب ايران به راديكاليزه شدن اين جنبش خواهد انجاميد و اين آتشي است كه دود آن به چشم همه مدافعان و دلسوزان اين كشور مي رود و نيك بدانند : شعله اي روي خاك بهتر از آتشي زير خاكستر است.

پيمان پاک مهر روزنامه نگار در تبريز
www.tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com
Tel:0098 914 415 7400

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23492

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تبريز و علوم پزشكي: تفكّر نظامي تهديدي اساسي عليه جمهوريت است، پيمان پاک مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016