چهارشنبه 11 خرداد 1384

حرف‌هاي صريح پوران شريعت رضوي از زندگي با علي شريعتي، ايسنا

"اصلا قرار نيست كه پيكر علي به ايران انتقال يابد"

پوران شريعت رضوي

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - حكمت و فلسفه


آذر شريعت رضوي شهيد در راه آزادي بود و علي شريعتي شهيد در راه آگاهي.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ پوران شريعت رضوي كه به دعوت انجمن اسلامي دانشجويان دانشكده برق و كامپيوتر دانشگاه تهران، به مناسبت افتتاح كتابخانه و خانه فرهنگ اين انجمن، سخنراني مي‌كرد، با بيان مطلب بالا، همچنين به گفتن خاطره‌هايي پرداخت و گفت: علي شريعتي به مطالعه علاقه خاصي داشت. حتا به پسرش احسان تاكيد مي‌كرد اگر مي‌خواهي به هيچ استبدادي دچار نشوي، بخوان و بخوان و بخوان، و معتقد بود انقلاب قبل از آگاهي، خود آغاز يك فاجعه است.

وي افزود: وقتي كه علي در زندان بود، از او پرسيده بودند اسلحه‌ات چيست؟ و او در پاسخ گفته بود: ”بيك”، يعني همان قلم.

همسر علي شريعتي به بيان خاطرات خود و مشقات زندگي‌شان پرداخت و گفت: ما همواره در مشكلات مالي به سر مي‌برديم؛ چراكه همان اوايل ازدواج سرباز شد و حقوقي كه از دانشسرا دريافت مي‌كرد، قطع شد و ماند 360 تومان حقوق خودم. بعد هم كه به عنوان دانشجويي نمونه عازم اروپا شد، همين مشكل بود. آنجا فقط من كار مي‌كردم و وقتي به او اعتراضي مي‌كردم كه چرا تو كار نمي‌كني؟ مي‌گفت: من آمده‌ام فقط بخوانم، و حقوق شما كافي است.

پوران شريعت رضوي گفت: علي شريعتي به مدرك اهميتي نمي‌داد و اگر مدركي هم گرفت، به خاطر مردم بود و اهميتي كه به آن مي‌دادند. ولي بسيار باسواد بود و بسيار مطالعه‌ مي‌كرد و بر سر بسياري از كلاسها به طور آزاد شركت مي‌كرد؛ ولي متاسفانه امروزه حرفهايي را از برخي رسانه‌هاي رسمي مي‌شنويم كه معادل آنها را راديو آمريكا مي‌گويد؛ مبني بر اينكه علي شريعتي سواد يا مدرك باارزشي ندارد و حرفهايي از اين است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با اشاره به استقبال روزافزون جوانان به آثار علي شريعتي گفت: جالب است كه كتابي مثل اسلام شناسي هم امروز بسيار مورد توجه قرار مي‌گيرد و ديگر كوير و هبوط نيست كه به تيراژهاي بالا مي‌رسد.

پوران شريعت رضوي در آخر در پاسخ به پرسش يكي از دانشجويان مبني بر انتقال پيكر علي شريعتي به ايران گفت: اساس اين حرفها ژورناليستي بوده است و اصلا قرار نيست چنين اتفاقي بيفتد و طبق آخرين اخبار آن خياباني كه در كنار مرقد حضرت زينب (س) است باقي مي‌ماند و خراب نمي‌شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23592

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حرف‌هاي صريح پوران شريعت رضوي از زندگي با علي شريعتي، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016