پنجشنبه 19 خرداد 1384

آخرین اخبار از تحصن در مقابل اوین: هما زرافشان: شب می مانیم و فردا هم، درویشیان: از پا نمی نشینیم، خسرو شميراني

ساعت 3:45 دقیقه بعد از ظهر به وقت تهران است. ده ها نفر داوطلبانه در مقابل اوین که زمانی نامش لرزه به اندام می افکند گرد آمده اند. آن ها نه فقط از ناصر زرافشان وکیلی که به جرم دفاع از حقوق موکلش در زندان است دفاع می کنند بلکه آزادی تمام زندانیان سیاسی را خواستار هستند.

با شهلا انتصاری سخنگوی اتحاد دمکراسی خواهان وارد گفت و می شوم. او که 24 ساعت پیش از همین محل با مشت و لگد ماموران انتظامی به بازداشتگاه برده و 12 شب آزاد شده است می گوید: ما اینجا هستیم و می مانیم. و می افزاید از صبح افراد زیادی برای اعلام همبستگی آمده و محل را ترک کرده اند اما همچنان حدود شصت نفر در اینجا هستند.

می گوید از کانون مدافعان حقوق بشر آقایان دادخواه و عبدالفتاح سلطانی حضور دارند. از کانون نویسندگان نیز افراد بسیاری از جمله علی اشرف درویشيان، علی رضا جباری، صداقتی خیاط حاضرند.

سیمین بهبهانی بانوی شعر وانسانیت دقایقی پیش از گفتگوی ما محوطه مقابل اوین را به اصرار دوستان ترک کرده است.

خانم هما زرافشان ساعاتی پیش امکان ملاقات همسر بیمار و دربندش را داشته است.
می پرسم دکتر زرافشان در چه حالی است. پاسخ می دهد: امروز به همراه مزدک و خواهر ناصر به ملاقات رفتیم. روحیه ای بسیار قوی دارد. بر اعتصاب غذای خود پای می فشارد اما جسما لاغرتر و ضعیف تر شده است.

هما زرافشان نیز که روز گذشته بازداشت شده و به مقر اطلاعات ناجا در دربند برده شده بود ادامه می دهد: دیروز پس از دستگیری ما تلفن های داخل را قطع کرده بودند. در ضمن از دستگیری ما مطلع شده بود. و به شدت نگران بوده است به دیدن ما خیال او راحت تر شد.

در باره درد کلیه زرافشان سوال می کنم، می گوید: دو ارولوگ در زندان او را معاینه و تایید کرده اند که هر دو کلیه سنگ آورده است. گاه درد های شدید به سراغش می آید.

او سپس می افزاید: بند 350 از فردا به اعتصاب غذا می پیوندد و ما امیدواریم که حمایت در بیرون از زندان هم گسترش پیدا کند.

در پایان گفت و گو نگاهش به آقای شجاعی از حزب مشارکت می افتد که در میان تحصن کنندگان حضور یافته است و می گوید نمی دانم آقای معین کجاست مگر ایشان از حقوق بشر نمی گوید مگر ما آزادی زندانیان سیاسی را نمی خواهیم و سرانجام مگر آزادی زندانی سیاسی حقوق بشر نیست؟

از دانشجویان چه خبر؟
دیروز تعدادی از دفتر تحکیم اینجا بودند گفتند امروز هم می آیند. البته می دانید که الان فصل امتحانات است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شب می مانید؟
برنامه این است. دیروز چون تعداد کم شد همه را به طرز وحشیانه ای به درون ماشین ریختند و بردند اما امروز هم خواهیم ماند.

علی اشرف درویشیان در صف جلو متحصنین نشسته است. با او وارد گفت وگو می شوم:

ناصر زرافشان عضو هییت مدیره کانون نویسندگان است او به جرم دفاع از حق دو عضو برجسته کانون نویسندگان که شهید راه آزادی و قربانی توحش شدند به زندان افتاده است ما در دفاع از آزادی او کوتاه نخواهیم آمد.

19 خرداد 1384

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24143

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آخرین اخبار از تحصن در مقابل اوین: هما زرافشان: شب می مانیم و فردا هم، درویشیان: از پا نمی نشینیم، خسرو شميراني' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016