جمعه 20 خرداد 1384

در حمله لباس شخصي ها با گاز اشک آور؛ بهزاد نبوي در قم مورد ضرب و شتم قرار گرفت، ايلنا و ايسنا

نبوي: پس از انقلاب تاكنون چنين كتكي نخورده بودم و فقط ساواك اين طوري مرا زده بود

تهران- خبرگزاري كار ايران

بهزاد نبوي جمعه شب با آثار شكستگي سر و كوفته بودن صورت و بدنش كه توسط گروه لباس شخصي‌‏هاي قم صورت گرفته در جمع مديران، صنعت‌‏گران و فعالان اقتصادي حامي معين در ساختمان وزارت كار تهران حاضر شد و با بلند كردن پيراهنش كه توسط لباس شخصي ها پاره شده بود، در مقابل خبرنگاران و عكاسان داخلي و خارجي به توضيح ماجرا پرداخت.

به گزارش "ايلنا"، وقتي بهزاد نبوي پيراهن پاره‌‏اش را بر بالاي دستان خود گرفته بود، كساني به شوخي به او گفتند كه مواظب باش مثل احمد باطبي نشوي كه در جريان كوي دانشگاه با بلند كردن يك پيراهن خوني در مقابل عكاسان به 15 سال زندان محكوم شد.
نبوي هم با لبخندي بر لب با كنايه، گفت: پس از انقلاب تاكنون چنين كتكي نخورده بودم و فقط ساواك اين طوري مرا زده بود.
بر اساس گزارش‌‏هاي دريافتي بعد از ظهر پنج شنبه بهزاد نبوي در ستاد مركزي معين در قم و در خيابان صفاييه اين شهر سخنراني داشت كه اين سخنراني با هجوم حدود صد نفر از نيروهاي لباس شخصي برگزار نشد و مراسم نيز به اغتشاش كشيده شد، آنها ساختمان ستاد معين را به محاصره خود در آوردند و نيروي انتظامي محدودي هم كه در منطقه حاضر بود قادر به كنترل آنها نبود.
لباس شخصي ها بارها بهزاد نبوي را كه مي خواست از ساختمان خارج شود را مرود ضرب و شتم قرار دادند و با گاز اشك آور مردم و نيروهاي پليس را مورد حمله قرار دادند.
بر اساس اين گزارش؛ در آخرين ساعت هاي پنج شنبه سرانجام بهزاد نبوي موفق شد از زير دست وپاي لباس شخصي ها كه او را در جوي آب كنار خيابان انداخته بودند و لباس هايش هم پاره شده بود، خود را خلاص كند و به صف نيروهاي پليس برساند.
پس از مدتي نيروهاي گارد ويژه وارد عمل شدند و توانستند ضمن پراكنده كردن لباس شخصي ها كه از سوي نيروهايي كه هم حمايت مي شدند و از بي‌‏سيم و گاز اشك آور فراوان استفاده كرده بودند، تعدادي از آنها را دستگير كنند .
سرانجام پليس با خريد لباس براي بهزاد نبوي او را تحت‌‏الحفظ تا دروازه قم به طرف تهران همراهي كردند و او توانست خود را به تهران برساند.
----------------------

نبوي در تحليل ماجراي ديشب خود:
اين كتك‌ها ما را در راه خود مصمم‌تر مي كند
مردم خود قضاوت مي‌كنند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


بهزاد نبوي تاكيد كرد: اين كتك‌ها ما را در راه خود مصمم‌تر مي‌كند.

در پي تشنج در جلسه‌ي شب گذشته‌ي بهزاد نبوي در قم، وي در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در تحليل اين اتفاق گفت: بنده اولا توضيح بدهم كه تعرض اين چند روز نسبت به ستادهاي انتخاباتي دكتر معين و سخنراناني است كه در حمايت از معين صحبت مي‌كنند.

وي افزود: براي نمونه گروه‌هايي از يك نهاد رسمي به ستاد معين در شرق تهران حمله كردند و آنها را كتك زدند و دست بند به دست جانشين رييس ستاد زدند و به باغي بردند و برخورد كرده‌اند. ديروز ستاد معين در همدان، مورد حمله قرار گرفته و عده‌ي زيادي مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند. تا جايي كه من خبر دارم وقتي آرمين در شاهرود سخن مي گفت، درب سالن را قفل كرده‌اند و شيشه‌ها را با سنگ زدند و تظاهرات كرده‌اند. در مورد خود من هم در قم، به اجتماع كنندگان حمله كردند و اشك‌آور زدند و جمعيت و نيروي انتظامي و من را مورد ضرب و شتم قرار دادند و من را هم مورد عنايت قرار دادند.

وي درباره‌ي افرادي كه چنين كارهايي مي‌كنند به ايسنا گفت: كاملا مشهود است كه اين‌ها از طرف يك نهاد رسمي سازمان مي‌يابند. امشب قرار بود من در يافت‌آباد تهران سخنراني كنم اعلام كرده‌اند كه اگر اين جا بيايد او را مي‌كشيم . دوستان براي جلوگيري از تشنج، برنامه را لغو كرده‌اند كه البته من معترضم و معتقدم بايد در برابر اين‌ها ايستاد تا اين‌ها نتوانند فضاي انتخابات را در هفته‌ي آخر مسموم كنند و به هم بزنند. استفاده از گاز اشك‌آور ، دست‌بند و كارهاي سازمان‌يافته‌اي كه صورت مي گيرد، نشان مي‌دهد كه اين‌ها مردم و حاميان يك كانديدا نيستند بلكه از طرف يك دستگاه سازمان يافته هستند كه بنا به دستورات رسيده، اين اقدامات را انجام مي‌دهند و عمدتا متمركز روي ستاد معين است.

نبوي گفت: من براي اين اقدامات يك دليل تاكتيكي و يك دليل استراتژيك مي‌بينم. ستاد دكتر معين به دليل ضعف امكانات مالي، امكان تبليغ گسترده با مواد تبليغاتي مثل بيلبرد و پوستر و امثال آن را ندارد .

آنچه كه مزيت نسبي دكتر معين و ستادش است، اعزام سخنران است كه از اول شروع سخنراني تا به حال شايد بيش از 500 سخنراني انجام شده و خصوصا سخنرانان دكتر معين در سراسر كشور شناخته شده و مورد علاقه و حمايت مردم هستند و در بالابردن رأي معين مؤثر است.

وي خاطرنشان كرد: نظرسنجي‌ها نشان مي دهد كه رأي معين به سرعت بالا مي رود. با توجه به اين كه احتمال دو مرحله‌اي شدن انتخابات وجود دارد اين خطر را احساس مي كنند كه معين به دور دوم برود. اگر بتوانند توسط نهادهاي در خدمتشان جلوي سخنراني‌هاي طرفداران معين را بگيرند، فكر مي كنند كه صعود رأي معين متوقف مي‌شود.

عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در گفت و گو با ايسنا، با تأكيد بر اين كه اين‌ اقدامات سازمان‌يافته است ، گفت: تا دو هفته پيش همه‌ي مخالفان اصلاحاتي كه عليه سخنرانان ستاد دكتر معين كار مي كردند از حد طرح پرسش و انتقاد و سوال كارشان تجاوز نمي كرد. حتي خود من وقتي قزوين رفتم هيچ اقدامي صورت نگرفت فقط وقتي ماشين من خارج مي شد يكي از آنها به ماشين من تخم مرغ پرتاب كرد كه اين يك اعتراض مدني نسبت به كارهايي كه اين گروه‌ها تا به حال انجام مي‌دادند، بود. اما ظاهرا دستوري صادر شده است كه چون رأي معين در اثر اين سخنراني‌ها در حال افزايش است با اين كار تاكتيكي جلوي آن را بگيرند.

به گفته‌ي وي: اين‌ها اشتباه مي كنند چون علاوه بر اين كه مشروعيت انتخابات را زير سؤال مي‌برند، آراي معين هم بيشتر مي شود چون به گفته‌ي ناظران پس از اين اقدامات فضا بيشتر به نفع معين تغيير يافته است. همان جا كه مرا كتك مي زدند مردم شعار مرگ بر طالبان مي دادند چه قم چه در تهران. لذا به نظر مي رسد از اين طريق به لحاظ تاكتيكي هم سودي ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نبوي خاطرنشان كرد: دليل استراتژيك‌تر اين كار انتقامي است كه مراكز قدرت از اصلاح‌طلبان پيش‌رو مي گيرند به دليل اين كه استراتژي اين‌ها در جهت جلوگيري از حاكميت يك تداركاتچي و نوكر بي‌اختيار همين الان شكست خورده است. يعني همه پيش‌بيني‌ها نشان مي دهد كه ديگر يك تداركاتچي رييس جمهور نخواهد شد و اين خشم و كينه‌ي زيادي را ايجاد كرده و مي‌خواهد با مقصران اصلي برخورد كند.

وي گفت: ما خوشحاليم كه استراتژي ما موفق بود و همين جا اعلام مي‌كنم اين كتك‌ها ما را در راه خود مصمم‌تر مي‌كند و مطمئنيم مردم در انتخابات بر خلاف پيش‌بيني‌ها حماسه‌ي بزرگي خلق خواهند كرد. اين‌ها در بازي‌اي كه خود را برنده فرض مي‌كردند، شكست خوردند و هر عكس‌العملي كه نشان دهند با اين كه قانوني و شرعي نيست، قابل فهم است.

نبوي به كساني كه چنين كارهايي مي‌كنند اشاره كرد و گفت: اين‌ها احساس تدين مي‌كنند و در عين حال يك پيرمرد 63 ساله را به قصد كشت مي‌زنند. بنده هنوز سينه‌ام كه مورد جراحي قرار گرفته بود جوش نخورده اگر ضايعه‌اي پيش مي‌آمد، خيلي بيشتر به نفع معين بود.

وي تصريح كرد:‌ اين جماعت تحمل دموكراسي را ندارد، اين كه مي بينيد صدا و سيما نظرات كانديداها را بي طرفانه منتشر مي كند ، يا واژه‌ي «اقدام ناصواب شوراي نگهبان» را حذف مي كند و يا اشاره‌ي وي به برنامه‌ي "چراغ" و "هويت" را به بهانه‌ي بر خوردن به يكي ديگر از كانديداها حذف مي كند، در مقابل خود تمام برنامه‌هايي كه از بقيه‌ي كانديداها پخش مي شود براي حمله به يكي دو كانديدا است. اين برخوردها اداي دموكراسي در آوردن است در حالي كه اين ادا را هم بلد نيستند.

نبوي مدعي شد: اين‌ها يك سر سوزن، نظام را قبول ندارند ولي در عين حال در سخن گفتن از نظام طرفداري مي كنند و در عمل لطمه‌ي بزرگي به حيثيت نظام مي زنند و اين خيلي بد است.

وي در پاسخ به اين سوال كه چرا وقتي هيچ مقام مسؤولي از چنين كارهايي دفاع نمي‌كند، باز هم شاهد چنين اقداماتي هستيم، گفت: طبيعي است كه هيچ مسؤولي علني از اين كارها دفاع نكند ولي از كلام و نوع برخورد بعضي از اين كساني كه مي گوييد حمايت نمي‌كنند، مي‌توان فهميد خودشان باعث و باني و مشوق اين گروه‌ها هستند وقتي در جاي جاي سخنانشان اين كارها را مورد تشويق قرار مي‌د‌هند و تأييد مي‌كنند، هيچ نهاد و گروه و حزب سياسي گاز اشك‌آور و دستبند ندارد. به هر حال چند نفر در قم دستگير شده‌اند و استانداري و مسؤولان محلي و مأموران مي گفتند اين‌ها شناخته شده‌اند و وصل به نهادهايي هستند كه ما مي‌دانيم و دستگير مي‌شوند و باز آزاد مي‌شوند.

وي گفت: قطعا در پس پرده، بخشي از همين‌ها، دستور اين كارها را داده‌اند و الا خيلي تعجب‌آور است كه در يك روز در سراسر كشور حمله به يك كانديدا يا حاميانش شروع شود و اين نمي‌شود جز با دستور به يك سازمان منسجم.

وي درباره‌ي اين كه برخي مي گويند اين كارها به نوعي خودزني سياسي براي جلب توجه است گفت: خيلي خوب است اول كتك مي خوريم بعد مي‌گويند خودت، خودت را زدي، در فيلم سربداران قاضي شارح در مورد شيخ خليفه كه يكي از سران سربداران بود و كشته شده بود گفت: "شيخ، خود، خود را بر دار كرد." مردم از اين سخنان بسيار شنيده‌اند كه اقداماتي مي شد و بعد به عهده‌ي خودشان مي گذاشتند. مردم خود قضاوت مي كنند كه هواداران معين از كجا گاز اشك‌آور و دست‌بند مي‌آورند؟

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24192

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در حمله لباس شخصي ها با گاز اشک آور؛ بهزاد نبوي در قم مورد ضرب و شتم قرار گرفت، ايلنا و ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016