شنبه 21 خرداد 1384

احضار يكي از مسولان ستاد انتخاباتي دكتر معين به دادگاه انقلاب

عباس كوشا رييس ستاد دانش آموزي دكتر مصطفي معين به دادگاه انقلاب احضار شد.
بر اساس احضاريه اي كه به دست كوشا رسيده است وي بايد پنجم تير ماه به شعبه يك دادگاه انقلاب قم مراجعه كند.
اين عضو شوراي مركزي شاخه جوانان جبهه مشاركت كه پيش از اين رييس شاخه جوانان مشاركت قم بوده است با اشاره به بازداشت چندي پيش خود به جرم توهين به مقدسات درباره احضار اخير خود گفت: در برگ احضاريه مقابل عنوان اتهامي نكته اي ذكر نشده است.
وي درباره پرونده مفتوح خود در دادگاه انقلاب گفت: در آذر ماه گذشته به اتهام اقدام عليه امنيت ملي به دادگاه انقلاب احضار شدم اما از طرف دادگاه انقلاب، معاونت اطلاعات ناجا اقدام به دسگيري من كرد.
عضو شوراي مركزي شاخه جوانان جبهه مشاركت با بيان اينكه اتهام اوليه من كه تحت عنوان اقدام عليه امنيت ملي عنوان شد اتهام همكاري با برخي وبلاگ نويسان بود گفت: اين در حالي است كه من هيچ فعاليتي در حوزه وبلاگ نويسي نداشته ام و با توجه به بلاموضوع بودن عنوان اتهامي در مدت بازداشت اتهامات جديدي را متوجه من كردند.
كوشا افزود: اتهام جديد من توهين به مقدسات ذكر شد كه شامل نگاهداري چند مقاله علمي از سايت هاي اينترنتي در كامپيوتر شخصي ام بود.
رييس ستاد دانش آموزي دكتر معين با بيان اينكه من در مدت بازداشت عنوان اتهامي را مكرراً رد كرده و آن را خلاف قانون دانستم گفت: در مدت بازداشت از اينكه نگاهداري چند مقاله اي كه نويسنده آن ها نيز من نبوده ام جرم تلقي شده است لب به اعتراض گشودم اما متاسفانه با برخوردهاي نامناسب و نگاهداري در سلول انفرادي فوق العاده سرد و كثيف و نيز نگاهداري در بازداشتگاه مجرمان خطرناك و اشرار پاسخ من را دادند.
وي در پايان اعلام كرد كه روز پنجم تير ماه به همراه وكيل خود به دادگاه انقلاب مراجعه خواهد كرد.
از سوي ديگر صالح نيكبخت وكيل مدافع عباس كوشا به خبرنگار سايت " امروز" گفت: گرچه هنوز پرونده را مطالعه نكرده و از جزييات دقيق آن مطلع نيستم ولي مشخص است كه فعاليت هاي ايشان منطبق با اتهام انتسابي نيست.
اين وكيل دادگستري يادآور شد: متاسفانه در برخي قسمت هاي دستگاه قضايي متهم را دستگير مي كنند و مدتي ولو اندك در شرايط نامساعد نگاه مي دارند و سپس به خلق اتهامات جديد مبادرت مي ورزند كه اين موضوع تحت عنوان پرونده سازي در ادبيات ما رايج شده و در طول شش سال گذشته به ويژه در بخش مربوط به داستاني و دادگستري تهران بسيار مشاهده شده است.
وي با يادآوري شرح دستگيري و اتهامات جديد عباس كوشا گفت: مشابه همين قضيه در مورد عباس عبدي نيز مشاهده شد چنانكه وي را به اتهام نشر اكاذيب در نظر سنجي بازداشت كردند و بعد پرونده او به همكاري با دولت متخاصم و نگاهداري استاد محرمانه تبديل شد كه هيچ كدام نيز در مراجع عالي قضايي پذيرفته نشد.
نكيبخت در پايان گفت: اميدوارم دادگاه انقلاب قم از اين رويه غير قانوني پيروي نكند و به اقداماتي كه به دليل منافات با قانون، در نهايت در مراجع عالي رد مي شود دست نيازد.
از سوي ديگر رضا شريفي رييس شاخه جوانان جبهه مشاركت گفت: در كنار فعال شدن گروه هاي خشونت طلب كه نماد آن ضرب و شتم بهزاد نبوي بود، شاهد آغاز برخوردهاي قضايي با فعالان ستاد انتخاباتي دكتر معين هستيم و به نظر مي رسد عباس كوشا رييس كميته دانش آموزي و راي اولي هاي ستاد نيز در اين چارچوب احضار شده است.
شريفي يادآور شد: اين امر نشانگر احساس خطر جدي اقتدارگرايان از پيروزي قريب الوقوع كانديداي اصلاح طلبان پيشرو در انتخابات است. ضمن اين كه هنوز ماجراي بازداشت فعالان جبهه مشاركت و وبلاگ نويسان را به خاطر داريم كه تو خالي بودن شعارهاي امروزين برخي افراد را ثابت مي كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عضو دفتر سياسي جبهه مشاركت افزود: به نظر مي رسد جريان اقتداگرا با نا اميد شدن از ژست هاي عوام فريبانه چهره واقعي خود را آشكار مي كند.
وي با اشاره به عضويت كوشا در شوراي شاخه جوانان گفت: ما نسبت به عواقب اين گونه برخوردها هشدار مي دهيم ضمن اينكه اين پرونده را بخشي از يك پروژه مي دانیم كه با هدف تضعيف ستاد انتخاباتي و حاميان اصلي معين دنبال مي شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24228

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احضار يكي از مسولان ستاد انتخاباتي دكتر معين به دادگاه انقلاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016