دوشنبه 6 تیر 1384

احضار 10 نفر از اعضای فعال انجمن دانشجویان جمهوری خواه یزد به کمیته انضباطی بلافاصله پس از اعلام رسمی احمدی نژاد بعنوان رئیس جمهور جدید

همزمان با اعلام نتایج رسمی انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری 10 نفر از اعضای شورای مرکزی و فعالین انجمن دانشجویان جمهوری خواه دانشگاه یزد در تاریخ 5 خرداد84به کمیته انضباطی فرا خوانده شدند.

اتهامات این دانشجویان پس از حضور در کمیته انضباطی( مورخ دوشنبه6/3/84) موارد مختلف از قبیل: تشویش اذهان عمومی و اخلال در نظم دانشگاه و توهین به مسئولین دانشگاه در پی اعتصاب غذا ،شکایت در مورد مطالب و خبرهای منتشر شده در نشریات انجمن و رسانه ها و چندین مورد دیگر ذکر گردیده است.

پیش از این نیز عضو ادوار انجمن جمهوری خواه با شکایت دانشگاه تحت عناوینی چون ایجاد آشوب در دانشگاه،ورود غیر قانونی به دانشگاه و توهین به بسیج و رهبری توسط افراد لباس شخصی دستگیر و روانه زندان شد. وی پس از4روز بازداشت در زندان یزد هم اکنون با وثیقه 10میلیون تومانی در انتظار تشکیل دادگاه است.

گفتنی است اعضای شورای مرکزی دانشجویان جمهوری خواه در اعتراض به فشار ها ی غیر قانونی و فزاینده ی نمایندگی نهاد رهبری و بعضی مسئولین دانشگاه دست به اعتصاب غذای هفت روزه زدند.در حالی مسئولین دانشگاه دانشجویان را به علت اعتصاب غذا به کمیته انضباطی فرا خواندند که در طول هفت روز اعتصاب غذای دانشجویان آنها به هیچ عنوان در جمع دانشجویان حاضر نشده و با تکذیب مکرر اعتصاب غذای آنها حتی از ورود آمبولانس برای امداد رسانی به دانشجویان اعتصابی به دانشگاه نبز جلوگیری کردند.ودر حال حاضر نیز فعالین انجمن جمهوری خواه، متهم به اشاعه اخبار و همکاری با رسانه ها در رابطه با اطلاع رسانی شفاف در زمینه اعتصاب غذای اعضای شورای مرکزی هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از شرایط موجود چنین برمی آید که این برخوردها بلافاصله پس از انتخاب احمدی نژاد بعنوان رئیس جمهور منتخب که با شعار تشکیل دولت محبت ومهر به روی کار آمده، اولین گام ها در ادامه سرکوب فعالین سیاسی دانشجویی و تصفیه منتقدان می باشد.همانگونه که پس از اعلام نتایج انتخابات، موج تهمت ها و اهانت ها به این فعالین دانشجویی به نحو چشم گیری از سوی طرفداران رئسی جمهور جدید افزایش یافته است.

لازم به ذکر است که اتهامات و تخلفات تشکیلاتی دانشجویان باید در هیات منصفه که تحت نظارت هیات نظارت دانشگاه است رسیدگی شود و احضار این فعالین به بهانه های واهی و ساختگی به کمیته انضباطی، خلاف قانون و مبتنی بر مشی حذفی و سرکوب فعالیت های سیاسی دانشجویی است.

Copyright: gooya.com 2016