جمعه 10 تیر 1384

بادامچيان: جرياني جديد غير از جريان اصلاح‌طلب و اصولگراي فعلي پديد خواهد آمد، ايسنا

* در آينده شاهد تقويت جريان اصولگرا و افول جريان كلان اصلاح‌طلب خواهيم بود

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


عضو شوراي مركزي حزب موتلفه‌ي اسلامي با بيان اين كه انتخابات نهمين دوره‌ي رياست جمهوري در مرحله‌ي اول و دوم بسيار پرشكوه و حماسي بود و قابل تقدير است، اظهار داشت: طبعا اين انتخابات در عرصه‌ي بين‌الملل و عرصه‌ي سياست داخلي تاثيرگذار خواهد بود.


اسدالله بادامچيان در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين كه احمدي‌نژاد چهره‌اي از ميان مردم است و اكنون با پشتوانه‌ي راي هفده ميليوني بر كرسي رياست جمهوري مي‌نشيند و اين آراي بالا مي‌تواند پشتوانه‌ي خوبي براي وي در اجراي سياست‌هاي داخلي و خارجي مورد نظر او باشد، در عين حال عقيده‌ي خود را اين‌گونه بيان كرد: البته با توجه به اينكه هاشمي رفسنجاني نيز جزو اركان نظام است، رايي كه او نيز در اين انتخابات كسب كرده با مجموع آراي احمدي‌نژاد بيست و هفت ميليون مي‌شود و اين براي پشتوانه‌ي نظام بسيار مطلوب است.


وي با اشاره به اينكه تا قبل از برگزاري انتخابات دو جريان اصلي اصولگرا و اصلاح‌طلب در عرصه‌ي سياسي كشور مطرح بودند، اظهار داشت: در آينده جريان اصولگرا تقويت خواهد شد و مقبوليتش در بين مردم بيشتر از آن‌چه كه هست، افزايش پيدا مي‌كند.


عضو شوراي مركزي حزب موتلفه‌ي اسلامي، با بيان اين‌كه دو سوم آراي داده شده به احمدي‌نژاد مختص جوانان است و اين جوانان به شعار رجايي گونه‌ي احمدي‌نژاد راي داده‌اند، ابراز عقيده كرد: اكثر كساني كه به هاشمي راي داده‌اند در سن متوسط و يا سن بالا بوده‌اند. هاشمي رفسنجاني در دور اول انتخابات شش ميليون راي كسب كرد و در دور دوم با حمايتي كه همه‌ي اصلاح‌طلبان از وي كردند چهار ميليون به آراي وي اضافه شد و با توجه به اين امر مي‌توان تحليل كرد كه آراي اصلاح‌طلبان در كل چهار ميليون است و ما در آينده شاهد سقوط و افول جريان كلان اصلاح‌طلب خواهيم بود.


اين فعال سياسي، در ادامه با بيان اينكه در اين انتخابات تشكل‌هاي گوناگوني با سلايق متفاوت داراي نامزدهاي مختلفي بودند و اين اتفاق هم در جريان اصولگرا و هم در جريان اصلاح‌طلب وجود داشت، گفت: بعضي از اين جريانات در آينده به بازسازي خود پرداخته و با قدرت بيشتري وارد عرصه مي‌شوند و برخي از اين جريانات نااميد خواهند شد و كم كم از صحنه خارج مي‌شوند و از مجموع اين جريانات جرياني جديد غير از جريان اصلاح‌طلب و اصولگراي فعلي پديد خواهد آمد.


وي بار ديگر با تاكيد بر اينكه ما در آينده شاهد تقويت اصولگرايان در صحنه‌هاي مختلف خواهيم شد، ابراز عقيده كرد: اصلاح‌طلبان سقوط مي‌كنند، خط معين و حجاريان در جامعه كمرنگ مي‌شود و ديگر مشاركت و محمدرضا خاتمي مطرح نيستند. بيانيه‌اي كه جبهه‌ي مشاركت بعد از مرحله‌ي دوم انتخابات منتشر كرد بيانيه‌ي بسيار بدي بود. اين جريان مردم را خوب نمي‌شناسد و در اين جريان بيشتر منافع سياسي مورد نظر است در صورتي كه در جريان اصولگرا مباحث ارزشي و ايماني مطرح مي‌شود و پيش‌بيني مي‌كنم كه روز به روز اين جريان افت كند. البته احترام همه واجب است و من معتقدم كه در عرصه‌ي سياست بايد از همه‌ي پتانسيل‌ها استفاده كرد و اجازه داد كه سلايق مختلف مطرح شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه‌ي اسلامي، در ادامه در پاسخ به اظهارات برخي مبني بر اينكه در آينده اصولگرايان سنتي در مقابل آبادگران قرار خواهند گرفت، گفت: من چنين تحليلي را قبول ندارم و منطبق بر واقعيت نيست. اينكه بگويند اصولگرايان سنتي و آبادگر مبحثي كاملا اشتباه است، چون اصولگرايان همه با هم يكي هستند. آبادگران ائتلافي بود كه از جانب اصولگرايان در انتخابات شوراي شهر و مجلس هفتم مطرح شد و اين تحليل‌ها و جناح‌بندي‌ها در جريان اصولگرا معني ندارد و از جانب اصلاح‌طلبان و مجاهدين انقلاب اسلامي است كه زماني مطرح مي‌كردند راست سنتي، راست مدرن و اين‌ها هيچكدام داراي بيان علمي نيستند و بيشتر در جهت ايجاد اختلاف در جريان اصولگرا مطرح مي‌شود.

Copyright: gooya.com 2016