پنجشنبه 16 تیر 1384

موسوي تبريزي: سخنان تند نمايندگان در مقابل كشورهاي خارجي متوقف شود، ايرنا

قم، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۴/۱۶‬
داخلي. سياسي. رييس جمهوري. احمدي نژاد.

دبيرمجمع محققين و مدرسين حوزه‌علميه قم‌گفت: احمدي نژاد بايد از سخنان و موضع‌گيري‌هاي تند نمايندگان مجلس در برخورد با كشورهاي خارجي جلوگيري كند.

آيت‌الله"سيدحسين موسوي تبريزي" روز پنج‌شنبه در گفت و گو باايرنا افزود:
مجلس كنوني با مجلس قبل از انتخابات رياست جمهوري متفاوت است و هم اكنون سخنان نمايندگان به نام رييس جمهور منتخب و دولت آينده تمام مي‌شود.

وي با اشاره به تاثيرعميق سخنان نمايندگان مجلس در سياست داخلي و خارجي كشور بيان داشت: نمايندگان مجلس هفتم بايد مراقب موضع‌گيري هاي خود باشند تا نتيجه آن به زيان كشور تمام نشود.

وي اضافه كرد: رييس جمهور منتخب نيز بايد بداند كه هم اكنون شهردار يا استاندارنيست و سخنان او موضع‌گيري كشورهاي دوست و دشمن را جهت دهي مي‌كند.

وي با اشاره به واكنش‌هاي منفي برخي از كشورهاي اروپايي در مقابل احمدي نژاد، ايجاد اين جريان را از سوي اين كشورها طبيعي دانست و افزود: اگر احمدي نژاد هم رييس جمهور نمي‌شد باز هم ما شاهد اين جنجال‌ها بوديم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

موسوي تبريزي اضافه كرد: روال ديپلماسي دنيا به‌ويژه كشورهاي ابرقدرت بر همين جهت استوار است تا با ايجاد جنجال‌هاي سياسي در معامله با كشورمان پيشدستي كنند.

وي درعين حال خواستار دقت‌بيشتر موضع‌گيري‌هاي رييس‌جمهورمنتخب و نمايندگان مجلس در مقابل كشورهاي خارجي شد و بيان داشت: اطرافيان احمدي نژاد نبايد بهانه‌اي به دست اين كشورها بدهند.

وي اضافه كرد: خط و نشان كشيدن آبادگران و برخي از اطرافيان احمدي نژاد در مقابل كشورهاي خارجي بسياري از اقدامات مفيد گذشته در برقراري روابط دوستانه در سياست خارجي كشورمان را بي‌نتيجه مي‌كند.

موسوي تبريزي گفت: اينكه رييس جمهوري منتخب سخنگو ندارد چيز بدي نيست امااين مساله نبايد عاملي براي نزول جايگاه دولت آينده‌ازطريق ارايه سخنان غيركارشناسي و پيشداوري‌هاي نسنجيده قرارگيرد.

وي بيان داشت: ما براي پيشبرد اهداف خود در سياست خارجي به ويژه مسايل هسته‌اي نيازمند راي كشورهاي دوست و بي‌غرض هستيم و با جو زدگي و تندروي نبايد اطمينان آنان را نسبت به خود از بين ببريم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'موسوي تبريزي: سخنان تند نمايندگان در مقابل كشورهاي خارجي متوقف شود، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016