جمعه 17 تیر 1384

شورش و گروگان گیری در زندان رجایی شهر کرج، گزارشي از خسرو شميراني

یک منبع آگاه از کرج اطلاع داد که در روز چهاشنبه 15 تیر زندان گوهردشت کرج شاهد شورش نسبتا گسترده زندانیان بوده است.

بنا به گفته منبع آگاه ظاهرا مدیریت زندان تصمیم به انتقال زندانیان بند 5 که تحت مسولیت سپاه پاسداران قرار دارد، داشته و این شورش که در ساعت 6:30 بعد از ظهر آغاز شده و نزدیک به 3 ساعت به درازا کشیده است، نقطه اوج اعتراضات زندانیان بند 5 بود که با انتقال خود از این بند موافق نبودند.

همچنین گفته میشود که طی این شورش پاسداربندهای بند 5 ضرب و شتم شده و به گروگان گرفته شدند. در عین حال بخشی از زندنیان به دفتر مدیر داخلی آقای گرامی حمله کرده و او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و دوباره به بند خود بازگشتند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بر اساس گزارش این فرد مطلع، زندانیان درهای بند را به طوری از داخل بسته بودند که ورود ماموران مقدور نبوده است. سرانجام افسر نگهبان آقای پیرایش درساعت 8:10 دستور شلیک گاز اشک آور و در پی آن حمله به بند را صادر کرده است اما کمبود ماسک ضد گاز از یک سوی و مسدود بودن درها از سوی دیگر حمله را با دشواری روبرو ساخته است. این در حالی است که بنا به اطلاعات منبع مذکور زندانیان بند 5 با در دست داشتن شمشیر های بلند و دست ساز از پیش آماده شده به مقابله با گارد زندان پرداخته اند. زندانیان همچنین برای خنثی کردن اثرات گاز اشک آور به آتش زدن لباس های خود مبادرت کرده اند.

این منبع افزود، ماموران سرانجام با استفاده از دستگاه های برش گاز اسیتیلن درب ها را گشوده اما مدیریت زندان فعلا از انتقال زندانیان این بند عقب نشینی کرده است. ظاهرا بخش هایی از بند 5 سوخته است، آب و برق این آن قطع شده است و زندانیان آن تا ساعتها از دریافت جیره غذایی محروم بوده اند.

لازم به ذکر است که زندانیان سیاسی رجایی شهر غالبا در بند 6 که در همسایگی بند زندانیان شورشی قرار دارد نگهداری میشوند.

17 تیر 1384

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شورش و گروگان گیری در زندان رجایی شهر کرج، گزارشي از خسرو شميراني' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016