یکشنبه 19 تیر 1384

نامه سر گشاده حزب سبز بلژیک به وزیر امور خارجه این کشور پيرامون وضع زندانيان سياسي در ايران

10072005-ff-01.jpg

جناب آقای وزیر، ما با ابراز عميق ترين نگرانی های خود، شما را در جریان وخامت اوضاع کنونی ایران قرار می دهیم.

طی ملاقاتی که چندی پیش بین ما و بخشی از روشنفکران ایرانی در مجلس سنا صورت گرفت، متوجه شدیم در حال حاضر یک سری اعتصاب غذای نامحدود در میان زندانیان چهار زندان در مناطق مختلف تهران جريان دارد.
پانزده زندانی سیاسی تصمیم گرفته اند تا با این حرکت، اعتراضشان را به شرایط ناگوار زندان اعلام نموده و بدین طریق خواهان رعایت اصول ابتدائی حقوق بشر شده اند.

از تاریخ 31 ماه مه تاکنون شش نفر از زندانیان زندان رجائی شهر (بینا داراب زند، ارژنگ داوری، قدرت زمانی، امیر حسین حشمت ساران و ولی اله فیض مهدوی) و فرد دیگری بنام امید عباسقلی نژاد در زندان فردیس دست به اعتصاب غذای نامحدود زده اند.

اعتصاب غذای دیگری توسط زندانیان زندان اوین تهران شروع شده است. آقای ناصر زرافشان از تاریخ 7 ژوئن اعتصاب غذای نامحدودی را آغاز کرده است. او وکیل خانواده های قربانیان "قتل های زنجیره ای" نویسندگان و افراد اهل قلم می باشد که در حال حاضر دوران محکومیتش را می گذراند. وي در دادگاهی که ناعادلانه و غیر عادی بودنش بر همگان آشکار بوده و بارها توسط مجامع مختلف بین المللی مدافع حقوق بشری افشا شده، به 5 سال زندان محکوم گشته است.
آقای زرافشان برای اعتراض به شرایط ناگوار و غیرانسانی زندان ها و به عنوان اعتراض به رفتار سران قوه قضاییه که در وضعیت بحراني کنونیش، به ایشان اجازه دسترسی به دوا و درمان پزشکی در خارج از زندان را نمی دهد، این "ماراتون مرگ" را آغاز کرده است.
آقای زرافشان به شدت از بیماری های گوناگوني رنج می برد که برای معالجه هر کدام، به مراقبت های ویژه در بیمارستان های مجهز و یا مراکز درمانی خاصی نياز است. امری که در زندان و درمان گاه های آن میسر نیست.

در همان زندان اوین، هفت زندانی دیگر (حشمت الله طبرزدی، حجت بختیاری، مصطفی جوکار، فتاح مدنی ، منوچهر محمدی، مهرداد حیدری پور و شهرام حسنچانی) که همگی از مبارزین جنبش دانشجویی هستند، از ده ژوئن اعتصاب غذایی را شروع کرده و قصد دارند آن را تا 9 ژوئیه ادامه دهند.

برای اعتراض به شرایط بد زندانیان در زندان های ایران و علیه تجاوز دائم به حقوق بشر و نقض آشکار آن، از 12 ژوئن، زندانی دیگر زندان اوین، اکبر گنجی نیز به این جنبش معترضین پیوسته است.

به دلیل وخامت اوضاع و شرایط غمناک و با توجه به خطر بزرگی که بر زندگی اعتصابیون غذا سایه افکنده است، شما را مورد خطاب قرار داده و از شما می خواهیم که تمام تلاش لازم را برای پایان دادن هر چه زودتر به این اوضاع به شدت نگران کننده مبذول دارید.
از توان و قدرت خویش در جهت فشار آوردن به دولت جدید ایران استفاده نموده و نگرانی خود را از وضع نا بسامان حقوق بشر در زندان های این کشور به جوامع بین المللی ابراز دارید.
در اینجا لازم به تذکر است که باید به همه کشورهای امضا کننده کنوانسبون های بین المللی فشار آورده و به آنان یادآوری نمود تا به تعهدات و وظایف خویش مبنی بر احترام و رعايت ابتدائی ترین حقوق انسانی و میثاق های آن عمل نمایند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جناب آقای دو گوخت، وزیر امور خارجه!
پیشاپیش بخاطر توجهاتی که به این امر مهم و اضطراری مبذول خواهید داشت، از شما متشکریم.


ایزابل دوران - سناتور و دبیر اول حزب سبز بلژیک و وزیر و معاون سابق نخست وزیر بلژیک؛
موریل جرکنس - نماینده پارلمان بلژیک؛
ژوزی دوبیه - نماینده پارلمان منطقه بروکسل و سناتورسابق بلژیک.

Copyright: gooya.com 2016