چهارشنبه 22 تیر 1384

همسر ناصر زرافشان به نقل از وي: درخواست آزادي مشروط بي‌معني است، ايسنا

همسر ناصر زرافشان به نقل از وي گفت: آزادي مشروط دنباله طبيعي تمكين به يك حكم از طرف محكومي است كه پس از تحمل نيمي از مدت زندان، امكان استفاده از آن به وجود مي‌آيد و تلويحا به معني اين است كه كسي كه از آزادي مشروط برخوردار مي‌شود متعهد گردد از تكرار آنچه كرده و به خاطر آن به زندان رفت، خودداري كند.


هما زرافشان، همسر ناصر زرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از همسرش اظهار داشت: من از حقوق موكلان خود دفاع كرده و به خاطر پافشاري بر اجراي قانون و عدالت و تعقيب عاملان و آمران قتل‌هايي - كه زرافشان سياسي خوانده است - به زندان افتاده‌ام؛ آيا چنين كسي مي‌تواند تعهد دهد كه ديگر اين كار را نخواهد كرد؟


وي به نقل از زرافشان اين عقيده را ابراز داشت كه «من به خاطر پافشاري بر داد‌خواهي آنان زنداني شده‌ام. آيا انتظار داريد بپذيرم كه اشتباه كرده‌ام و تلويحا متعهد شوم كه ديگر اين كار را نخواهم كرد؟ معناي درخواست آزادي مشروط همين است.»


همسر زرافشان به نقل از وي ادامه داد: اگر چنين موضعي داشتم از همان ابتدا برايم مقدور بود كه اصولا به زندان نيفتم. زرافشان تحمل خود را «نماد ايستادگي و مقاومت مردم» خوانده و يادآور شده است: «حق ندارم اين شكيبايي و مقاومت را در هم بشكنم.»


هما زرافشان افزود: ممكن است كساني كه به او پيشنهاد مي‌كنند درخواست آزادي مشروط بدهد از ابتداي كار و اصل پرونده و مندرجات آن اطلاعي نداشته باشند و با فرض اين‌كه حكم صادره مبنا و توجيهي دارد، مشفقانه و صرفا با توجه به مقررات قانوني يك چنين پيشنهادي را مطرح سازند اما واقعيت اين است كه اگر هم قرار باشد كسي معذرت‌خواهي و تلويحا تعهد كند كه از تكرار آنچه كرده است در آينده خودداري كند اين كس يا كسان، آمران و عاملان قتل‌هاي زنجيره‌اي هستند كه بايد از مردم عذرخواهي و تعهد كنند كه ديگر چنين جناياتي را تكرار نخواهند كرد، نه وكيل قربانيان اين جنايات.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي به نقل از همسرش گفت: در مورد حكمي كه از ابتدا به آن تمكين نكرده‌ام، درخواست آزادي مشروط كردن، بي‌معني است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'همسر ناصر زرافشان به نقل از وي: درخواست آزادي مشروط بي‌معني است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016