پنجشنبه 23 تیر 1384

اطلاعيه‌ حزب دمكرات كردستان ايران درباره سرکوب مردم در مهاباد: كمال اسفرام از فعالين تظاهرات به قتل رسيد

در آستانه 22 تيرماه 1384 شمسى، 13 جولاى 2005 ميلادى شانزدهمين سالروز ترور دكتر قاسملو دبير كل حزب دمكرات كردستان ايران و يارانش در وين پايتخت اتريش از جانب تروريستهاى جمهورى اسلامى، مردم كردستان بار ديگر به اشكال مختلف اين عمل رژيم را محكوم و انزجار خود را ابراز داشتند.
مردم غيور مهاباد به ويژه جوانان اين شهر از روز 18 تيرماه (9 جولاى) اقدام به يك سلسله تظاهرات در نقاط مختلف شهر نمودند كه در آن هزاران نفر از ساعت 9 الى 12 شب به طرفدارى از حزب دمكرات كردستان ايران و محكوم نمودن جمهورى اسلامى شعار سردادند و با سنگ با نيروهاى سركوبگر رژيم به مقابله برخاستند.
روز 22 تيرماه تمام مغازه‌هاى شهر را تعطيل كردند و رژيم نيز هزاران نفر از نيروهاى سركوبگر خود را در اطراف و نقاط مختلف شهر مستقر نمود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تا كنون كمال اسفرام فرزند قادر مشهور به "شوانه"، كه يكى از فعالين تظاهرات ضد رژيم بود عصر روز 18 تير (9 جولاى) به وسيله نيروهاى رژيم هدف تيراندازى قرار گرفت و پس از زخمى شدن به جاى بيمارستان به اماكن انتقال داده شد و بر اثر شكنجه به طرز فجيعى به قتل رسيد و تعداد زيادى از شركت كنندگان در اين تظاهرات دستگير و روانه زندان شده‌اند.

حزب دمكرات كردستان ايران
دفتر سياسى
22 تيرماه 1384(13 جولاى 2005)

Copyright: gooya.com 2016