شنبه 25 تیر 1384

همسر اكبر گنجي: اعتصاب غذاي نامحدود گنجي ادامه دارد، ايلنا

* به تشخيص پزشكان گنجي بايد به مرخصي استعلاجي بيايد

تهران- خبرگزاري كار ايران

معصومه شفيعي، همسر اكبر گنجي با انتشار نامه‌‏اي ضمن تشريح آخرين وضعيت جسماني گنجي اعلام كرد كه به تشخيص پزشكان، وضعيت وي اورژانسي است و بايد به مرخصي استعلاجي بيايد.

به گزارش "ايلنا"، شفيعي در اين نامه با اشاره به ملاقات روز پنج‌‏شنبه خود با اكبر گنجي، آورده است: روز پنج شنبه، سيزدهم تير ماه براي ملاقات با گنجي به زندان اوين مراجعه كرديم، به ما گفتند بايد مجوز كتبي از دادستاني بگيريد لذا مايوس به خانه برگشتيم اما وقتي گنجي مي‌‏بيند كه ملاقاتي ندارد، اعتراض مي‌‏كند و بسيار عصباني مي‌‏شود و مي‌‏گويد من كه ممنوع‌‏التلفن هستم، اگر ممنوع‌‏الملاقات هم هستم، پس مرا به انفرادي منتقل كنيد كه با اعتراض وي، سرانجام از زندان به ما اطلاع مي‌‏دهند كه به ملاقات گنجي برويم.
شفيعي در ادامه نامه با تشريح وضعيت گنجي كه در اين ملاقات به اطلاع وي رسيده، آورده است: بعد از ظهر دوشنبه، بيستم تير ماه، گنجي با نظر پزشك متخصص به طور اورژانسي جهت تهيه عكس MRI از كمر و زانو توسط مسوولين زندان اوين به بيرون از زندان منتقل شد، نظر پزشك متخصص راديولوژي اين بود كه وضعيت گنجي به دليل فشار آوردن ديسك كمر به عصب‌‏ها و نخاع بسيار حساس شده و بايد تحت مراقبت و درمان بلندمدت با استراحت كامل باشد.
وي ادامه داده است: صبح چهارشنبه، بيست‌‏ودوم تير ماه متخصص مغز و اعصاب زندان اوين پس از ديدن عكس‌‏ها و معاينه مجدد، به طور مكتوب اعلام كرد كه گنجي به يك ماه استراحت مطلق نياز دارد و اگر پس از گذشت يك ماه بهبودي حاصل شد، استخر درماني و فيزيوتراپي بلندمدت آغاز خواهد شد و الا بايد حتما ديسك كمر وي عمل شود، در پايان متخصص مغز و اعصاب اوين مرخصي استعلاجي را به مسوولين توصيه كرده است.
همسر اكبر گنجي يادآور شده است: در سال 82 از كمر و زانوهاي گنجي MRI تهيه و به رويت متخصصين مغز و اعصاب و ارتوپدي رسيد، نظر همگي آنان اين بود كه در دانشكده توانبخشي مورد فيزيوتراپي قرار گيرد و به طور مداوم از استخر آب‌‏گرم استفاده كند، نامه دانشكده توانبخشي مبني بر هفته‌‏اي سه جلسه فيزيوتراپي نيز در پرونده پزشكي اوين موجود است ولي از اين كار ممانعت شده تا اينكه بيماري وي پيشرفت كرده و به وضع كنوني رسيده است.
به گفته شفيعي، در ساعت 20 سه‌‏شنبه، بيست و يكم تير ماه مطابق معمول گنجي براي معاينه به بهداري زندان مراجعه مي‌‏كند، با توجه به اين كه فشار خون او هفت روي پنچ و وزنش به 64 كيلوگرم كاهش يافته بود، پزشك كشيك وقت، تزريق سرم قند و نمك را ضروري دانست ولي گنجي زير بار نرفت و در بازگشت به بند با سرگيجه شديد نقش بر زمين مي‌‏شود، سريعا او را با برانكارد به بهداري منتقل مي‌‏كنند و با تزريق يك ليتر سرم او را به حال عادي باز مي‌‏گردانند.
وي در ادامه نامه خود آورده است: با توجه به اينكه وزن گنجي به 54 كيلوگرم كاهش يافته و فشار خونش 7 روي 5 است و با توجه به نظر پزشك متخصص مغز و اعصاب زندان، مسوولين زندان عصر روز چهارشنبه وي را به بهداري مركزي زندان منتقل كرده تا بستري و تحت مراقبت 24 ساعته باشد ولي وي اين امر را نمي‌‏پذيرد و مي‌‏گويد با توجه به نظر متخصص مغز و اعصاب و اينكه وضعيت او اورژانسي است، بايد به مرخصي استعلاجي فرستاده شود، مگر قوه قضاييه اعلام نكرده است كه اگر پزشكان تاييد كنند، او به مرخصي استعلاجي خواهد رفت، حالا كه عكس MRI موجود است، نظر مكتوب متخصص مغز و اعصاب زندان اوين و نيز متخصص راديولوژي موجود است، پس چرا از مرخصي گنجي ممانعت مي‌‏شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شفيعي در ادامه نامه خود، آورده است: مسوولين بهداري زندان ضمن گوشزد كردن اين كه او ممكن است هر آن ايست قلبي كند يا تشنج كرده و به حالت كما رود، از وي مي‌‏خواهند كه تا پيگيري مساله از طريق دادستاني در بهداري مركزي بستري شود، در نهايت گنجي ميپذيرد كه فقط چند روز در بهداري بستري شود و اگر تا چند روز اقدامي جهت آزادي وي صورت نگيرد، به بند خود بازخواهد گشت.
وي خاطر نشان كرده است: با توجه به اعتصاب غذاي طولاني‌‏مدت گنجي، متخصص مغز و اعصاب، داروها را به صورت آمپول تجويز كرده است اما گنجي از مصرف هر گونه دارويي خودداري مي‌‏كند.
همسر اكبر گنجي تاكيد كرده است: اعتصاب غذاي نامحدود گنجي ادامه دارد و گنجي همچنان مصمم است كه تا آزادي بي‌‏قيد و شرط آن را ادامه دهد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'همسر اكبر گنجي: اعتصاب غذاي نامحدود گنجي ادامه دارد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016