شنبه 25 تیر 1384

رييس كميسيون امنيت ملي مجلس هفتم: وضعيت گنجي در زندان مستلزم چنين بازتاب بين المللي نيست، ايلنا

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هفتم،گفت: وضعيت گنجي در زندان به‌‏گونه‌‏اي نيست كه مستلزم چنين بازتاب بين المللي باشد.
علاءالدين بروجردي؛ عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هفتم درگفت وگو با خبرنگار پارلماني "ايلنا"، در خصوص وضعيت اكبرگنجي و بازتاب آن در مجامع بين‌‏المللي گفت: با توجه به سوءاستفاده‌‏اي كه هميشه از اين قضايا در جهان صورت مي‌‏گيرد، وضعيت گنجي نيز مستلزم چنين بازتابي نيست، بايد به گونه‌‏اي مناسب با ماجرا برخورد كرد.
وي افزود: با توجه اينكه بازتاب جهاني وضعيت گنجي متاثر از اخباري است كه نسبت به آن ترديد جدي وجود دارد، اطلاع از چگونگي موضوع و بازديد نمايندگان مجلس از وي مي‌‏تواند دراين زمينه كمك كند.
رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در پاسخ به اين سوال كه آيا بازديد كميته منتخب نمايندگان از گنجي در اوين انجام شده است؟ گفت: اطلاعي ندارم.
وي در پاسخ به اين سوال كه نام شما جزء نمايندگان بازديد كننده بوده است؟ گفت: من چند روز است كه در مشهد هستم و آقايان بيخود اسم مرا در اين كميته قرار داده‌‏اند.
بروجردي در خصوص نگراني‌‏ها از كاهش وزن گنجي در مدت 30 روز اعتصاب غذا تصريح كرد: ترديد دارم، اين مطالب بيشتر خبري است كه در رسانه‌‏هاي جهاني بازتاب يافته است، واقعيت از طريق بازديد به دست مي‌‏آيد.
رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در خصوص نقش اين كميسيون در پيگيري وضعيت گنجي گفت: از كميسيون امنيت ملي فردي را براي اطلاع يافتن از وضعيت وي اعزام كرده‌‏ايم.
وي در پاسخ به اين سوال كه پس از بازديد و كسب اطلاع چه مراحلي را براي پيگيري وضعيت وي دنبال مي‌‏كنيد؟ تصريح كرد: هرگونه پيگيري از سوي كميسيون امنيت ملي، به پس از ديدار نمايندگان با وي برمي‌‏گردد، چون اطلاعات صحيحي در دست نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هفتم در خصوص نامه اكبرگنجي و احساس خطر وي از شرايط جسماني و نگهداري در زندان اوين گفت: احساس خطر مربوط به تشخيص يك پزشك است كه مي‌‏تواند نسبت به وضعيت جسماني براساس وضعيت فيزيولوژيك در شرايطي كه در زنداني قرار دارد نظر دهد.

Copyright: gooya.com 2016