یکشنبه 26 تیر 1384

عبدالله مومني: مساله گنجي محك مناسبي براي سنجش صداقت اصلاح‌‏طلبان است، ايلنا

* حضور دولت اصلاحات دانشجويان را براي مقاومت منفي و مبارزه مدني دچار مشكل مي‌‏كرد

تهران- خبرگزاري كار ايران

دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت، گفت: تجمع حمايت از اكبر گنجي از سوي گروه‌‏هاي شناسنامه‌‏دار و با درخواست تأمين امنيت برنامه از نهادهاي مربوطه برگزار شد.

عبدالله مومني در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، گفت: دانشجويان به عنوان بخش از هزينه‌‏پردازان جنبش اصلاح‌‏طلبي و آزادي‌‏خواهي هستند و مخالفت خود را با فاشيسم و دفاع از حقوق اساسي ملت به نمايش مي‌‏گذارند. بر اين اساس ما به شيوه اعتراضي خود براي دفاع از حقوق اساسي و شهروندي و حق آزادي بيان و دفاع از آزادي اكبر گنجي ادامه مي‌‏دهيم.
وي در ادامه ابراز تأسف كرد: امروز كه اكبر گنجي خود را براي جنبش اصلاحي هزينه كرده و در چنين شرايط حساسي، با سكوت مصلحتي اصلاح‌‏طلبان روبه‌‏رو شده است.
مومني تصريح كرد: گنجي محك آزمون مناسبي براي سنجش صداقت اصلاحي اصلاح‌‏طلبان است، چرا كه دفاع از او متضمن هيچ سودي در ساختار قدرت نيست و اميدواريم كه سكوت اصلاح‌‏طلبان نيز از اين منظر نباشد.
دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت، تصريح كرد: در ساليان اخير بسياري از دانشجويان, روزنامه‌‏نگاران و روشنفكران و وكلاي شجاع به دليل پايداري بر آرمان‌‏هاي خود متحمل حبس و زجر و شكنجه شده‌‏اند و اينك گنجي پس از سال‌‏ها حبس و به دليل برخوردهاي غيرقانوني و سلب حقوق اوليه و شهروندي‌‏اش، دست به اعتصاب غذا زده است.
وي با تأكيد بر اين كه ادامه بازداشت گنجي و ساير زندانيان سياسي بر خلاف حقوق بشر و قوانين كشورمان مي‌‏باشد، گفت: خواستار آزادي بدون قيد و شرط گنجي و ديگر زندانيان سياسي هستيم و در اين راستا حاضر هستيم كه با هر گروه و جرياني كه از حق شهروندي و حق آزادي بيان دفاع مي‌‏كند، همراهي و همكاري داشته باشيم.
وي در واكنش به بخشي از اظهارات مصطفي معين در مورد حوادث مربوط به تجمع حمايت از اكبر گنجي، گفت: جريان دانشجويي در سال‌‏هاي گذشته بي‌‏نصيب از الطاف حكومت‌‏گران نبوده است، اگر تا ديروز لباس شخصي‌‏‌‏هاي دولت پنهان دانشجويان را مورد تعرض قرار مي‌‏دادند و به حريم دانشگاهيان تجاوز مي‌‏كردند و به ضرب و شتم آنان مي‌‏پرداختند و حادثه كوي دانشگاه را مي‌‏آفريدند، امروز خوشبختانه نيروهاي در سايه و آشكار يكي شده‌‏اند.
وي افزود: خوشحالي ما از اين جهت است كه امروز اين اتفاقات در ذيل حكومت يكدست و يكپارچه اتفاق مي‌‏افتد، نه اين كه در دوره‌‏اي كه حكومت به لحاظ نظري دوگانه است، ولي حضور اصلاح‌‏طلبان و پيشه كردن سكوت سياسي، يأس و افسردگي را گريبانگير جامعه مي‌‏كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مومني خاطرنشان كرد: در دوره موسوم به اصلاحات دانشجويان مورد عنايت وزارت علوم و دولت اصلاحات قرار گرفتند و با صدور احكام انضباطي و سلب حق فعاليت دانشجويي مواجه شدند و اين نشان مي‌‏دهد كه حضور دولت اصلاحات يا غيراصلاحات نمي‌‏تواند تأثيري بر روند فعاليت آزادانه دانشجويان داشته باشد و از قضا حضور دولتي با ويژگي‌‏هاي اصلاح‌‏طلبي، دانشجويان را براي مقاومت منفي و مبارزه مدني دچار مشكل مي‌‏كرد، چرا كه شكل‌‏گيري حكومت يكپارچه قطعاً دست دانشجويان را براي هرگونه حركت مدني بازتر مي‌‏كند.
دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت، ادامه داد: در اين تجمع علي‌‏رغم تندروي برخوردها جلب ترس و رعب براي دانشجويان وجود نداشت چرا كه ترس و رعب زماني ايجاد مي‌‏شود كه اميدها با واقعيت‌‏ها تطابقي نداشته باشد.
وي افزود: در سال‌‏هاي پيش، حتي اميدوارانه اقدام به حركت‌‏هاي اعتراضي مي كرديم و متعاقب آن مخالفت‌‏هاي واقعي كه در برابر اميدهاي غير واقعي ما، چهره نشان مي‌‏داد، در ابتدا يأس و افسردگي و نهايتا ترس و رعب را ايجاد مي‌‏كرد، اما زماني كه بدون هيچ اميدي از حكومت اقدام به پيگيري خواسته‌‏هاي اصلاحي مي‌‏كنيم، تحمل اين مخالفت‌‏ها و تعرض‌‏ها براي‌‏مان آسان‌‏تر است و از اين منظر عرصه حكومت چه با حضور اصلاح طلبان و چه بدون حضور آنان، براي جريان‌‏هاي منتقد سرنوشت يكساني را رقم مي‌‏زند، با اين تفاوت كه در صورت عدم حضور اصلاح‌‏طلبان در قدرت، مسووليت و پاسخ‌‏گويي متوجه تصميم‌‏سازان است.
مومني تأكيد كرد: اين تصور نادرستي است كه اگر فردا اصلاح‌‏طلبي براي حضور در دولت انتخاب مي‌‏شد، عملكرد نيروي انتظامي به شكل ديگري بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عبدالله مومني: مساله گنجي محك مناسبي براي سنجش صداقت اصلاح‌‏طلبان است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016