یکشنبه 26 تیر 1384

کروبي: به هيچ عنوان به مجمع روحانيون مبارز بر نمي گردم، خاتمي و موسوي‌خوئيني‌ها گزينه‌هاي بعدي مجمع براي دبيركلي هستند، ايسنا

كروبي تكليف مجمع روحانيون مبارز را روشن مي‌كند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

تيم تعيين شده و منتخب از سوي اعضاي شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز امشب(يكشنبه) در ديدار با حجت‌الاسلام و المسلمين مهدي كروبي درخواست خود مبني بر ماندن وي در سمت دبير كلي اين تشكل را مجددا مطرح مي‌كنند.

حجت‌الاسلام و المسلمين مقدم، عضو مجمع روحانيون مبارز، در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از بيان اين خبر، افزود: قرار بر اين است كه امشب آقايان ابطحي، توسلي، موسوي بجنوردي و چند تن ديگر از اعضاء به ديدار آقاي كروبي بروند تا به طور رسمي از وي بخواهند در مجمع بماند.

وي با بيان اينكه تصميم‌گيري‌هاي بعدي پس از اين ديدار اتخاذ خواهد شد، در عين حال درباره‌ي انتخاب دبيركل جديد در صورت امتناع كروبي براي ماندن در مجمع روحانيون مبارز، به ايسنا گفت: در صورتي كه كروبي به هيچ عنوان پذيراي ماندن نباشد آقايان محمد خاتمي و موسوي خوييني‌ها براي پيشنهاد سمت دبيركلي در اولويت قرار دارند.

درپي استعفاي مهدي كروبي از دبيركلي مجمع روحانيون مبارز، كه از قديمي‌ترين تشكل‌هاي سياسي پس از انقلاب محسوب مي‌شود، پرسش‌ها و نگراني‌هاي مختلفي درباره آينده مبهم اين تشكل و حتي خطر انحلال آن مطرح شده است.

همه‌ي اعضاي اين مجمع مصرند كه حجت‌الاسلام والمسلمين كروبي در مجمع حضور داشته باشد و برخي از اعضا معتقدند كه بدون كروبي، خطر انحلال، مجمع را تهديد مي‌كند.

اين درحالي است كه حجت‌الاسلام والمسلمين كروبي پيشتر و پس از انتخابات رياست‌جمهوري اعلام كرد كه ديگر دبير كل و عضو مجمع روحانيون مبارز نخواهد بود.

وي كه طي چندين نامه و سخنراني اعتراضش را به نتايج انتخابات اعلام كرده، اين روزها به دنبال گرفتن مجوز حزبي با عنوان «اعتماد ملي» است.

گرچه هر روز كه مي‌گذرد، احتمال باقي‌ماندن كروبي در مجمع روحانبون مبارز كمرنگ‌تر مي‌شود ؛ اما اعضاي مجمع همچنان اميدوارند وي با تغيير تصميم خود اين تشكل ريشه‌دار سياسي را ار بحران نجات دهد.

اينها همه درحالي است كه كروبي در آخرين اظهارات رسمي خود كه از طريق گفت‌وگو با ايسنا اعلام كرد، صراحتا تاكيد كرد كه ديگر به مجمع روحانيون مبارز باز نخواهد گشت.

مهدي كروبي در اين گفت‌وگو استعفاي خود از دبيركلي و عضويت در مجمع روحانيون مبارز را يادآور و متذكر شد:«به هيچ عنوان بنا ندارم كه به مجمع (روحانيون)برگردم و اينكه برخي دوستان قرار گذاشتند كه پيش من بيايند و از من بخواهند كه استعفاي خود را پس بگيرم، در اين باره بايد بگويم كه من بنا دارم آنها را متقاعد كنم؛ چراكه از اين پس تنها قصد دارم همه نيرو و توان خود را براي حزب اعتماد ملي بگذارم و معتقدم پخش شدن نيرويم در فضاي موجود كشور صلاح نيست.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي درباره‌ي آينده‌ي مجمع روحانيون مبارز نيز به خبرنگار ايسنا گفت:« از اعضاي اين مجمع فعلا فقط آقاي منتجب‌نيا به عنوان يكي از اعضاي هيأت مؤسس در حزب اعتماد عمومي حضور دارد و در آينده نيز تصميم با خود اعضا است .من اميدوارم بعد از پذيرفته شدن استعفاي بنده، خودشان به هر نحو كه صلاح مي‌دانند عمل كرده و تصميم بگيرنند بدين معني كه هركدام كه تمايل داشتند به ما ملحق ‌شوند و هريك هم كه مصلحت ديدند در مجمع بمانند و كار خود را ادامه ‌دهند.»

وي ادامه داد:« من احتمال مي‌دهم و مطمئن هستم پيشنهاد دبيركلي مجمع به آقايان محمد خاتمي و موسوي خوئيني داده شود. فضا، فضايي است كه وقتي دوستان مطمئن شوند كه بنده نمي‌مانم قطعا به اين دو شخص پيشنهاد خواهند داد اما اينكه آيا آنها مي‌پذيرند يا نه مشخص نيست.»

درحال حاضر، آينده فعاليت مجمع روحانيون مبارز، با تقويت احتمال قطعي شدن استعفاي كروبي، بيشتر به انتخاب دبير كل جديد بستگي دارد. براي اين منظور بيشتر از خاتمي و موسوي خوئيني‌ها ياد مي‌شود؛ اما احتمال نپذيرفتن اين مسووليت از جانب اين دو عضو مشهور و مطرح مجمع ، كه از سوي كارشناسان زياد تخمين زده مي‌شود، بر ابهامات موجود درباره آينده مجمع روحانيون مبارز افزوده است.

Copyright: gooya.com 2016