سه شنبه 28 تیر 1384

فرماندار مهاباد با اشاره به حوادث اخير اين شهر: هياتي از وزارت كشور، قوه‌ي قضاييه و نيروي انتظامي اعزام شده‌اند، ايسنا

فرماندار مهاباد اعلام كرد كه هياتي از وزارت كشور، قوه‌ي قضاييه و نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، به سرپرستي وزارت كشور براي بررسي حوادث اين شهر به آنجا اعزام شده‌اند.


سيد معروف صمدي، به خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: اين هيات به درخواست فرماندار روز سه‌شنبه به اين شهر اعزام شده‌اند و بهتر بود كه زودتر مي‌آمدند.


وي همچنين گفت كه از روز يكشنبه آرامش كامل در مهاباد حكم‌فرما است و مردم به زندگي عادي بازگشته‌اند.


فرماندار مهاباد پيشتر در گفت‌وگو با ايسنا در ارتباط با حوادث اخير اين شهر توضيح داده بود.


سيدمعروف صمدي درباره هويت فرد كشته‌شده كه به درگيري‌هاي چندروز گذشته در اين شهر در استان آذربايجان غربي منجر شد، به ايسنا گفته بود: بر اساس گزارش پليس در شهر مهاباد، فردي به نام «سيد كمال اسفرم» معروف به «شوآنه» به دلايل مختلفي تحت تعقيب پليس با حكم قضايي بوده، چندين دفعه نيز نيروي انتظامي با حكم قضايي براي جلب وي به خانه‌ي والدينش مراجعه كرده، ولي والدين وي از تحويل او خودداري كرده بودند. چند روز پيش نيروي انتظامي وي را در چند كيلومتري شهر مهاباد پيدا كرده و از وي مي‌خواهد كه خود را تسليم كند كه وي مقاومت مي‌كند. در پي اين مقاومت نيروي پليس به سوي وي شليك مي‌كند و بر اساس اين گزارش، وي در اثر خونريزي فوت مي‌كند.


فرماندار مهاباد افزوده بود: بعد از فوت وي، پزشكي قانوني مهاباد و قاضي كشيك در محل حاضر شده‌ و پس از آن براي بررسي علت مرگ، جسد متوفي كالبدشكافي مي‌شود. البته بر اثر اين كالبدشكافي مقداري از بدن وي شكافته مي‌شود و بعد از بيست و چهار الي سي ساعت به خانواده تحويل مي‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

فرماندار مهاباد درباره برخي از شايعات و عكس‌هاي منتشرشده مبني بر شكنجه فرد مورد نظر اظهار كرده بود: زماني كه وي را دفن مي‌كردند از بدن كالبدشكافي شده‌ي او عكس‌هايي گرفته شده كه به احتمال زياد اين عكس‌ها بعد از مدتي در شبكه‌ي اينترنت و شبكه‌هاي ماهواره‌اي منتشر و اين‌طور القاء مي‌شود كه او بر اثر اذيت و آزار فوت شده است، چنانچه بر اساس انتشار اين عكس‌ها و اخبار، احساسات افكار عمومي جريحه‌دار شده و خانواده و آشنايان وي و افكار عمومي اعتراضاتي در سطح شهر انجام مي‌دهند. البته نيروي انتظامي بسيار خويشتن‌داري كرد و شايد علت اصلي تداوم حوادث مهاباد خويشتن‌داري پليس بود. پليس سعي مي‌كرد كه به كسي صدمه وارد نكند و خوشبختانه آرامش حكم‌فرماست.

Copyright: gooya.com 2016