چهارشنبه 29 تیر 1384

منع تشکیل جلسه ماهانه کانون نویسندگان ایران توسط وزارت اطلاعات، خسرو شميراني، شهروند

سه شنبه 28 تیر ماه، برای دومین ماه متوالی از نشست جمع مشورتی کانون نویسندگان ایران جلوگیری شد.
علیرضا جباری از اعضای جمع مشورتی در یک تماس تلفنی ابراز داشت: "برای ساعت 5 بعد از ظهر در هتل “هزارو یک شب” در عباس آباد قرار داشتیم. وقتی که به آنجا رسیدم دیدم که دیگر دوستان در بیرون هتل ایستاده اند. معلوم شد که وزارت اطلاعات با مدیریت هتل تماس گرفته و از تشکیل جلسه جلوگیری کرده است. "

این مترجم و عضو با سابقه کانون نویسندگان با اشاره به آنچه "محدودیت های غبر قابل توجیه برای این کانون صنفی اهل قلم" مینامید، همچنین افزود: " کانون یکی از قدیمی ترین نهادهای مستقل مدنی در ابران است اما در 4 سال اخیر یعنی در تمام طول دوران دوم ریاست جمهوری آقای خاتمی، توسط وزارت اطلاعات و دیگر ارگانهای امنیتی از برگزاری مجمع عمومی منع شده است."

او درباره اینکه آیا جلسه امروزکاملا لغو و یا موکول شده است گفت:" ما نویسنده ایم و کانون انجمن صنفی ماست، طبیعتا ما میخواهیم جلسات خود را به طور منظم برگزار کنیم اما نمیدانم چرا این آقایان از جمع شدن ده -بیست نویسنده که هیچ چیز به جز کلام و قلم ندرند اینچنین هراس دارند. یقینا قرار مجدد میگزاریم زیرا این را حق مسلم و قانونی خود میدانیم اما اینکه کجا و کی باشد، هنوز معلوم نیست."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

لازم به یادآوریست که علاوه بر ممانعت از تشکیل مجمع عمومی کانون نویسندگان در سالهای اخیر، گردهم آیی های ماهانه اعضای جمع مشورتی نیز هماره با دشواری روبرو بوده است. ظاهرا به همین دلیل جلسه ماه جاری از محل برگزاری سنتی آن در هتل "نادری" در خیابان فردوسی به هتل " هزارو یک شب" منتقل شده بود.

Copyright: gooya.com 2016